tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WorldSBK - zaczynamy sezon 2019 w Australii, gdzie już jest gorąco
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

WorldSBK - zaczynamy sezon 2019 w Australii, gdzie już jest gorąco

Autor: Jarek "BENITO" Czech 2019.02.22, 12:59 Drukuj

Zupełnie nowa formuła wyścigowa, nowe motocykle, oraz nowi i legendarni zawodnicy. Ten zestaw zapowiada niesamowity sezon wyścigowy w klasie Superbike. Co nowego zobaczymy? Kangury już skaczą z radości.

Rozpoczęła się pierwsza z trzynastu rund sezonu wyścigowego pod tytułem MOTUL FIM Superbike World Championship. Wszystkie ekipy są w pełni gotowe do walki o zwycięstwo i punkty. Kto jest w stanie powstrzymać Jonathana Rea przed zdobyciem piątego z rzędu tytułu mistrza świata?

__________________________________________

Nowe motocykle

Ducati Panigale V4 R w rękach czterech zupełnie innych kierowców. Każdy z nich jest inną wartością dla marki i zespołów korzystających z włoskich motocykli.

Alvaro Bautista ma ogromne doświadczenie w MotoGP i mocno się rozwinął przez ostatnie lata. Pierwszy kontakt z motocyklem Superbike  był niezwykle obiecujący i to właśnie Bauti zaczął być wskazywany jako pogromca Rea.

Chas Davies jest długo związany z zespołem i ma duży wpływ na rozwój i przygotowanie motocykla, na którym jednak nie może się jeszcze odnaleźć. V4 jeszcze mu nie sprzyja.

Rinaldi - młody gniewny Włoch, który agresywnym stylem jazdy wdarł się do czołówki zawodników.

Laverty już jeździł motocyklem z silnikiem V4, gdyż przez lata ścigał się na Aprilii RSV4RR, której w tym roku zabrakło na liniach startowych.

BMW S1000RR dosiada dwóch zawodników. Fabryczny zespół reprezentuje Tom Sykes i Markus Reiterberger. Brytyjczykowi kontrakt z Niemcami spadł jak gwiazdka z nieba, gdyż ciągła jazda w cieniu Rea była już utrapieniem, a spięcie zawodników na torze w Brnie i wywrotka Jonathana była chyba kropką na i.

Teraz jest numerem jeden w garażu i z całą pewnością powróciła wiara w siebie. Niemiecki debiutant zdobył tytuł w ostatnim sezonie kategorii Superstock, która zniknęła z kalendarza wyścigowego. Nowy motocykl i nowy zawodnik pod niemiecką flagą jest wodą na młyn dla fabryki.

Nowi kierowcy.

Wspomniany już Bautista może naprawdę ostro namieszać w stawce, a jego przeszłość dobrze znamy. Leon Haslam wrócił z impetem do mistrzostw świata, a zaufaniem obdarzył go najlepszy ostatnimi laty zespół w stawce - Kawasaki. Startując w 217 wyścigach od 2003 roku, wygrał 5 z nich i może to nie jest rewelacyjny wynik, to znamy już powroty uwiecznione sukcesem, jak choćby przypadek Maxa Biaggiego, czy Marco Melandriego.

Sandro Cortese wywalczył tytuł w klasie Supersport w ubiegłym roku i jego awans był zupełnie oczywisty. Na Yamasze w barwach GRT radzi sobie całkiem dobrze i jazda w jednym zespole z Melandrim może go wiele nauczyć.

Ryuichi Kiyonari. Pamiętacie tego szalonego Japończyka, tańczącego na deszczu? Filmy z jego zabawą na mokrym torze do dziś oglądamy z wielkim podziwem i pewnie z chęcią zobaczycie go jeszcze raz.

Kiyonari ma już 36 lat i prawie 10 lat przerwy od WorldSBK. Honda zaczyna nowy sezon z nowymi partnerami i nadzieją, że Altea i Moriwaki przyczynią się do lepszych, tak długo wyczekiwanych wyników.

Więcej i mniej wyścigów

Wypadła klasa STK1000, więc organizator wpadł na pomysł, by motocykle SBK wystartowały w trzech wyścigach, początkowo w cztery weekendy sezonu. To dość wyczerpujące, lecz sprinterski start będzie miał dystans zaledwie 10 okrążeń i przyniesie odpowiednio mniej punktów za pierwsze miejsca, odpowiednio 12/9/7/6/5/4/3/2/1. W związku z powyższym, w piątki odbędą się dwa treningi, w sobotę trzeci trening, walka o Superpole i pierwszy wyścig, natomiast w niedzielę rozgrzewka, wyścig sprinterski i drugi właściwy.

Bez zmian odbędą się zmagania mniejszych klas SSP600, która pewnie z racji powolnego odejścia producentów od sześćsetek, któregoś pięknego dnia zniknie. Emocjonująca walka młodzików, z Danielem Blinem w stawce klasy SSP300 wypełni większość kalendarza, jak w roku ubiegłym, pomijając odległe od Europy rundy.

Pierwsze treningi na Phillip Island.

Stawka jest dość ciasna i nie tak oczywista, jak to miało miejsce w latach ubiegłych . Pierwszy trening wolny wygrał Jonathan Rea o włos przed Bautistą i Haslamem. Sykez na BMW traci już ponad ćwierć sekundy, dalej zaskakujący Cortese i Reiterberger. Leon Camier na Hondzie poradził sobie świetnie, kończąc FP1 przed Van Der Markiem, Torresem i zamykającym dziesiątkę Lowesem.

Druga część treningów lekko odwróciła kolejność.

Bauti wskoczył przed Rea, za nimi Haslam. Czwarty Lowes zakończył dzień z prawie pół sekundową stratą. Camier znów dobrze, Van Der Mark i Razgatlioglu (nigdy się nie nauczę pisowni tureckiego nazwiska) i Rindaldi poprawili swoje pozycje względem pierwszego treningu. Melandri i Sykes w pierwszej dziesiątce, a w czołówce znów brak Daviesa.

Tor Phillip Island słynie z płynnych i szybkich łuków i jest jednym z bardziej lubianych przez zawodników obiektów wyścigowych. Zobaczymy jak zakończy się walka o Superpole i pierwsze wyścigi sezonu 2019. Superpole zaczyna się o 2:15 sobotniej nocy (z piątku na sobotę oczywiście), a wyścig o 5 rano naszego czasu. Niedzielę zaczynamy od rozgrzewek o 23:30, potem wyścigi startujące od 2:00 (WorldSBK - sprint), 3:15 (SSP600) i 5:00 (WorldSBK - wyścig nr 2). Na SSP300 musimy jeszcze chwilę poczekać.

Miłego kibicowania.

Dz5g3GKWoAI MXO

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę