Czym zajmuje się Parlamentarny Zespół ds. Motocyklistów i Quadowców?

Autor: Piotr Barry Baryła 2017.11.22, 17:37 2 Drukuj

Co można zmienić w polskim prawie, aby motocyklistom żyło się lepiej? Co poprawiać, udoskonalać, albo usprawniać w pierwszej kolejności? Chcemy, abyście mieli realny wpływ na podejmowane przez Zespół tematy.

Zostałem zaproszony do Zespołu ds. Motocyklistów i Quadowców, jako reprezentant redakcji Ścigacz.pl, zatem chciałbym mówić w Waszym imieniu - głosem naszych czytelników. Jeśli macie jakiekolwiek pomysły, propozycje, uwagi dotyczące polskiego prawa, obejmujące wszystko, co tylko związane z motocyklistami - piszcie śmiało w komentarzach. Wierzę, że naprawdę wiele dobrego możemy zrobić.

Długa lista ważnych dla nas tematów

Na pierwszym spotkaniu Zespołu powstała lista obejmująca w sumie kilkanaście istotnych tematów, jakie należałoby poruszyć. Na liście znalazły się m.in. kwestia ujednolicenia przepisów dot. jazdy motocyklami po buspasach, problem braku torów i obiektów szkoleniowych, a także niedoskonałości systemu szkolenia kierowców, czy wysokie dla motocyklistów opłaty autostradowe. Lista nie jest zamknięta - wciąż Zespół może zająć się pracą nad kolejnymi, ważnymi dla nas sprawami, stąd prośba o Wasze sugestie.

Tymczasowe wyrejestrowanie pojazdu

Na dzisiejszym posiedzeniu Zespół skoncentrował się na dwóch spośród kilkunastu punktów. Pierwszym z nich było zniesienie konieczności zachowania ciągłości dopuszczenia do ruchu. Przykładowo, jeśli jesteśmy w posiadaniu motocykla, który przez kolejnych kilka miesięcy zamierzamy remontować, czy odbudowywać, byłoby dobrze mieć możliwość tymczasowego wyrejestrowania, aby niepotrzebnie nie opłacać składek OC, czy nie robić przeglądów technicznych. Nie potrzebujemy tego przecież, jeśli i tak nie zamierzamy wyjeżdżać pojazdem na ulice. Tymczasem polskie prawo nie zakłada takiej opcji. Musimy zachować ciągłość przeglądów technicznych i ciągłość ubezpieczenia OC. Pomysłów na rozwiązanie problemu jest kilka. Można zmienić przepisy dotyczące rejestracji lub przepisy dot. ubezpieczeń. Na dzisiejszym spotkaniu padło kilka dobrych pomysłów. Na pewno tematu nie odpuścimy i będziemy uparcie walczyć o ułatwienia w tej kwestii. Więcej szczegółów dotyczących tej kwestii podamy wkrótce.

Rejestracja motocykla elektrycznego

W świetle polskich przepisów możliwe jest dziś zarejestrowanie elektrycznego motoroweru (ograniczona moc), ale nie ma mowy o motocyklu. Poruszono tę kwestię na posiedzeniu i wygląda na to, że rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki. Według zapewnień Ministerstwa możliwe jest zarejestrowanie elektrycznego motocykla w myśl przepisów Unii Europejskiej i nikt nie powinien mieć w takiej sytuacji problemu. Zostaną podjęte odpowiednie kroki, aby uściślić i do końca wyjaśnić ten temat.

Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę