tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha Tenere 700 kontra Ducati Desert X. Porównanie na północnym TET w Polsce
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Yamaha Tenere 700 kontra Ducati Desert X. Porównanie na północnym TET w Polsce

Autor: Szymon Dziawer 2023.05.22, 18:22 Drukuj

Od początku naszego tegorocznego projektu, czyli poszukiwaniu najlepszych (dla nas) motocykli dualowych (to znaczy takich, którymi da się zjechać w lżejszy teren i w miarę sprawnie poruszać się po drogach) te dwa motocykle były dla nas najmocniejszymi graczami. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się im nieco bliżej i zabrać je na nieco dłuższy test. A gdzie moglibyśmy lepiej sprawdzić przydatność tego typu maszyn jeśli nie na trasie TET. Wybór padł na TET północny, gdzie korzystając skwapliwie z zaproszenia naszych Suwalskich przyjaciół (i rodziny 😉 ) postanowiliśmy w majowy weekend ruszyć z polskiego bieguna zimna na zachód.

Raf oczarowany został regionem Suwalskim tak bardzo, że nie robił absolutnie żadnych przeszkód, aby zostać na terenie Suwalszczyzny, aby zeksplorować ją nieco dokłaniej i dopiero kolejnego dnia ruszyć w stronę Szczecina.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Od samego początku motocykle zaskakiwały nas bardzo i to właściwie tylko pozytywnie. Po Ducati spodziewaliśmy się świetnych własności drogowych i nie zawiedliśmy się ani odrobinę. Yamaha natomiast okazała się wyrafinowaną złodziejką, której udało się skraść serce obydwu Gamoni. W terenie każda z maszyn pokazywała mocne strony i wybór tej lepszej (dla nas) wcale nie jest taki łatwy.

Jesteście gotowi na pierwszą część naszego testu Yamahy Tenere i Ducati DesertX na trasie polskiego TET-a północnego? Zapraszamy na obejrzenie odcinek "Gamoni".

 


Gamonie wybierają najlepszy motocykl dualowy. Zobacz jak wypadły Yamaha Tenere 700 i Ducati Desert X na pierwszym odcinku północnego TET z Suwałk »


 

Yamaha Tenere 700

Silnik 4-suwowy, 2-cylindrowy, Chłodzony cieczą, DOHC

Pojemność 689 ccm

Moc maksymalna 54 kW (73,44 KM) przy 9000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy 68 Nm przy 6500 obr./min

Skok przedniego zawieszenia 210 mm

Skok tylnego zawieszenia 200 mm

Masa gotowego do jazdy (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) 204 kg

 

Ducati DesertX

SILNIK

Testatretta 11°, L2 - 90°, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzenie cieczą

POJEMNOŚĆ SKOKOWA 937 ccm

MOC 110 KM przy 9250 obr./min

MAX. MOMENT OBROTOWY 92 Nm przy 6500 obr./min

Skok przedniego zawieszenia 230 mm

Skok tylnego zawieszenia 220 mm

Masa gotowego do jazdy 223 kg


*TET - Trans Euro Trail, w skrócieTET, to sieć motocyklowych tras turystycznych, które wg niektórych szacunków mogą mieć w całej Europie łączną długość nawet ponad 51000 km. Powstały z myślą o podróżowaniu nimi na turystycznych enduro. Trasy przebiegają głównie poza drogami utwardzonymi, leśnymi duktami i szlakami, które są wytyczone zgodnie z lokalnymi przepisami i regulacjami.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę