tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki zmienia swoje logo i upraszcza kszta³ty. Kolejny producent ¿egna siê z chromem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Suzuki zmienia swoje logo i upraszcza kszta³ty. Kolejny producent ¿egna siê z chromem

Autor: Wojciech Grzesiak 2025.09.23, 11:41 Drukuj

Marka Suzuki zaprezentowała nowe logo, które na pierwszy rzut oka może wyglądać jak dotychczasowe, ale zostało znacząco uproszczone. Ważną zmianą jest również sposób wykonania nowych emblematów. Wynika on z faktu, że Unia Europejska dąży do tego, by producenci zrezygnowali ze stosowania chromu.

W komunikacie prasowym Suzuki podaje, że to pierwsza taka zmiana od 22 lat. Nowe logo ma być odzwierciedleniem hasła "By Your Side", co w dosłownym tłumaczeniu oznacza "przy tobie". Slogan nawiązuje do filozofii firmy, która zakłada pełne skupienie na kliencie, ale jednocześnie nie zamyka się na przyszłość. Litera "S" została całkowicie spłaszczona. Nowy kształt ma lepiej pasować do cyfrowej ery.

NAS Analytics TAG

Na tym jednak zmiany się nie kończą, ponieważ wraz z nadejściem nowego emblematu zmieni się też technologia produkcji. Dotychczas litera "S" była pokryta chromem, a teraz zostanie zastąpiona jaskrawym lakierem w kolorze srebrnym. Taki zabieg ma zmniejszyć wpływ produkcji na środowisko i przy okazji obniży koszty produkcji. Malowanie jest tańsze niż chromowanie, a rezygnacja z przetłoczeń sprawi, że producent zużyje mniej materiału. Oficjalna premiera logotypu ma nastąpić podczas Japan Mobility Show 2025.

- Nowy emblemat symbolizuje zobowiązanie marki Suzuki do tworzenia cenionych produktów poprzez skupienie na kliencie, a także naszą determinację do podejmowania nowych wyzwań. Wraz ze sloganem "By Your Side" będziemy kontynuować podróż z naszymi klientami, zapewniając mobilność blisko związaną z ich stylem życia, przyczyniając się do kreowania zrównoważonej przyszłości - powiedział Toshihiro Suzuki, prezes marki Suzuki.

Suzuki nie jest pierwszym producentem w branży motoryzacyjnej, który rezygnuje z chromu na rzecz tradycyjnego lakieru i upraszcza swoje logo. Wcześniej na takie kroki zdecydowały się m.in. marki Ford, Volkswagen, BMW, Dacia oraz Audi. Rośnie też liczba producentów, którzy rezygnują z używania chromu na elementach ozdobnych, czego najlepszym przykładem jest chociażby najnowsza generacja Mini, gdzie zamiast chromu pojawiła się szarość.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê