Suzuki GSX-R1000R 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Powrót legendy!
Suzuki świętuje 40 lat serii GSX-R. Producent wykorzystał tę okazję do zaprezentowania nowego GSX-R1000R, na które cały motocyklowy świat czekał od kilku lat. Motocykl ma rozwiązania pochodzące nie tylko z MotoGP, ale również z Mistrzostw Świata Endurance. Maszyna zadebiutuje jako motocykl na rok modelowy 2026. Jaki będzie nowy GSX-R1000R?
Silnik nowego GSX-R1000R został zbudowany w oparciu o technologie z MotoGP w postaci mechanicznego systemu zmiennych faz zaworów. Średnica zaworów wydechowych została zwiększona z 24 do 25 mm. Są też nowe wałki rozrządu i szerszy łańcuch rozrządu. Zastosowano także nową pompę paliwa o zwiększonym przepływie i przeprojektowano wtryskiwacze. Aluminiowe tłoki pokryto specjalną powłoką zmniejszającą tarcie. Jeżeli chodzi o dane techniczne, to moc silnika ma wynosić 195 KM przy 13200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 110 Nm przy 11000 obr./min.
Rama, rama pomocnicza i wahacz zostały wykonane z aluminium. Zawieszenie pochodzi od marki Showa i zawiera m.in. elektronicznie sterowany amortyzator skrętu. Hamulce to produkty Brembo. Zastosowano tu także nowy, lżejszy moduł ABS. Owiewki zaprojektowano zgodnie z obowiązującymi trendami, a więc mają skrzydła aerodynamiczne. Skrzydła są wytwarzane w Japonii, a do ich produkcji używa się suchego włókna węglowego.
Nowy GSX-R1000 to także zaktualizowana elektronika. Steruje nią sześcioosiowy moduł IMU. Zaktualizowano kontrolę trakcji, dodano system kontroli momentu obrotowego i system kontroli unoszenia przedniego koła, który ma 10 trybów pracy z możliwością całkowitego wyłączenia. System kontroli momentu obrotowego Suzuki Roll Torque Control używa danych z komputera i czujników w kołach. Na ich podstawie oblicza, ile mocy dostarczyć na tylne koło, żeby zachować stabilność w zakręcie. Chodzi o to, by zapobiegać uślizgowi, zamiast go neutralizować. Na pokładzie są też przepustnica ride-by-wire, dwukierunkowy quickshifter, ABS z działaniem w zakrętach, launch control, asystent jazdy na niskich obrotach oraz Suzuki Easy Start. Dla zmniejszenia masy zastosowano akumulator litowo-jonowy.
Jak prezentują się dane techniczne motocykla? Producent podaje, że siedzisko będzie umieszczone na wysokości 825 mm. Waga motocykla z płynami i paliwem to 203 kg, a pojemność zbiornika paliwa wynosi 16 litrów. Motocykl będzie miał długość 2075 mm, szerokość 705 mm i wysokość 1145 mm. Rozstaw osi ma wynosić 1420 mm.
Kiedy nowy GSX-R1000R pojawi się w sprzedaży? Tego jeszcze dokładnie nie wiadomo, ale najprawdopodobniej będzie to początek 2026 roku. Motocykl będzie dostępny w trzech malowaniach, które są nowymi wersjami klasycznych barw modelu GSX-R.


Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze