tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW R18, czyli najpotniejszy bokser 1800 cm3 - premiera [FILM]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

BMW R18, czyli najpotniejszy bokser 1800 cm3 - premiera [FILM]

Autor: Barry 2020.09.23, 12:53 1 Drukuj

BMW R18 to jeden z tych motocykli, który wzbudzał naszą ekscytację na długo przed oficjalną premierą. Dwucylindrowy bokser o większej pojemności skokowej, niż kiedykolwiek przedtem. Do tego fenomenalny wygląd i garść ciekawostek, jak np. przeniesienie napędu na tylne koło za pośrednictwem otwartego wałka.

Zobaczyliśmy wreszcie nowe BMW R18 na żywo, w pełnej okazałości i w ostatecznej wersji. Od prototypu pod pewnymi względami różni się dość znacząco, ale to co tutaj najważniejsze, czyli potężny silnik, pozostało zgodne z pierwotnymi zapowiedziami i obietnicami.

NAS Analytics TAG

Ogromna jednostka napędowa BMW R18 to dwucylindrowy bokser o pojemności 1800 cm3. Moc maksymalna na poziomie 91 KM nie wydaje się może szokująca, ale do wyobraźni przemawia maksymalny moment obrotowy na poziomie 158 Nm. Kiedy zagłębimy się w specyfikację techniczną robi się jeszcze ciekawiej, bo nagle dowiadujemy się, że 150 Nm mamy tu dostępne już w zakresie 2-4 tys. obr./min. Prawda, że imponująco? Zobaczcie nasz film z premiery:

Średnica tłoków w silniku R18 wynosi 107 mm… Ich skok to aż 100 mm! Wał korbowy musiał dostać po środku dodatkowy punkt podparcia i łożyskowanie.

Potężny silnik R18 pręży się w stalowej ramie, przyciągając mocno uwagę i odciągając wzrok od innych perełek, których tutaj nie brakuje… Zwróćcie uwagę m.in. na przeniesienie napędu na tylne koło. Jest ono realizowane za pośrednictwem zupełnie nagiego, niczym nieosłoniętego wałka, dzięki czemu można podziwiać jego pracę.

Na kierownicy króluje pełen minimalizm. Znajdziecie tu okrągły, analogowy prędkościomierz i wbudowany w jego tarczę niewielki wyświetlacz cyfrowy. Poniżej napis: "Berlin Built".

W wersji z jednoosobową kanapą znakomita linia R18 jest jeszcze lepiej podkreślona i wyeksponowana. Widać wtedy piękny, masywny tylny błotnik. R18 to bardzo długi i niski motocykl.

Jeśli miałbym coś zmieniać, to pewnie znalazł bym szybko inne miejsce dla tablicy rejestracyjnej. W dalszej kolejności pomyślałbym o wymianie układu wydechowego na wyglądający bardziej dyskretnie, ale to już kwestia gustu. Sam niski i basowy dźwięk, przypominający nadlatujący bombowiec, robi wrażenie już z seryjnymi tłumikami.

Zbiornik paliwa zarówno kształtem jak i malowaniem wyraźnie nawiązuje do motocykli BMW sprzed kilkudziesięciu lat. Przyglądając się R18 można dostrzec całe to imponujące dziedzictwo. Historia silników typu bokser w BMW zaczęła się przecież ponad 100 lat temu, a pierwszy motocykl z tą jednostką pod nazwą BMW wyprodukowano w roku 1923.

Jednym ze słynnych modeli BMW, które z pewnością znacie, jest R 1200C, który w roku 1997 wystąpił w filmie "Jutro nie umiera nigdy". Motocykl ten otrzymał przydomek "Bond" i do dziś jest cenionym, a także bardzo lubianym sprzętem, poszukiwanym na rynku motocykli używanych.

Kiedy kilkanaście lat temu zaprzestano produkcji modelu R 1200C, w ofercie BMW zabrakło cruisera. Fani tego typu motocykli, sympatyzujący z niemieckim producentem, musieli czekać aż do dziś… Teraz BMW powraca do gry w klasie ciężkich cruiserów.

Cena BMW R18 zaczyna się od ok. 100 tys. zł. Konkurencyjnych modeli należy oczywiście szukać w ofercie takich marek jak Harley-Davidson, czy Indian. Na myśl przychodzi od razu również potężny i imponujący Triumph Rocket III.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
BMW R18
NAS Analytics TAG
BMW R18 2020 wydech
BMW R18 Cylindry
BMW R18 Jak Wyglada
BMW R18 Model 2020 silnik Boxer 1800
BMW R18 Premiera W Polsce
BMW R18 Zaciski hamulcow przod
BMW R18 blok silnika
BMW R18 blok silnika kolektory
BMW R18 chlodnica 1800 boxera
BMW R18 cylindry oslona
BMW R18 dwucylindrowy boxter 1800
BMW R18 gadzety prezenty
BMW R18 jak sie siedzi
BMW R18 jak wyglada w rzeczywistosci
BMW R18 jazda
... wicej zdj »
Komentarze 1
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr