Yamaha Tenere 700 kontra Ducati Desert X. Porównanie na pó³nocnym TET w Polsce
Od początku naszego tegorocznego projektu, czyli poszukiwaniu najlepszych (dla nas) motocykli dualowych (to znaczy takich, którymi da się zjechać w lżejszy teren i w miarę sprawnie poruszać się po drogach) te dwa motocykle były dla nas najmocniejszymi graczami. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się im nieco bliżej i zabrać je na nieco dłuższy test. A gdzie moglibyśmy lepiej sprawdzić przydatność tego typu maszyn jeśli nie na trasie TET. Wybór padł na TET północny, gdzie korzystając skwapliwie z zaproszenia naszych Suwalskich przyjaciół (i rodziny 😉 ) postanowiliśmy w majowy weekend ruszyć z polskiego bieguna zimna na zachód.
Raf oczarowany został regionem Suwalskim tak bardzo, że nie robił absolutnie żadnych przeszkód, aby zostać na terenie Suwalszczyzny, aby zeksplorować ją nieco dokłaniej i dopiero kolejnego dnia ruszyć w stronę Szczecina.

Od samego początku motocykle zaskakiwały nas bardzo i to właściwie tylko pozytywnie. Po Ducati spodziewaliśmy się świetnych własności drogowych i nie zawiedliśmy się ani odrobinę. Yamaha natomiast okazała się wyrafinowaną złodziejką, której udało się skraść serce obydwu Gamoni. W terenie każda z maszyn pokazywała mocne strony i wybór tej lepszej (dla nas) wcale nie jest taki łatwy.
Jesteście gotowi na pierwszą część naszego testu Yamahy Tenere i Ducati DesertX na trasie polskiego TET-a północnego? Zapraszamy na obejrzenie odcinek "Gamoni".
Gamonie wybierają najlepszy motocykl dualowy. Zobacz jak wypadły Yamaha Tenere 700 i Ducati Desert X na pierwszym odcinku północnego TET z Suwałk »
Yamaha Tenere 700
Silnik 4-suwowy, 2-cylindrowy, Chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność 689 ccm
Moc maksymalna 54 kW (73,44 KM) przy 9000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 68 Nm przy 6500 obr./min
Skok przedniego zawieszenia 210 mm
Skok tylnego zawieszenia 200 mm
Masa gotowego do jazdy (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) 204 kg
Ducati DesertX
SILNIK
Testatretta 11°, L2 - 90°, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzenie cieczą
POJEMNOŚĆ SKOKOWA 937 ccm
MOC 110 KM przy 9250 obr./min
MAX. MOMENT OBROTOWY 92 Nm przy 6500 obr./min
Skok przedniego zawieszenia 230 mm
Skok tylnego zawieszenia 220 mm
Masa gotowego do jazdy 223 kg
*TET - Trans Euro Trail, w skrócieTET, to sieć motocyklowych tras turystycznych, które wg niektórych szacunków mogą mieć w całej Europie łączną długość nawet ponad 51000 km. Powstały z myślą o podróżowaniu nimi na turystycznych enduro. Trasy przebiegają głównie poza drogami utwardzonymi, leśnymi duktami i szlakami, które są wytyczone zgodnie z lokalnymi przepisami i regulacjami.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze