Dlaczego motocykle LiveWire s³abo siê sprzedaj±? Jochen Zeitz ma odpowied¼
Marka LiveWire od samego początku przynosi straty i to pomimo poszerzenia sprzedaży o wybrane kraje Europy. Przez chwilę obserwowaliśmy wzrost dostaw, a obecnie obroty spadły o 42 proc. Dlaczego tak się dzieje? Jochen Zeitz twierdzi, że znalazł odpowiedź.
LiveWire ma w swojej ofercie 3 elektryczne jednoślady, które są oparte o modułową platformę Arrow. Pozwala ona stworzyć kilka różnych typów motocykli elektrycznych na bazie tego samego zestawu napędowego. Niedawno LiveWire zaprezentowało też wersje dla służb mundurowych i pierwsze maszyny trafiły już do funkcjonariuszy.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
W pierwszym kwartale 2025 r. LiveWire sprzedało 33 motocykle elektryczne. Karim Donnez, prezes LiveWire mówi, że wydatki i tak już zostały obcięte o 30 proc. Dodatkowo LiveWire pojawiło się w Polsce, Portugalii, Finlandii i Belgii. To ciekawa informacja, bo przeszła w naszym kraju bez echa.
Jochen Zeitz uważa, że niska sprzedaż LiveWire jest wynikiem polityki amerykańskiego departamentu transportu. Ten zawiesił swój program rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. To o tyle ciekawe, że przecież Elon Musk i Donald Trump są ze sobą w bliskich stosunkach, więc Trump powinien raczej rozwijać programy związane z samochodami elektrycznymi.
W maju ponad 12 stanów pozwało administrację Trumpa do sądu, oskarżając o nielegalne wstrzymywanie miliardów dolarów przeznaczonych na budowę stacji ładowania. Dlatego przyjęcie pojazdów elektrycznych w USA jest na poziomie niższym od zakładanego. Zeitz uważa, że jest to jednym z powodów kiepskiej sprzedaży amerykańskich elektryków, ponieważ LiveWire ma w dużej mierze polegać na samochodowej sieci ładowarek.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze