BMW - kolejny skok sprzeda¿y
BMW Motorrad ogłosił właśnie kolejny rekord sprzedaży motocykli w pierwszym kwartale sezonu. Od stycznia do końca marca 2016 Niemcy dostarczyli odbiorcom 33 788 motocykli, podczas gdy w tym samym okresie ubiegłego roku było to 31 370 maszyn. Oznacza to 7,7% procentowy wzrost. Najbardziej pracowitym miesiącem był w tym okresie marzec, gdy do odbiorców wysłano 16 465 pojazdów.
Sprzedaż BMW rośnie zarówno w Europie, jak i na rynkach azjatyckich. W Hiszpanii słupki poszły do góry o 39%, we Włoszech o 6,4%, w Wielkiej Brytanii o ponad 9,2%, w Niemczech o 5,6%, a we Francji o 2,4%. W Polsce w tym samym czasie poziom sprzedaży utrzymywał się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym oscylując wokół liczy 300 sprzedanych egzemplarzy. Biorąc pod uwagę, że Niemcy sprzedają głównie drogie motocykle o dużych pojemnościach, to wynik ten jest godny uznania.
Jakie modele najchętniej znajdują nabywców? Oczywiście R1200GS i R1200GS Adventure, których łącznie sprzedano 11 391 sztuk. Choć segment Supersport nie jest w ostatnich latach specjalnie popularny, to BMW i tak sprzedało 2 385 egzemplarzy S1000RR, co daje drugi wynik na liście bestsellerów. Trzeci w rankingu - S1000XR z wynikiem 2 206 egzemplarzy.
Heiner Faust, szef działu marketingu i sprzedaży BMW Motorrad podsumował pierwszy kwartał 2016 następująco:
"W sposób naturalny nowe modele zaprezentowane w ubiegłym roku mocno przyczyniają się do wzrostu, na przykład R1200RS i S1000XR. Niemniej jednak nasz wiosenny wynik jest wynikiem całościowo mocnej oferty modelowej. Nawet w trzecim roku swojej obecności na rynku model R1200GS Adventure wciąż podbija rekordy swojej sprzedaży. Sprzedaż naszych znanych modeli z serii F, F700GS i F800GS, także przekroczyła wyniki z ubiegłego roku. Nowy skuter C650 zaprezentowany w końcówce ubiegłego roku także idzie na zakładany wynik."
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze2300 sztuk s 1000rr - ciekawe , czy wyszli na tym choæby na zero?
Odpowiedz2300 sztuk w kwartale? japoñska czwórka mo¿e jedynie pozazdro¶ciæ.
OdpowiedzA ile w tym samym czasie w segmencie R- ki sprzeda³y Yamaha, Kawasaki, Honda, Ducati, KTM i inni ? BMW potrafi zarabiaæ na motocyklach jak ma³o kto tj. minimalizuje koszty (np. na udzia³ w sporcie, nie mno¿y ponad miarê modeli) i maksymalizuje zyski ze sprzeda¿y.
OdpowiedzUdzia³ w sporcie ???
Odpowiedznie bierze udzia³u w MotoGP na przyk³ad... boi po co ma sobie renomê psuæ...
OdpowiedzPo kilku latach w wsbk i milionach strat, nie zdobyciu ani jednego mistrzostwa nauczyli siê nie pchaæ sie tam gdzie nie maj± szans. Na szczê¶cie ludzie rozumiej±, ¿e WY¦CIGI a jazda przeciêtnego zjadacza chleba to 2 ró¿ne bajki. I tu zawsze byli bardzo dobrzy.
OdpowiedzS± pragmatyczni. Pamiêtam wypowied¼ jednego z ich managerów, który stwierdzi³, ¿e po wycofaniu siê z F1 sprzeda¿ ich sportowych samochodów... nadal ro¶nie ;) MotoGP do realnych motocykli ma sie tak jak Reanult Megane do bolidów F1...
OdpowiedzJa równie¿ jestem pragmatyczny i postanowi³em nie uczestniczyæ w ¿adnym z tegorocznych wy¶cigów Moto GP.
OdpowiedzLiterówka : powinno byæ "....w segmencie RR-ki"
Odpowiedz