tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Trzy tysiące opon Pirelli na gorący weekend WSBK w Tajlandii NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Trzy tysiące opon Pirelli na gorący weekend WSBK w Tajlandii

Autor: Materiał partnera 2019.03.13, 13:43 Drukuj

Po raz piąty z rzędu druga runda wyścigów Motul FIM Superbike World Championship odbędzie się na torze Chang International Circuit w Buriram w Tajlandii. W warunkach tropikalnych upałów zawodnicy stawiają raczej na standardowe rozwiązania w kwestii doboru opon.

Tor Chang w Buriram, zaprojektowany przez Hermanna Tilke, otwarto w październiku 2014 roku. Ma 4554 metrów długości i składa się z 12 zakrętów: 5 lewych i 7 prawych. Obiekt ten nie wymaga stosowania niestandardowych rodzajów opon, nawet biorąc pod uwagę wysoką wilgotność powietrza, mocno rozgrzany asfalt i konieczność mocnego hamowania na końcach dwóch długich prostych, będących sporym wyzwaniem zwłaszcza dla przedniej opony.

W tajskiej rundzie WSBK startują tylko zawodnicy klas Superbike i Supersport. Do tej pory najwięcej zwycięstw, aż sześć, odniósł tu Jonathan Rea z Kawasaki. Raz wygrał jego ówczesny partner z ekipy Tom Sykes, a w zeszłym roku w drugim drugi wyścigu triumfował Chaz Davies na Ducati. Po tegorocznym hat-tricku w pierwszych zawodach na Phillip Island faworytem jest natomiast Alvaro Bautista na nowym Ducati V4R.

Pirelli dostarczy w tym roku na tor Chang prawie 3000 opon, praktycznie wyłącznie w standardowych specyfikacjach. Tajska runda WSBK jest jedną z najgorętszych w kalendarzu, a asfalt potrafi się tu rozgrzać do ponad 60 stopni Celsjusza. W takich warunkach w obu klasach najlepiej sprawdzają się tradycyjne miękkie opony, które zapewniają najlepszą przyczepność.

Oprócz dwóch opcji opon na deszcz, przywożonych na każdą rundę WSBK na wypadek załamania pogody, w Tajlandii zawodnicy klasy Superbike będą mieli do wyboru 4 opcje na przód: SC1 w rozmiarach 120/70 i 125/70 oraz SC2 X1071 120/70 i 125/70 - ten ostatni rozmiar wyłącznie w nieco twardszej mieszance. Na tył, na dwa główne wyścigi przewidziano miękkie SC0 w rozmiarach 200/60 i 200/65. Do kwalifikacji i krótkiego niedzielnego wyścigu Superpole przewidziano eksperymentalne opony SCX, które w przyszłości mają stać się jedyną opcją obowiązującą w tym 10-okrążeniowym wyścigu.

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę