WSBK 2021: Brembo testuje nowe hamulce. Technologia z MotoGP trafi do World Superbike
Podczas testów Superbike World Championship na torze Misano producent hamulców Brembo zdecydował się na sprawdzenie rozwiązań z wyścigów MotoGP. Testerem nowych zacisków był Scott Redding.
W sezonie 2021 Scott Redding zasiądzie za sterami Ducati Panigale V4 R i to właśnie w tym motocyklu Brembo postanowiło sprawdzić, jak rozwiązania z gruntu MotoGP sprawdzą się w klasie Superbike. Redding ma wieloletnie doświadczenie w startach w MotoGP, więc był doskonałym kandydatem do sprawdzenia nowych zacisków hamulcowych, które zestawiono z typowymi dla motocykli Superbike, stalowymi tarczami.
Choć szczegóły konstrukcji nie są znane, ale zarówno Redding jak i przedstawiciele Brembo są zadowoleni z efektów. Nowe zaciski mają przede wszystkim sprawić, że hamowanie będzie bardziej efektywne podczas rund odbywających się w upalnych temperaturach. W trakcie takich wyścigów elementy układu hamulcowego potrafią nagrzać się nawet do 600 stopni Celsjusza. Nowe hamulce otrzymał także Michael Rinaldi, który z kolei nie ma doświadczenia w wyścigach MotoGP, więc jego wrażenia z jazdy będą równie istotne. Zawodnik ukończył wtorkowe testy z najlepszym czasem.
Cytowany przez GPOne.com Scott Redding tak wypowiada się o poniedziałkowych testach: "Mogłem wypróbować hamulce popołudniu, kiedy było ciepło i wrażenia są bardzo pozytywne. Myślę, że obecne motocykle Superbike coraz bardziej przypominają te z MotoGP. Uważam, że to dobrze, ponieważ startowałem wcześniej w mistrzostwach świata i uważam, że jestem lepiej przygotowany i mam odpowiednie podstawy. W Ducati jest bardzo mocna więź pomiędzy MotoGP i WSBK, która przejawia się w ciągłej wymianie informacji. Poza tym, silnik i elektronika V4 są praktycznie takie same jak w MotoGP i to jest dla mnie bardzo dobre. Jestem tutaj by rozwijać się razem z ekipą i poprawiać zarówno własne jak i zespołowe wyniki."
O nowych hamulcach wypowiedział się także Michael Rinaldi: "Na początku nie odczułem specjalnej różnicy i ponownie pojechałem na obecnie używanych, by móc je porównać. Od razu stwierdziłem, że chcę testować na nowych zaciskach, ponieważ są o wiele lepsze niż poprzednie."
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze