tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki V-Strom 800DE. Jaki jest ten motocykl? Mój test w Chrowacji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki V-Strom 800DE. Jaki jest ten motocykl? Mój test w Chrowacji

Autor: Szymon Dziawer 2024.01.12, 16:19 Drukuj

W jednym z naszych ostatnich materiałów wspominaliśmy, że czasami okoliczności sprzyjają testom. Bez wątpienie jesień w Chorwacji działała na plus Suzuki V-Strom 800DE.

Gdy zadzwonił do mnie telefon, a znajomy głos w słuchawce rzucił: "Jedziesz z nami do Chorwacji? Mamy miejsce w busie, żeby zawieźć tam motocykle i nie robić głupich kilometrów po autostradach" niemal natychmiast odpowiedziałem: "Jasne". Zupełny przypadek sprawił, że dokładnie wówczas miałem odbierać z Suzuki V-Strom’a 800DE w ramach naszych, dość nieudolnych, nie mam co kryć, tegorocznych poszukiwań motocykli dualowych. Suzuki wspaniałomyślnie zgodziło się na wywóz motocykla za granice, dlatego oprócz motocykla dostałem też dowód rejestracyjny i ubezpieczenie i mogłem zupełnie legalnie jeździć tym motocyklem poza granicami Polski.

NAS Analytics TAG

Wspominam o tym dowodzie rejestracyjnym nie bez przyczyny, bo wiele osób bardzo szybko przyzwyczaiło się do możliwości jazdy bez fizycznych dokumentów w Polsce i zazwyczaj nie bierze ze sobą ani dowodu, ani prawa jazdy. Co gorsza, to "przyzwyczajenie" przenosi za granicę przekraczając ją bez dokumentów. Konsekwencje tego mogą być nieciekawe. Zupełnie na marginesie dodam, że brak dokumentów przy najdrobniejszej kolizji może wiązać (i najczęściej wiąże się) z koniecznością wezwania patrolu, a wówczas samo oświadczenie może nie wystarczyć i o ile doszło do zdarzenia z naszej winy będziemy musieli liczyć się z konsekwencją mandatu.

Pierwsze wrażenie zrobiła na mnie sama jesienna Chorwacja. To miejsce zdaje się być wymarzone dla motocyklistów. Tłoczna, zazwyczaj, nadmorska, wijąca się szosa od Rijeki, na wysokości której mniej więcej porzuciliśmy naszego busa, aż po sam Dubrownik, nie przypomina w niczym wiecznie zatłoczonego, zakorkowanego, wakacyjnego koszmaru. Można tutaj naprawdę sprawnie pojeździć, a jeśli na drogę wyruszymy odpowiednio wcześnie, zanim przebudzą się niedobitki turystów, możemy odnieść wrażenie, że jesteśmy tutaj sami. A takie atrakcyjne zakręty i motocykl… Chyba nie muszę tego tłumaczyć.

V-Strom 800DE, mimo nieco pokrętnej nazwy, wyzbył się cechy utożsamianej z tym modelem od jego zarania, czyli silnikiem w układzie widlastym. Na pokładzie 800 pracuje dwucylindrowiec analogiczny z innymi modelami tej marki. Na tę unifikację koncerny motocyklowe poszły już jakiś czas temu i nie trzeba oburzać się, że "nasz" model dzieli trzewia z innym motocyklem. Szczególnie, jeśli nie jest to zła jednostka. Szczerze powiedziawszy nie wiem, jak ten silnik radzi sobie w innych modelach, bo nie dane mi było ich posmakować, to w V-Stromie sprawdza się nad wyraz dobrze. Choć parametry na papierze mogą nie robić oszałamiającego wrażenia, to trudno jest mu czegoś zarzucić. No, może poza odczuwalnymi wibracjami przenoszonymi na kierownicę i podnóżki. Ale poza tym nie miałem zastrzeżeń co do jego potencjału, osiągów i elastyczności. I to przy niespełna 90 KM! Fantastycznie to wymyślono. Przy moim, wg mnie, dość dynamicznym przemierzaniu Chorwacji V-Strom wykazał się bardzo rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo. Spalanie utrzymywało się dobrze poniżej 5 l/100 km, zwykle w okolicach 4,5-4,6 l/100 km i to mierzonego od tankowania do tankowania. Sam komputer pokładowy sugerował spalanie wyższe o ok. 0,1 l/100 km.

Dla usprawnienia zmiany przełożeń zamontowano na pokładzie V-Stroma dwukierunkowy quickshifter którego pracę trzeba uznać, za więcej, niż poprawną.

Oglądając ostatnie modele Suzuki nie sposób o refleksję na temat jakości maszyn z Hammatsu. O ile w jakiś pokrętny sposób do mojej świadomości przeniknął przez lata stereotyp, że Suzuki jest najmniej starannie wykonaną marką z japońskiej czwórki, o tyle dziś wszystko zdaje się temu przeczyć. Zarówno jakość samych materiałów użytych do ich budowy, spasowanie, powłoki lakiernicze i detale, wszystko stoi na bardzo wysokim poziomie i trudno jest się do czegoś uczepić.

Zupełnie jak w przypadku bardzo popularnego w internecie filetu, w zegarach i nawigacji widzę same plusy i zero minusów. Intuicyjnie, przejrzyście, logicznie i wygodnie. Sporo informacji a do tego wisienką na torcie jest możliwość całkowitego wyłączenia i włączenia kontroli trakcji i ABS podczas jazdy (w przypadku ABS system zawsze pozostaje aktywny na przednim kole co aktualnie jest wymogiem homologacyjnym).

Zestaw trzech solidnych kufrów nie jest wyposażeniem standardowym i trzeba za nie sporo dopłacić. Za dwa boczne wybierając pakiet opcji Travel Pack zapłacimy 7000 zł, a za centralny dodatkowe 3100 zł.

Zawieszenie średniego V-stroma okazało się być niezłym kompromisem. Z jednej strony nadal czuć w nim spory potencjał terenowy, z drugiej nie ogranicza nas podczas jazdy po asfalcie, nawet, jeśli próbujemy użytkować go nieco ostrzej. Oczywiście nie bez znaczenia są zastosowane tu opony Pirelli Scorpion Rally. Nie będę krył, że stałem się ich fanem od pierwszej przejażdżki motocyklem wyposażonym w to ogumienie. Pewność prowadzenia i niezła dzielność terenowa to niemal wymarzone cechy dla tego typu motocykli. Przez to zestawienie testowego V-Stroma udało się niestety niegroźnie okaleczyć i poprzycierać jego podnóżki, bo motocykl naprawdę chętnie składał się w zakręty.

Niestety, podczas moich jazd nie udało się sprawdzić potencjału offroadowego V-Stroma. "Na sucho" wydaje się on być niemały, ale w tej kwestii tym razem się nie wypowiem. Może przyjdzie nam go sprawdzić także poza utwardzoną drogą. A tymczasem, zapraszam na materiał video o Suzuki V-Strom 800DE.

DANE TECHNICZNE Suzuki V-Strom 800DE

Typ silnika 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Średnica x skok tłoka 84 x 70 mm
Maksymalna moc 84 KM/62 kW przy 8500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 78Nm przy 6800 obr./min
Pojemność silnika 776 cm³
Stopień sprężania 12,8 : 1
Długość całkowita 2345 mm
Szerokość całkowita 975 mm
Wysokość całkowita 1310 mm
Rozstaw osi 1570 mm
Prześwit 220 mm
Wysokość siedziska 855 mm
Masa własna 230 kg
System smarowania mokra miska olejowa
Pojemność układu smarowania 3,9 l
Układ chłodzenia chłodzony cieczą
Zawieszenie przednie widelec upside-down Showa
Zawieszenie tylne pojedynczy element resorująco-tłumiący
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Hamulec przedni podwójny, tarczowy 310 mm
Hamulec tylny pojedynczy, tarczowy 260 mm
Opona przednia 90/90-21M/C 54H
Opona tylna 150/70R17M/C 69H
Układ zapłonowy elektroniczny (tranzystorowy)
Pojemność zbiornika paliwa 20 l
Zużycie paliwa 22,7 km/l (4,4 l/100 km) w WMTC
Zużycie paliwa w teście na przestrzeni 1500 km 4,6 l/100 km
Emisja CO2 104 g/km
Cena: 53 900 zł za rocznik 2023
Cena: 52 900 zł za rocznik 2022
Cena opcji Travel Pack: 60 900 zł
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê