Wielkie podsumowanie WMMP i Pucharu Polski 2017

Autor: Informacja prasowa 2017.08.29, 12:42 Drukuj

W dniach 26-27 sierpnia Automobilklub Wielkopolski gościł na Torze "Poznań" ostatnią, finałową rundę Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski oraz Pucharu Polski.

Choć w niektórych klasach Mistrzów Polski poznaliśmy już wcześniej emocji, dramatów i walki do ostatnich metrów nie brakowało.

SOBOTA

Superbike i Superstock 1000

W sobotę największych emocji doznaliśmy podczas łączonego wyścigu klasy Superbike i Superstock 1000. Największą niewiadomą była oczywiście sprawa tytułu mistrzowskiego w Superbike’ach, Paweł Szkopek (Pazera Racing) po pechowej rundzie na Węgrzech musiał udowodnić, że nadal jest najszybszy. Już w kwalifikacjach Paweł pokonał okrążenie Toru "Poznań" w czasie 1m32s706, dając jasny sygnał konkurentom, że w Poznaniu czuje się jak w domu. Niestety na 3 okrążeniu sesji kwalifikacyjnej silnik odmówił posłuszeństwa i nad 11 tytułem Mistrza Polski dla Pawła zawisły czarne chmury. Mechanicy jego zespołu zdążyli na szczęście przygotować maszynę do wyścigu, nie był to jednak "spacerek". Bartek Wiczyński, który zapewnił już sobie tytuł Mistrza Polski Superstock 1000 wystartował tym razem w klasie Suberbike i na pierwszych okrążeniach utrzymywał tempo Szkopka, jednak w trakcie wyścigu Paweł odjechał do przodu. Bartek toczył zacięty i bardzo emocjonujący pojedynek z Michałem Fillą i Marcinem Walkowiakiem, przez kilka okrążeń ta trójka dosłownie siedziała sobie na kołach, a emocje kibicom dodatkowo dostarczali Daniel "Buła" Bukowski (Ducati Toruń Motul Team) i Adrian Pasek (Wójcik FHP Yart Racing Team) walczący o punkty w Superstockach 1000. "Buła" pojechał chyba najlepszy wyścig sezonu utrzymując do końca tempo Superbików.
Dramat wydarzył się na ostatnim okrążeniu, kiedy to doszło do kontaktu Marcina Walkowiaka (Wójcik FHP Yart RT) w zaciętej walce z Michałem Fillą, w wyniku którego Filla spadł na 7 miejsce, a Walkowiak nie ukończył wyścigu. Ostatecznie w Superbikeach niezagrożony wygrał Paweł Szkopek (Pazera Racing) zapewniając sobie XI tytuł Mistrza Polski, drugi był Bartek Wiczyński (Wójcik FHP Yart RT), a trzeci Bartek Lewandowski (Team LRP Poland). W Stockach 1000 wygrał Bukowski (Ducati Toruń Motul Team) przed Adrianem Paskiem (Wójcik FHP Yart RT) i Michałem Semberą (Team LRP Poland). Co sprawiło, że walka o tytuł I wicemistrza rozstrzygała się dopiero w niedzielę.

Supersport i Superstock 600

W sobotnim łączonym wyścigu Supersport i Superstock 600 było ciut spokojniej niż w litrach ale nie znaczy, że nudno. Świeżo upieczony Mistrz Polski - Marek Szkopek (Wójcik FHP Yart RT) - pod nieobecność pechowca sezonu Sebastiana Zielińskiego, pewnie i niezagrożenie wygrał Supersporty. Za jego plecami jednak toczyła się zacięta wojna Piotrów - Kloca z Surowcem. Ostatecznie Kloc wyprzedził Surowca o niecałe 1,5 sekundy, a Bartek Cabala spokojnie dojechał na 4 miejscu zapewniając sobie tytuł II Wicemistrza Polski. W Superstock 600 Szymon Strankowski (Wójcik FHP Yart RT) koronę mistrzowską zapewnił sobie już na poprzedniej rundzie, więc przegrana o pół sekundy z Patrykiem Pazerą (Pazera Racing) specjalnie nie bolała. Trzeci był Kamil Krzemień.

Rookie 600

Sobotni wyścig Rookie 600 tradycyjnie dostarczył wielu emocji, Marcin Scheffler stoczył interesujący pojedynek z Mikołajem Budzyńskim i Maciejem Śmieszchalskim. Scheffler po 3 okrążeniu objął prowadzenie, którego nie oddał już do mety, jednak koledzy do końca jechali koło w koło, a ostatecznie Budzyński wyprzedził na mecie Śmieszchalskiego zaledwie o 0,1 sekundy.

Rookie 1000

Rookie 1000 to również pojedynek 4 gladiatorów - Mariusza Kruczka, Mariusza Płonki, Andrzeja Łukaszyka i Sławka Kubzdyla. Łukaszyk objął prowadzenie na 6 okrążeniu i nie oddał go już do mety. Płonka musiał zadowolić się drugim miejscem, a Kruczek uzupełnił podium.

NIEDZIELA

Classic i Moped

Niedzielne zmagania na torze zainaugurował wyścig mniejszych klasyków, dla kibiców pamiętających lata 70 czy 80 nazwy takie jak WSK, CZ, Simson na pewno nie są obce, starsze Suzuki, Yamahy i Hondy wtedy były szczytem marzeń. W Classic 175 wygrał Mateusz Łuczak na WSK, przed Ireneuszem Kolczarkiem na CZ i Tomaszem Pastuszkiem na WSK. Classic 250 padł łupem Bartłomieja Tazbira a Moped 100 Pawła Roszkowskiego.

Rookie 600

W wyścigu Rookie 600 dramatyczny był już początek gdy faworyt Marcin Scheffler miał przygodę na pierwszym okrążeniu spadając na koniec stawki, z przodu tymczasem dramatyczny bój toczyli Mikołaj Budzyński, Maciej Śmieszchalski, Paweł Machij, Sebastian Grausam i Rafał Mazurkiewicz. Przez pierwszych 5 okrążeń jadący w grupie mieszczącej się w 1 sekundzie. Na 7 okrążeniu na prowadzenie wysunął się Maciej Śmieszchalski, jednak po przygodzie na następnym kółku spadł ostatecznie na 6 miejsce. Prowadzenie odzyskał wtedy Mikołaj Budzyński, który zwycięstwem przypieczętował triumf w klasyfikacji rocznej. Drugi był Paweł Machij a trzeci Rafał Mazurkiewicz. Scheffler mimo pecha utrzymał II miejsce w generalce, a Śmieszchalski III miejsce.

Rookie 1000

Wyścig Rookie 1000 ponownie zdominował triumfator klasyfikacji generalnej Pucharu Polski - Andrzej Łukaszyk, który wygrał przed Sławkiem Kubzdylem (II miejsce w generalce) i Mateuszem Płonką. Wielkim pechowcem był Łukasz Kruczek, który na 4 okrążeniu wypadł z toru i zakończył rywalizację, ale mimo wszystko utrzymał III miejsce w tabeli rocznej.

Supersport

Niedzielny wyścig Supersportów to kolejny popis dominacji  Marka Szkopka, który od startu do mety kontrolował sytuację. Piotr Kloc tym razem zdecydowanie odjechał Piotrowi Surowcowi, ale na ostatnim okrążeniu spadł daleko na 25 sekund za Piotrka Surowca. Bartek Cabala 30 minut przed startem zmieniał motocykl więc 5 pozycja to i tak dobry rezultat.

Superstock 600

W Superstock 600 Szymon Strankowski po zdobyciu tytułu Mistrza Polski jechał bardziej "zabawowo", walcząc z kolegami Kamilem Krzemieniem i Mariuszem Juszczakiem. Ostatecznie wygrał Kamil Krzemień przed Strankowskim i Juszczakiem. Pazera po tym jak w sobotę zapewnił sobie tytuł I wicemistrza, w niedzielę nie wystartował, a II wicemistrzem został Mariusz Juszczak.

Superbików i Superstock 1000

Finałowy wyścig WMMP sezonu 2017 czyli połączony bieg Superbików i Superstock 1000 jak zwykle zgromadził najwięcej kibiców na Torze "Poznań". Świeżo upieczony Mistrz Polski Paweł Szkopek startował z depot, ale już na 3 okrążeniu objął prowadzenie. Marcin Walkowiak jednak cały wyścig gonił mistrza utrzymując się blisko tylnego koła Yamahy Szkopka,  na przedostatnim okrążeniu różnica wynosiła zaledwie 0,1 s. i nagle na ostatnim okrążeniu Paweł wywrócił się i nie ukończył wyścigu. Michał Filla znowu miał pechowy wyścig i na 11 okrążeniu również zakończył rywalizację. Marcin Walkowiak wygrał wyścig Superbike, Bartek Wiczyński był drugi a trzeci Bartek Lewandowski. W klasyfikacji sezonu triumfował Paweł Szkopek przed Michałem Fillą i Marcinem Walkowiakiem.

W Superstock 1000 rywalizacja była mniej dramatyczna, Daniel Bukowski szybko uporał się z Adrianem Paskiem i do końca nie oddał prowadzenia, Michał Sembera uzupełnił podium. Do Mistrza Polski Bartka Wiczyńskiego dołączyli Daniel Bukowski I Wicemistrz Polsk i Michał Sembera II Wicemistrz Polski.

Youngtimer, Classic i Postclassic

Jako ostatni w tym sezonie na tor wyjechali zawodnicy klasyków startujący w klasach Youngtimer 500, Classic 500 i Postclassic 580. W klasyfikacji Yougtimerów najlepszy okazał się Krzysztof Dzikowski, w Classic - Marcin Magdzik, a w Postclassic - Dariusz Ziętkowski.

W sezonie 2017, to by było na tyle…

Tak zakończył się pełen emocji wyścigowy sezon 2017 w Polsce, nasi zawodnicy będą jeszcze walczyć o punkty klasyfikacji Alpe Adria, ale już poza granicami Polski.

Nim znów zobaczymy ścigacze w akcji w Poznaniu minie kilka miesięcy. Automobilklub Wielkopolski dziękuje wszystkim zawodnikom i kibicom, którzy odwiedzili w tym roku Tor "Poznań", składając jednocześnie gratulacje tegorocznym zdobywcom tytułów Mistrzów Polski i zwycięzcom Pucharów Polski. Do zobaczenia na wiosnę!

Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę