tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 The Red Tour 2022. Poznali¶my Menu Ducati na rok 2022
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

The Red Tour 2022. Poznali¶my Menu Ducati na rok 2022

Autor: Igor Przybylski 2022.01.20, 14:24 Drukuj

Włoska degustacja w "La Squadra Ristorante" w Katowicach

Za nami prapremiera "The Red Tour", podczas której Ducati zaprezentowało sześć najnowszych modeli motocykli z Borgo Panigale, jako nowości na rok 2022. Gościny wydarzeniu udzieliła włoska restauracja "La Squdra Ristorante" w Katowicach.

My również dostaliśmy zaproszenie, by spróbować menu degustacyjnego od Ducati i w tym artykule zdradzimy Wam, jakimi smakami cechuje się najnowsza wkładka sezonowa 2022 - Ducati "The Red Tour".

NAS Analytics TAG

Zapraszam!

To było spokojne popołudnie. Kończyłem właśnie jeden ze swoich artykułów, zastanawiając się czy umieściłem w nim wszystkie najważniejsze informacje. I nagle: "BLOOM!". Ikonka Messengera pojawiła się w prawym dolnym rogu mojego ekranu laptopa. To była Dominika Jochymska ze Ścigacza:

- "Hej! Jak stoisz z czasem za tydzień w środę 19 stycznia w godzinach 13 00 - 19 00?". - "Hmm, kurczę co jej odpowiedzieć. To zależy… Jeśli nadepnąłem komuś na odcisk, to chyba czas najwyższy spieprzać. Jeśli nie, to może warto by zapytać o co chodzi?" - pomyślałem. - "Nie mam nic pilnego w planach, mów proszę, w czym mogę Ci pomóc?".

- "Właśnie dostałam zaproszenie od Ducati na degustację ich najnowszego Menu!. I teraz uważaj - to włoska uczta! Wszystkie produkty zostały sprowadzone prosto z Borgo Panigale! Szef Kuchni Edoardo Mallozzi - Włoch z krwi i kości, dla którego gotowanie to czysta pasja, właśnie w tę środę zaprezentuje premierowo, swoim gościom, wkładkę sezonową - "The Red Tour 2022". Degustacja odbędzie się w "La Squadra Ristorante" w Katowicach na ul. Bocheńskiego 109, gdzie na co dzień można podziwiać ekskluzywne modele super szybkich, włoskich samochodów takich jak Ferrari czy Maserati. Chcesz pójść ze mną?". Czy ja chce pójść? To tak jakby zapytać motocyklistę: - Ej Andrzej! Chcesz jeszcze zrobić kilkanaście kółek na wolnym?" 😉.  

- "Bardzo chętnie z Tobą pójdę" - odpowiedziałem. Uwielbiam włoską kuchnię, motoryzację i jedyne w swoim rodzaju włoskie krajobrazy. - "Powiedz mi, czy wiesz co będą serwować?" - spytałem.

- "Jako przystawkę podadzą Streetfightera V2. Pierwsze danie to Diavel 1260 S, podane w nowej odsłonie "Black & Steel", a jako danie numer dwa - Ducati Multistradę V2 S. Dowiedziałam się również, że szef kuchni przygotował coś specjalnego na sezon 2022 i to we współpracy z Troy’em Bayliss’em! Czy Ty to rozumiesz?!" -napisała Dominika.

- "Z tym Troy’em Bayliss’em?! Nie wierzę. Rewelacja! Czy może być coś równie fantastycznego? Włoska motoryzacja na wyciągnięcie ręki, podana na talerzu we włoskiej restauracji. Nie ma absolutnie nic piękniejszego dla prawdziwego "Ducatisty". Jestem w raju!".

La Squadra Ristorante przywitała nas kieliszkiem prosecco. Razem z Dominiką byliśmy tak podekscytowani i tak głodni nowości od Ducati, że zamówiliśmy od razu przystawkę i pierwsze danie.

- "Bardzo proszę, Streetfighter V2 dla Państwa" - powiedział kelner.

Zobaczmy co o nim piszą w karcie:

PRZYSTAWKA:

ducati streetfighter v2 model 2022

Ducati Streetfighter V2

Cena: 79 900 zł

Waga: 200 kg

Opis:

Jak smakuje: Ducati Streetfighter V2 smakuje jak krewetka marynowana w chili i pietruszce otoczona lekkim ciastem filo - delikatny, a zarazem bardzo wyrazisty smak gwarantuje pobudzenie kubków smakowych, które zapragną więcej.

Design Streetfightera V2 przywodzi na myśl papryczkę Habanero. Dlaczego? Papryczki Habanero należą do najostrzejszych na świecie. Habanero ma kulisty kształt i czerwony kolor, po ususzeniu - prawie czarny. Jej specjalna odmiana Red Savina Habanero ma aż 577 000 SHU (stopień ostrości w skali Scoville’a).

Streetfighter V2 charakteryzuje się równie ostrym wyglądem, który obejmuje elementy stylistyczne typowe dla Streetfighter’a V4. Kierownica jest za to szersza i ma wyższą pozycję niż ta w Panigale V2. Siedzisko ma nowe wypełnienie. Zmieniono położenie podnóżków, dzięki czemu motocykl jest wygodniejszy. Nowy Streetfighter V2 to sportowy naked. Jest odpowiedzią na potrzeby tych, którzy poszukują motocykla będącego w stanie połączyć sportowe DNA Panigale V2 z postawą i stylem podziwianego Wojownika. Streetfighter V2 to motocykl z optymalną dawką mocy, który zapewnia zadziorne osiągi i mnóstwo radości z jazdy. Streetfighter V2 został skonstruowany na bazie Panigale V2. Elementem nośnym motocykla jest silnik Superquadro. Pojemność 955 cm3, 153 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 101,4 Nm przy 9 000 obr./min. W porównaniu do Panigale V2, Streetfighter V2 ma krótsze przełożenie końcowe (15/45 względem 15/43). Gwarantuje to większy moment obrotowy na kołach przy prędkościach drogowych, dając jednocześnie lepszą reakcję silnika na ponowne otwarcie przepustnicy. Inżynierowie Ducati skupili swoją uwagę szczególnie na podwoziu. Zwarta konstrukcja przednia, składająca się z monokokowej ramy z odlewanego ciśnieniowo aluminium, przymocowana została do głowicy dwucylindrowej jednostki. Jednostronny wahacz, który jest również połączony z silnikiem, jest dłuższy o 16 mm w porównaniu do tego z Panigale V2. Przyczynia się to do zapewnienia stabilności całego motocykla. Do tej platformy dodano 43 mm widelec Showa BPF i amortyzator Sachs z regulacją, który czyni ten motocykl bardziej komfortowym na drodze, a jednocześnie zapewnia łatwą regulację, tak aby uzyskać maksimum efektu na torze wyścigowym. Uliczny Wojownik został wyposażony w najnowocześniejszy pakiet elektroniki. Sześcioosiowa platforma inercyjna IMU na bieżąco analizuje pozycję motocykla w przestrzeni, przesyłając informację do jednostek sterujących, które zarządzają układami sterowania. W Streetfighterze V2 znajdziemy: działający w zakrętach Cornering ABS EVO z fukcją "slide by brake", układ kontroli trakcji (DTC) EVO 2, układ wspomagania jazdy na tylnym kole (DWC), układ wspomagania zmiany biegów Qucik Shift up/down (DQS) EVO 2, czy układ sterowania siły hamowania silnikiem (EBC) EVO. Do tego trzy tryby jazdy: Sport, Road i Wet do jazdy na mokrych nawierzchniach. Motocykl wyposażony został w reflektor full - LED ze światłami do jazdy dziennej DRL i 4,3 - calowy ekran full - TFT z intuicyjnym interfejsem, który przywodzi na myśl Streetfightera V4.

Z czym podawać (dla tych, których nie zadowoli w pełni wersja  podstawowa):

Akcesoria z katalogu Ducati Performance: Ducati Data Analyzer (DDA + GPS) oraz Ducati Multimedia System, aerodynamiczne skrzydła w celu uzyskania jeszcze lepszych właściwości podczas jazdy torowej.

Jeszcze nie ochłonęliśmy (dosłownie i w przenośni) z Dominiką po ekstremalnie pikantnej przystawce, a już na naszym stoliku znalazło się pierwsze danie:

I DANIE:

Ducati Diavel 1260 S Black Steel 2022

Ducati Diavel 1260 S Black & Steel

Cena: 113 900 zł

Waga: 249 kg

Opis:

Jak smakuje: Ducati Diavel 1260 S Black & Steel smakuje jak makaron spaghetti alla puttanesca - szybkie i efektowne danie w stylu włoskim. Pomidory, czosnek, anchois, kapary i oliwki oraz coś dla podkręcenia smaku - papryczki chilli. Okrutnie mocny, ożywczy, bardzo charakterny - k******o smaczny!

Kolejna generacja modelu Diavel opiera się na kluczowych koncepcjach estetycznych swojego poprzednika. Prezentuje je jednak w nowym świetle. Cechą charakterystyczną designu Diavel 1260 S jest masa przeniesiona na przód, która nadaje motocyklowi agresywną postawę, dopełnioną przez opływowy tył i masywną tylną oponę o szerokości 240 mm. Pokrywy zbiornika paliwa wykonane zostały z blachy. Są one smuklejsze w strefie kontaktu z siedziskiem, co poprawia ergonomię kierowcy. Dwa duże wloty powietrza ze szczotkowanego aluminium, będące rozwinięciem koncepcji z pierwszego Diavel’a, nadają motocyklowi wyjątkowego charakteru. Krótki, niewielki ogon mieści wysuwany uchwyt pasażera i zestaw świateł, dzięki czemu tył Diavel’a 1260 S utrzymany jest w lekkim, sportowym stylu, który wyraźnie kontrastuje z masywnym przodem. Charakter przodu motocykla podkreśla reflektor LED z charakterystycznym światłem do jazdy dziennej w kształcie odwróconej podkowy. Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie przednich kierunkowskazów w bocznych osłonach chłodnicy. Silnik i rama motocykla tworzy jedyny w swoim rodzaju, niepowtarzalny kontur. Dostępne malowania w wersji S to: Sandstone Grey z czarną ramą i kołami, Thrilling Black & Dark Stealth z czerwoną ramą i czarnymi obręczami, a także Ducati Red z białymi grafikami, czerwoną ramą i czarnymi felgami. Na uwagę zasługuje również siodło o specjalnym wzorze wykończenia. Diavel 1260 S posiada dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta DVT o pojemności 1262 cm3 z rozrządem desmodromicznym, który wcześniej zadebiutował w modelu X Diavel. Moment obrotowy w tym modelu jest oddawany bardzo liniowo, nawet przy niskich obrotach. Moc maksymalna silnika wynosi 162 KM przy 9 500 obr./min, a moment obrotowy 129 Nm przy 7 500 obr./min. Wtrysk paliwa, zapewnia elektroniczny system Bosch z eliptycznymi gardzielami przepustnicy obsługiwany przez najnowszy system Ride by Wire i trzy tryby jazdy: Sport, Touring i Urban. Silnik Testastretta DVT 1262 korzysta z dwóch świec na cylinder i wykorzystuje system, który wprowadza świeże powietrze do kanału wydechowego w celu całkowitego utlenienia niespalonych węglowodorów. Zmniejsza to poziom zanieczyszczeń, bez wpływu na osiągi silnika. Wydech motocykla to system 2 w 1 z korpusem komorowym i dwoma tłumikami końcowymi. Większa część układu jest umieszczona dyskretnie, przed tylnym kołem, co w efekcie nie psuje linii motocykla. Diavel ma stalową, rurową ramę kratownicową, która wykorzystuje silnik jako konstrukcyjny element podwozia. Jest ona przymocowana do bloku silnika na dwóch głowicach cylindrów, podobnie jak odlewana aluminiowa rama pomocnicza. Do silnika przymocowano również dwie kute płyty aluminiowe, które obejmują jednostronny wahacz z odlewanego aluminium. Z przodu pracuje w pełni regulowany widelec o średnicy rur 50 mm. Regulacje siły tłumienia i wstępnego napięcia sprężyny znajdują się na lewej komorze widelca, natomiast regulacja odbicia znajduje się po prawej. Z tyłu zamontowany jest w pełni regulowany amortyzator centralny. Układ hamulcowy oczywiście od Brembo. Z przodu podwójne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z radialnymi zaciskami M4.32. Z tyłu tarcza hamulcowa o średnicy 265 mm i dwutłoczkowy zacisk. W motocyklu zastosowano odlewane, 14 - ramienne koła, w rozmiarach 3,5 x 17 oraz 8 x 17. Ubrany został w opony Pirelli Diablo Rosso III - przód 120/70  ZR17, tył - 240/45 ZR17. Zastosowana w tym modelu elektronika to m.in.: Bosch Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control EVO, Ducati Wheelie Control, Ducati Power Launch, tempomat, system bezkluczykowy Hands Free. Deska rozdzielcza Diavel’a składa się z ekranu TFT oraz oddzielnych modułów kontrolek ostrzegawczych, umieszczonych odpowiednio poniżej i nad kierownicą. Ekran ma cztery różne tryby wyświetlania. Nowością jest tryb domyślny, zapewniający minimalny poziom informacji, prezentowanych w bardzo czytelny sposób. Motocykl jest kompatybilny z aplikacją Ducati Link.

- "I co? Masz miejsce jeszcze na drugie danie? Bo nie wyglądasz 😉" - spytała Dominika.

- "Nie wyglądam? To patrz! Kelner! Możemy prosić Multistradę V2 S ? Zjemy na pół".

- "Oczywiście już podaję" - odpowiedział.

- "Chwilę pewnie poczekamy, to naprawdę solidny kawałek 😉" - powiedziałem Dominice i zacząłem czytać jej opis dania.

II DANIE:

ducati multistrada v2s model 2022

Ducati Multistrada V2 S

Cena:76 900 zł

Waga: 225 kg

Opis:

Jak smakuje: Ducati Multistrada V2 S smakuje jak pierś perliczki w sosie pomarańczowym z ziemniakami gratin oraz warzywami julienne - soczysta pierś skąpana w lekko kwaskowatym sosie, do tego zarumieniona skórka ziemniaka oraz świeżość i chrupkość warzyw.

Drugie danie jest kwintesencja smaku Borgo Panigale. Ostrość (ale nie przesadzona) połączona z delikatnością i lekkością sprawia, że po prostu rozpływa się w ustach. Wysublimowany smak Multistrady V2 S jest zrównoważony w każdym kęsie, w każdym kawałku motocykla. To prawdziwy przykład Yin & Yang.

Jeśli chodzi o design Multistrady V2 S, to jedynymi słowami, które w pełni oddadzą jej charakter będą: elegancja i dynamika. Do tego przepiękna, płynna linia. Muskularny korpus i smukły tył. Motocykl posiada nowe malowanie, z nazwą po obu stronach motocykla. Gama kolorystyczna obejmuje klasyczne malowanie "Ducati Red" z czarnymi felgami, które dostępne jest zarówno dla Multistrady V2 jak i Multistrady V2 S. Nowy kolor "Street Grey" z czarną ramą i felgami "GP Red" dostępne jest wyłącznie dla serii S. Multistrada V2 S wyposażona została w silnik Testastretta 11° o pojemności 937cm3. Silnik z rozrządem desmodromicznym ma cztery zawory na cylinder, jest chłodzony cieczą i osiąga maksymalnie 113 KM oraz 94 Nm momentu obrotowego. Dwucylindrowiec liniowo oddaje moc, a zapas momentu obrotowego pozwala na efektywne przyspieszanie z każdego poziomu obrotów. Silnik Testastretta 11° przeszedł szereg ulepszeń: ma nowe korbowody, nowe ośmiotarczowe sprzęgło sterowane hydraulicznie i zmodernizowaną skrzynię biegów, która gwarantuje większą płynność i precyzję zmiany biegów. Ułatwia to również włączenie biegu neutralnego. Zastosowano też nowy quickshifter, o jeszcze bardziej zoptymalizowanym działaniu. Rama - stalowa, kratownicowa. Zawieszenie z przodu to w pełni regulowany widelec o średnicy 48 mm. Zawieszenie z tyłu to aluminiowy wahacz dwustronny, w pełni regulowany monoshock. Półaktywne zawieszenie Ducati Skyhook Suspension EVO absorbuje nierówności podłoża i gwarantuje poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Wysokość kanapy została zredukowana do 830 mm, jest ona też węższa, co pozwala na pewne oparcie stóp na nawierzchni. To, co najbardziej istotne w nowej Multistradzie V2 S, to redukcja  masy motocykla. Jest mniejsza o 5 kg w porównaniu do Multistrady 950. Modernizacja silnika przyniosła oszczędność około 2 kg, w tym sprzęgła (1,5 kg) i jego osłony, mechanizmu skrzyni biegów i korbowodów. Różne części zostały odchudzone, w tym lusterka, pochodzące z modelu Multistrada V4, przedni układ hamulcowy oraz obręcze kół. Układ hamulcowy w Multistradzie V2 S pochodzi od Brembo. Z przodu dwie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm, 4 - tłoczkowe zaciski, Cornering ABS. Z tyłu tarcza hamulcowa o średnicy 265 mm, dwu tłoczkowy zacisk, Cornering ABS. Opony, z przodu Pirelli Scorpion Trial II 120/70 ZR19, z tyłu Pirelli Scorpion Trial II 170/60 ZR17. W zbiorniku paliwa Multistrady V2 S mieści się 20 l benzyny. Pakiet elektroniczny motocykla oferuje wszystko to, czego potrzeba aby podróżować komfortowo i bezpiecznie m.in. cztery tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro), Ducati Traction Control, Vehicle Hold Control (ułatwia ruszanie na pochyłych drogach), czy nowy system Ducati Brake Light, który w przypadku nagłego hamowania automatycznie aktywuje miganie tylnego światła stopu. Do tego reflektory full LED, tempomat, 5 - calowy kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości z intuicyjnym interfejsem i podświetlanymi elementami sterującymi na kierownicy.

Z czym podawać (jeśli ktoś poczuje jednak lekki niedosyt):

W katalogu akcesoriów Ducati Performance dostępne jest niższe siedzisko i obniżone zawieszenie, które w połączeniu pozwalają na zredukowanie wysokości siedzenia do zaledwie 790 mm.

- "Czy wszystko Państwu smakowało?" - zapytał kelner.

- "Smakowało?! To było doskonałe! Jesteśmy naprawdę usatysfakcjonowani" - odpowiedziałem patrząc jednocześnie na Dominikę i jej porozumiewawcze spojrzenie.

- "Deser?" - zapytał kelner.

- "Tak, koniecznie musimy spróbować. Tylko który… Widzę że są dwa rodzaje, może zrobimy tak: Dominika, Ty zamówisz ten pierwszy a ja wezmę ten drugi i….".

- "Czekaj Igor! Szef kuchni wspominał coś o daniu specjalnym. Skoro już tu jesteśmy powinniśmy spróbować wszystkiego… Czy może nam Pan powiedzieć co to takiego?"

Już miałem powiedzieć Dominice, że jak tak dalej pójdzie, to nie wyjdziemy stąd o własnych siłach. To wszystko wygląda pięknie, pachnie i smakuje cudownie ale na litość boską… - "A co mi tam, niech będzie. W końcu nieczęsto zdarza się okazja by spróbować produktów z Borgo Panigale!

- "Danie specjalne proszę Pani to absolutny majstersztyk. To Ducati Panigale V2 Bayliss. Niestety w chwili obecnej dysponujemy ograniczoną ilością tego modelu. To prawdziwy rarytas, dzieło sztuki. Musiałbym sprawdzić ile sztuk nam zostało. Zorientuję się i podejdę za moment, a Państwa zachęcam do przeczytania dokładnego opisu w karcie".

DANIE SPECJALNE:

ducati panigale v2 troy bayliss la squadra ristorante katowice

Ducati Panigale V2 Bayliss

Cena: 107 000 zł

Waga: 197 kg

Opis:

Jak smakuje: Ducati Panigale V2 Bayliss przypomina danie klasyczne, świeże, sycące i pyszne. Smakuje jak makaron z cukinii skropiony sokiem z cytryny z dodatkiem czosnku. Zielony sos: pietruszka, bazylia, płatki chili oraz oliwa a do tego średnio wysmażony stek T-bone - mocno ziołowy, pikantny i odrobinę tłusty - idealnie spaja całość.

Specjalna, numerowana wersja Panigale V2 w hołdzie Troy’owi Baylissowi. Motocykl charakteryzuje się wyjątkowym okolicznościowym designem, przywodzącym na myśl Ducati 996 R, na którym ten australijski motocyklista zdobył pierwszy tytuł World Superbike w roku 2001. "Bayliss 1st Championship 20th Anniversary" to prawdziwe dzieło sztuki. Krwista czerwień jest sercem motocykla. Łączy się ona z zielonymi i białymi akcentami (oczywiste nawiązanie do "włoskiej roboty"). Legendarny numer wyścigowy Troy’a Bayliss’a #21 oraz logo Shell po bokach i z przodu wizualnie wzmacniają związek z charakterem wyścigowym. Autograf Troy’a Bayliss’a odwzorowany został na zbiorniku paliwa, a na potrójnym zacisku aluminiowym umieszczono nazwę motocykla i numerację tego wyjątkowego modelu. W porównaniu z wersją standardową, Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary jest o 3 kg lżejszy, dzięki zastosowaniu akumulatora litowo -jonowego i wybraniu konfiguracji pojedynczego siedzenia, która wyraźnie nawiązuje do wyglądu motocykla wyścigowego. Wyposażenie uzupełniają sportowe manetki, osłona tłumika z włókna węglowego i tytanu oraz siedzenie kierowcy wykonane z dwóch różnych materiałów technicznych połączonych podwójnymi, czerwonymi szwami. Na siedzisku wyhaftowany jest numer 21 Troy’a, który wraz z zielonymi i czerwonymi pasami ponownie nawiązuje do włoskiej flagi. Więź pomiędzy Baylissem i Ducati Corse w Superbike World Championship jest jedną z najbardziej fascynujących historii w świecie sportów motorowych. Owocem tej pięknej przygody są 52 zwycięstwa, 94 podia i trzy tytuły mistrza świata (2001, 2006, 2008) zdobyte na trzech różnych motocyklach: dwucylindrowym 996 R, 999 i 1098. Troy Bayliss jest jedynym zawodnikiem motocyklowym w historii, któremu udało się w tym samym sezonie (2006) zwyciężyć w Moto GP i World Superbike, a jego osiągnięcia w wyścigach sprawiły, że nazwisko Australijczyka na trwałe zapisało się w sercach wszystkich miłośników Ducati. Skutkująca triumfami niewątpliwa chemia pomiędzy Ducati i gwiazdą "Baylisstic", została na nowo rozbudzona za sprawą tego okolicznościowego motocykla. Jego nazwa została wybrana bezpośrednio przez zawodnika, który również aktywnie uczestniczył w tworzeniu koncepcji graficznej. Ducati Panigale V2 napędzane jest dwucylindrowym silnikiem Superquadro o pojemności 955 cm3, mocy 155 KM przy 10750 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 104 Nm przy 9000 obr./min. Pakiet systemów elektronicznych, zwiększających bezpieczeństwo i kontrolę dynamiki pojazdu, obejmuje funkcję "cornering", stosowaną w systemie Bosch ABS, quickshifter, która działa również podczas redukcji biegów oraz kontrolę trakcji, hamulca silnikowego i maksymalnego unoszenia się koła (Ducati Quick Shift, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control). Wszystkie systemy kontroli są zintegrowane z trzema trybami jazdy (Race, Sport i Street).Można je modyfikować na kolorowym ekranie TFT o przekątnej 4,3 cala z grafiką i interfejsem zaprojektowanym tak, aby nawigacja po menu i regulacja ustawień były intuicyjne, oraz aby umożliwić natychmiastową identyfikację wybranego trybu jazdy. Aby zwiększyć wydajność motocykla podczas jazdy na torze, Ducati zdecydowało się wyposażyć Panigale V2 Bayliss 1st Championship 20th Anniversary w komponenty Öhlins. Przedni widelec NX30 i tylny amortyzator TTX36 gwarantują maksymalną płynność jazdy. Zostały zaprojektowane z myślą o osiągnięciu optymalnych osiągów na torze, tak, aby motocykl był bardziej precyzyjny i oferował kierowcy lepsze wyczucie oraz większe wsparcie we wszystkich fazach jazdy. Dzięki możliwości regulacji amortyzator skrętu pozwala na personalizację dostosowaną do stylu jazdy i charakterystyki toru.

Jeszcze nie zdążyliśmy dokończyć czytać opisu w karcie, a już kelner ponownie pojawił się przy naszym stoliku - "Bardzo mi przykro, ale w dniu dzisiejszym została nam tylko jedna sztuka Ducati Panigale V2 Bayliss". Oboje z Dominiką doszliśmy do wniosku, że nie będziemy się dzielić po połowie ( bo jak smakować to tylko full opcję 😉) i poprosiliśmy kelnera o deser. Jak już wcześniej zauważyła Dominika w menu "The Red Tour" na rok 2022 znajdowały się dwa, kosmicznie wyglądające desery.

- "Panigale V4 i V4 S" Dla kogo z Państwa intensywniejsza smakowo wersja?" - zapytał kelner.

- "Dla Pani! Ja poproszę zwykłe V4 😉" - odpowiedziałem bez wahania. Dominika nie protestowała. Na jej twarzy malował się szczery, nieskrępowany uśmiech". Kelner popędził w stronę kuchni, a my postanowiliśmy doczytać w Menu jakimi to nutami smakowymi charakteryzuje się wspomniane wyżej Panigale V4 i V4 S.

DESERY:

ducati panigale v4 la squadra ristorante

Ducati Panigale V4

Cena: 139 900 zł

Waga: 198,5 kg

Opis:

Jak smakuje: Ducati Panigale V4 i V4 S bezapelacyjnie smakują jak Beza Pavlowa z wykwintnym kremem czekoladowo - orzechowym gianduja oraz campote wiśniowym. Kruchość bezy z miękkim oraz soczystym środkiem, do tego wyrazisty krem, który wprowadzi nas w świat aksamitnej czekolady a wszystko zwieńczy kwaśna wiśnia, której smak pozostanie na długo w pamięci.

Design nowego Panigale V4 został odświeżony i zyskał jeszcze więcej agresywnego sznytu. Bezprecedensowy projekt graficzny Ducati Centro Stile obejmuje czarny kolor logotypów naniesionych na czerwone owiewki, a także dwukolorową kanapę oraz czerwony znacznik na czarnych felgach w wersji S.

Sercem motocykla jest silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1 103 cm3, wywodzący się z MotoGP, który został poddany serii modernizacji pozwalających na zwiększenie mocy i natychmiastową reakcję przepustnicy. Silnik został udoskonalony pod względem układu smarowania i jest połączony z nową pompą olejową, która zmniejsza absorpcję mocy. Zwiększona średnica wylotu tłumika pozwala zmniejszyć przeciwciśnienie spalin, a w konsekwencji zwiększyć osiągi. Dzięki tym zabiegom oraz nowemu, dedykowanemu mapowaniu, Desmosedici Stradale, spełniający normę Euro 5, osiąga moc 215,5 KM przy 13 000 obr./min, co stanowi wzrost mocy o 1,5 KM w porównaniu z poprzednią wersją. Jednostka charakteryzuje się również momentem obrotowym 123,6 Nm przy 9 500 obr./min, a już od 6 000 obr./min zapewnia 80% maksymalnego momentu obrotowego. Detalem mówiącym wiele o ewolucji wersji 2022 jest zastosowanie nowej skrzyni biegów, która jest bardziej odpowiednia do jazdy na torze. Pierwszy bieg został wydłużony o 11,6%, a drugi o 5,6%. Dzięki nowej skrzyni biegów, łatwiej jest teraz pokonywać ciasne zakręty na pierwszym biegu, ciesząc się lepszym hamowaniem i lepszym przyspieszeniem na wyjściach z zakrętów. System DQS pracuje teraz bardziej efektywnie, oferując lepsze osiągi. Wreszcie, szósty bieg został wydłużony o 1,8%, co w połączeniu ze wzrostem mocy silnika pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej o 5 km/h wyższej niż w przypadku Panigale V4 2021. W Ducati Panigale V4 2022 wprowadzono nowe tryby Power Modes, które przewidują cztery konfiguracje silnika: Full, High, Medium i Low. Full i Low zostały zaprojektowane od nowa, natomiast konfiguracje High i Medium wykorzystują nową strategię. Tryb Full jest najbardziej sportowym, jaki kiedykolwiek zastosowano w Panigale V4 i pozwala na rozwinięcie pełnego potencjału silnika bez elektronicznych "kagańców", z wyjątkiem pierwszego biegu. Nowy system zarządzania mapami Ride by Wire który został opracowany dla trybów High i Medium - teraz dedykowany jest dla każdego z sześciu biegów, co gwarantuje możliwość każdorazowego uzyskania optymalnej siły ciągu przy otwarciu przepustnicy. Tryb Low został zaprojektowany z kolei w taki sposób, aby jazda po drogach była jeszcze przyjemniejsza, ograniczając maksymalną moc motocykla do 150 KM i oferując szczególnie łatwą do opanowania reakcję przepustnicy. Motocykl Panigale V4 2022 jest wyposażony w najnowszej generacji pakiet elektroniczny oparty na sześcio-osiowej platformie inercyjnej, zdolnej do natychmiastowego wykrywania pozycji motocykla w przestrzeni a także jego przechyłów. Pakiet elektroniczny zawiera elementy sterujące, które zarządzają wszystkimi trybami jazdy (Race A, Race B, Sport, Street). Parametry te można jeszcze lepiej przeglądać dzięki ulepszonej tablicy przyrządów. Technicy Ducati wprowadzili dodatkowy tryb Info Mode, opracowany z uwzględnieniem sugestii zawodników MotoGP, o nazwie "Track Evo", w charakterze opcji dodanej do istniejących ustawień Road i Track. Na ekranie "Track Evo", obrotomierz porusza się na poziomej skali, która jest maksymalnie widoczna, a wskaźnik włączonego biegu znajduje się w centrum ekranu. Po prawej stronie znajdują się cztery sektory w różnych kolorach, każdy poświęcony kontroli elektronicznej (DTC, DWC, DSC, EBC). Sektory te zapalają się indywidualnie, gdy elektronika pracuje nad określonym parametrem. Ten tryb sygnalizacji ułatwia użytkownikowi zrozumienie, który element sterowania zadziałał, aby umożliwić mu bardziej precyzyjną interwencję przy wyborze optymalnego poziomu i szybsze uzyskanie lepszych osiągów. W lewej części ekranu znajdują się informacje o liczbie przebytych okrążeń i prędkości, a także stoper.

Ducati Panigale V4 S

Waga: 195,5 kg

Opis:

Ducati Panigale V4 S wzbogacone zostało o nowy, elektronicznie sterowany widelec Öhlins NPX 25/30, który wykorzystuje ciśnieniowy system tłumienia, wywodzący się z układów wyścigowych, minimalizujący ryzyko kawitacji oleju. Efektem jest wydajniejsze wspomaganie hamowania i jednocześnie lepsze wybieranie nierówności, co przekłada się na większy komfort jazdy. Nowy widelec ma 125 mm skoku (+5 mm w porównaniu do tego, w który wyposażone jest Panigale V4 2021), dzięki czemu może przyjąć bardziej miękkie ustawienia, poprawiając tym samym płynność reakcji, przyczepność w krytycznych warunkach i komfort na najbardziej wymagających odcinkach hamowania. Nowy widelec pracuje w połączeniu z tylnym amortyzatorem Öhlins TTX36 i amortyzatorem skrętu Öhlins. System ten oferuje możliwość dostosowania interwencji zawieszenia do różnych sytuacji podczas jazdy (hamowanie, pokonywanie zakrętów, przyspieszanie), a także zmiany parametrów pracy elementów osprzętu. Dla kierującego oznacza to wyższy poziom kontroli nad dynamiką motocykla z korzyścią dla bezpieczeństwa na drodze i czasów okrążenia na torze. Ponadto, sworzeń jednostronnego wahacza aluminiowego jest umieszczony 4 mm wyżej niż w wersji 2021, stabilizując motocykl podczas przyspieszania. Model Panigale V4 S jest wyposażony w trzy-ramienne felgi z kutego stopu aluminium i opony Pirelli Diablo™ Supercorsa SP (120/70 ZR17 z przodu i 200/60 ZR17 z tyłu). Układ hamulcowy, wyposażony w monoblokowe zaciski Brembo Stylema z przodu, z czterema tłoczkami o średnicy 30 mm każdy, pracującymi na tarczach o średnicy 330 mm, zapewnia wyjątkową siłę hamowania. Z tyłu natomiast zamontowano pojedynczą tarczę 245 mm z dwu-tłoczkowym zaciskiem.

Z czym podawać:

Panigale V4 będzie można wyposażyć w akcesoria z katalogu Ducati Performance, który zawiera zarówno homologowane komponenty, jak i elementy czysto wyścigowe, przeznaczone dla zawodników jeżdżących na torze.

- "Igor! To było niesamowite! W życiu nie jadłam czegoś tak… nawet nie wiem jak to określić 😉 Niebo w gębie" - usłyszałem od Dominiki gdy tylko deser zniknął.

- "To prawda, Włosi mają ten zmysł, ten smak i gust. Myślę że to może być najlepsza wkładka sezonowa 2022 roku!" - odpowiedziałem i poprosiłem kelnera by przyniósł rachunek 😉.

Nie zdradzę ile kosztowała nas ta degustacja 😉 Nie chce żeby ktoś dostał zawału 😉. Jedno jest pewne. Smak Ducati pozostanie w nas na długo!

Jeżeli chcecie na własne oczy, z bliska zobaczyć "niesamowitą szóstkę" motocykli Ducati to poniżej znajdziecie harmonogram "The Red Tour 2022", daty i adresy salonów motocyklowych w których pojawią się premierowo motocykle Ducati.

Zapraszamy również do obejrzenia galerii zdjęć z tego wydarzenia.

Harmonogram "The Red Tour 2022":

Od 20.01. do 24.01.2022 salon Ducati Eurorider Katowice (ul. Zimowa 41, 40-318 Katowice)

Od 28.01. do 1.02.2022 salon Ducati Moto Mio Kraków (ul. Zakopiańska 171a, 30-435 Kraków)

Od 04.02. do 08.02.2022 salon Ducati Liberty Motors Wrocław (al. Jana III Sobieskiego 5,  51-301 Wrocław)

W późniejszych terminach motocykle Ducati pojawią się w salonach w Piasecznie, Łodzi i Gdańsku.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê