Aprilia Tuareg Heritage. Czy tak bêdzie wygl±da³o enduro z Noale?
Zadziorny design nowej Aprilii Tuareg i znakomity silnik mogą być kluczem do rynkowego sukcesu. W oczekiwaniu na produkcyjną wersję tego enduro, możemy cieszyć oczy tylko konceptami. Ale jakimi!
Kiedy podczas ostatnich targów EICMA Aprilia ujawniła, że ma w planach nową wersję Tuarega, wyobraźnia fanów włoskiej marki eksplodowała. I choć na razie wokół tego modelu jest w Noale absolutna cisza, do pracy wzięli się designerzy, tacy jak Oberdan Bezzi.
Choć Aprilia zapowiadała, że nowy Tuareg zbudowany zostanie na bazie silnika Frontemarcia z koncepcyjnego RS660, wizja Bezziego oparta jest na istniejącej konstrukcji - Dorsoduro 900.
Koncept wygląda bardzo świeżo i dynamicznie, zdecydowanie różni się od potencjalnych konkurentów - BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure czy Yamahy Tenere 700. Nie ma jednak najmniejszych wątpliwości, że to maszyna z tej samej ekipy - off-roadowych maniaków.
Przekonują długie skoki zawieszenia, osłona silnika i pojedyncze siodło, które ułatwia pracę ciałem w terenie. Jedyne, do czego można by się przyczepić, to waga - 212 kg. Yamaha Tenere 700 waży 206 kg, z drugiej strony BMW F850 GS 216.
Nie możemy się już doczekać pierwszych szpiegowskich zdjęć nowego Tuarega. Motocykl adventure to jedyne, czego w Aprilii w tej chwili tak naprawdę brakuje. Pa znakomitym modelu Caponord 1200, który musiał zniknąć z powodów ekologicznych, oferta producenta z Noale jest jakby dziurawa…
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze