tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK 2021: Brembo testuje nowe hamulce. Technologia z MotoGP trafi do World Superbike
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK 2021: Brembo testuje nowe hamulce. Technologia z MotoGP trafi do World Superbike

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.03.17, 09:16 Drukuj

Podczas testów Superbike World Championship na torze Misano producent hamulców Brembo zdecydował się na sprawdzenie rozwiązań z wyścigów MotoGP. Testerem nowych zacisków był Scott Redding.

W sezonie 2021 Scott Redding zasiądzie za sterami Ducati Panigale V4 R i to właśnie w tym motocyklu Brembo postanowiło sprawdzić, jak rozwiązania z gruntu MotoGP sprawdzą się w klasie Superbike. Redding ma wieloletnie doświadczenie w startach w MotoGP, więc był doskonałym kandydatem do sprawdzenia nowych zacisków hamulcowych, które zestawiono z typowymi dla motocykli Superbike, stalowymi tarczami.

NAS Analytics TAG

Choć szczegóły konstrukcji nie są znane, ale zarówno Redding jak i przedstawiciele Brembo są zadowoleni z efektów. Nowe zaciski mają przede wszystkim sprawić, że hamowanie będzie bardziej efektywne podczas rund odbywających się w upalnych temperaturach. W trakcie takich wyścigów elementy układu hamulcowego potrafią nagrzać się nawet do 600 stopni Celsjusza. Nowe hamulce otrzymał także Michael Rinaldi, który z kolei nie ma doświadczenia w wyścigach MotoGP, więc jego wrażenia z jazdy będą równie istotne. Zawodnik ukończył wtorkowe testy z najlepszym czasem.

Cytowany przez GPOne.com Scott Redding tak wypowiada się o poniedziałkowych testach: "Mogłem wypróbować hamulce popołudniu, kiedy było ciepło i wrażenia są bardzo pozytywne. Myślę, że obecne motocykle Superbike coraz bardziej przypominają te z MotoGP. Uważam, że to dobrze, ponieważ startowałem wcześniej w mistrzostwach świata i uważam, że jestem lepiej przygotowany i mam odpowiednie podstawy. W Ducati jest bardzo mocna więź pomiędzy MotoGP i WSBK, która przejawia się w ciągłej wymianie informacji. Poza tym, silnik i elektronika V4 są praktycznie takie same jak w MotoGP i to jest dla mnie bardzo dobre. Jestem tutaj by rozwijać się razem z ekipą i poprawiać zarówno własne jak i zespołowe wyniki."

O nowych hamulcach wypowiedział się także Michael Rinaldi: "Na początku nie odczułem specjalnej różnicy i ponownie pojechałem na obecnie używanych, by móc je porównać. Od razu stwierdziłem, że chcę testować na nowych zaciskach, ponieważ są o wiele lepsze niż poprzednie."

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê