tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX-R1000R 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Powrót legendy!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-R1000R 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Powrót legendy!

Autor: Wojciech Grzesiak 2025.07.31, 09:15 Drukuj

Suzuki świętuje 40 lat serii GSX-R. Producent wykorzystał tę okazję do zaprezentowania nowego GSX-R1000R, na które cały motocyklowy świat czekał od kilku lat. Motocykl ma rozwiązania pochodzące nie tylko z MotoGP, ale również z Mistrzostw Świata Endurance. Maszyna zadebiutuje jako motocykl na rok modelowy 2026. Jaki będzie nowy GSX-R1000R?

Silnik nowego GSX-R1000R został zbudowany w oparciu o technologie z MotoGP w postaci mechanicznego systemu zmiennych faz zaworów. Średnica zaworów wydechowych została zwiększona z 24 do 25 mm. Są też nowe wałki rozrządu i szerszy łańcuch rozrządu. Zastosowano także nową pompę paliwa o zwiększonym przepływie i przeprojektowano wtryskiwacze. Aluminiowe tłoki pokryto specjalną powłoką zmniejszającą tarcie. Jeżeli chodzi o dane techniczne, to moc silnika ma wynosić 195 KM przy 13200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 110 Nm przy 11000 obr./min.

NAS Analytics TAG

Rama, rama pomocnicza i wahacz zostały wykonane z aluminium. Zawieszenie pochodzi od marki Showa i zawiera m.in. elektronicznie sterowany amortyzator skrętu. Hamulce to produkty Brembo. Zastosowano tu także nowy, lżejszy moduł ABS. Owiewki zaprojektowano zgodnie z obowiązującymi trendami, a więc mają skrzydła aerodynamiczne. Skrzydła są wytwarzane w Japonii, a do ich produkcji używa się suchego włókna węglowego.

Nowy GSX-R1000 to także zaktualizowana elektronika. Steruje nią sześcioosiowy moduł IMU. Zaktualizowano kontrolę trakcji, dodano system kontroli momentu obrotowego i system kontroli unoszenia przedniego koła, który ma 10 trybów pracy z możliwością całkowitego wyłączenia. System kontroli momentu obrotowego Suzuki Roll Torque Control używa danych z komputera i czujników w kołach. Na ich podstawie oblicza, ile mocy dostarczyć na tylne koło, żeby zachować stabilność w zakręcie. Chodzi o to, by zapobiegać uślizgowi, zamiast go neutralizować. Na pokładzie są też przepustnica ride-by-wire, dwukierunkowy quickshifter, ABS z działaniem w zakrętach, launch control, asystent jazdy na niskich obrotach oraz Suzuki Easy Start. Dla zmniejszenia masy zastosowano akumulator litowo-jonowy.

Jak prezentują się dane techniczne motocykla? Producent podaje, że siedzisko będzie umieszczone na wysokości 825 mm. Waga motocykla z płynami i paliwem to 203 kg, a pojemność zbiornika paliwa wynosi 16 litrów. Motocykl będzie miał długość 2075 mm, szerokość 705 mm i wysokość 1145 mm. Rozstaw osi ma wynosić 1420 mm.

Kiedy nowy GSX-R1000R pojawi się w sprzedaży? Tego jeszcze dokładnie nie wiadomo, ale najprawdopodobniej będzie to początek 2026 roku. Motocykl będzie dostępny w trzech malowaniach, które są nowymi wersjami klasycznych barw modelu GSX-R.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê