WSBK 2021: Pirelli gotowe na pierwsz± rundê Mistrzostw ¦wiata Superbike na MotorLand Aragon
Pirelli przedstawiło, jakie opony przygotowało dla zawodników startujących w pierwszej rundzie sezonu 2021 Mistrzostw Świata Superbike. Włoska marka jest nie tylko oficjalnym dostawcą opon dla cyklu, ale również sponsorem tytularnym pierwszej rundy tego sezonu. Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku zmagania na MotorLand Aragon były czwartymi w sezonie.
Zawodnicy i kibice nareszcie doczekali się startu sezonu cyklu Superbike World Championship. Pierwsza runda odbędzie się na hiszpańskim torze MotorLand Aragon i zobaczymy wyścigi klas Superbike, Supersport oraz Supersport 300. Dla klasy Superbike Pirelli przygotowało zarówno sprawdzone jak i nowe rozwiązania, a klasa Supersport pojedzie na znanych zawodnikom i dostępnych na rynku oponach.
Zawodnicy Superbike będą mieli do dyspozycji cztery rodzaje opon przednich i cztery rodzaje opon tylnych. W przypadku przodów pojawią się opony miękkie SC1 i średnie SC2, a także dwa nowe rozwiązania - opony miękkie Y1231 i Z0628. Jak informuje producent, opony te są rozwinięciem modelu SC1 i dzięki nowej strukturze zapewniają lepsze prowadzenie w środku i na wyjściu z zakrętu. W przypadku tylnych opon, do dyspozycji będą miękkie SC0 i średnie SC1, a także opona Superpole Y0449 pozwalająca na wykręcenie idealnego czasu w kwalifikacjach. Opona Superpole Y0449 zadebiutowała w 2019 na torze Laguna Seca.
Dla zawodników klasy Supersport również przewidziano cztery modele opon przednich i tyle samo tylnych, ale tutaj Pirelli postawiło na sprawdzone rozwiązania. Mieszanki opon przednich to miękka SC1 i pośrednia SC2. Dla opon tylnych przewidziano miękką mieszankę SC0 i średnią mieszankę SC1. Dodatkowo zawodnicy obu klas będą mogli skorzystać z opon na deszcz oraz pośrednich.
W ubiegłym roku Pirelli przywiozło do Hiszpanii 3503 opony. Najlepszy czas w obu wyścigach wykręcił Michael Bautista z wynikami 1'50.121 w pierwszym wyścigu oraz 1'50.338 w drugim. W klasie Supersport najlepszym czasem wyścigów mógł pochwalić się Andrea Locatelli jadący na motocyklu Yamaha YZF-R6, który w pierwszym wyścigu przejechał najszybsze okrążenie z czasem 1'54.382, a w drugim - z czasem 1'53.990. Największą prędkość maksymalną w klasie Superbike osiągnął Michael Rinaldi i było to 322,4 km/h. W klasie Supersport najwyższa prędkość wyścigu wynosiła 279,1 km/h i wynik ten należał do Manuela Gonzaleza.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze