tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Schuberth C3 - klasa super Premium
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG

Schuberth C3 - klasa super Premium

Autor: Łukasz „Boczo” Tomanek 2011.09.26, 10:35 8 Drukuj

Jakość wykonania

Po całosezonowym użytkowaniu nic się nie urwało ani nie przestało działać, a kask jeździł w dosłownie każdej pogodzie, włącznie z burzami i gradem. W skorupach tego typu często po pewnym czasie uszkodzeniu ulega mechanizm, a dokładnie spust podnoszenia skorupy. W C3 takiego czegoś nie stwierdzono. Podobnie jak rozciągania tzw. „bródki”, czyli kawałka materiału blokującego dopływ wiatru. Kaski często są trzymane za ten element, co skutecznie go rozciąga, ale tutaj po licznych zakupach i chwytaniu kasku w dokładnie ten sposób nic takiego nie miało miejsca. Wspomnianą „bródkę” można regulować, dostosowując jej przyleganie do szyi np. ze względu na niższą temperaturę.

Wentylacja i walka z żywiołami

Jeśli o mnie chodzi, to kask musi być szczelny. Kropka. Nienawidzę sytuacji, kiedy jest chłodno, pada deszcz, a kask mimo zamknięcia wszystkich szczelin i otworów nadal tłoczy aurę prosto w twarz. Tutaj C3 jest klasą samą w sobie i z ręką na sercu mogę powiedzieć, że żaden inny kask nie jest w tej dziedzinie lepszy. Jeśli w C3 zamkniemy wszystkie nawiewy, czyli z przodu, na górze i na styku szyby ze szczęką, to czujemy się jak w ciepłym pokoju. Może się zdarzyć, że mamy na sobie jakiegoś rodzaju golf przeciwwiatrowy lub kołnierz. Wtedy jest możliwy delikatny, naprawdę delikatny nawiew z dołu, ale wystarczy zsunąć blendę, aby odbić strumień powietrza.

Szyba, o której za chwilę, nie ma żadnych fikuśnych systemów dociskających z boku kasku, przy mocowaniach. Mechanizm jest arcyprosty i arcyskuteczny – na szybie znajduje się wypustka, która nachodzi na drugą wypustkę w szczęce. Proste i 100% skuteczne, choć często trzeba użyć obu dłoni lub docisnąć szybę od góry. Otwór wentylacyjny na wysokości ust jest prosty w obsłudze (klapka, nie suwak) i po otwarciu kieruje delikatny strumień powietrza na twarz.

Komfort

W tym momencie trzeba powiedzieć o szybie. Jest ona bowiem panoramiczna. W żadnym innym garnku nie znajdziecie tak wielkiej szyby, która pozwala widzieć tak wiele. Oprócz tego, że jest wysoka, jej pole „widzenia” rozciąga się aż po okolice uszu. Genialna sprawa jeśli chcemy upewnić się czy np. można wyprzedzać. Pinlock owszem, wymięka, ale potrzeba do tego naprawdę paskudnej pogody. C3 jest jednym z tych kasków, które pasują od razu. Nic nie uciska, nie gniecie, nie urywa uszu przy zdejmowaniu. Producent twierdzi, że C3 jest najcichszym kaskiem na świecie i ja mu wierze. Całkowicie zamknięty i uszczelniony drastycznie zmienia wrażenia słuchowe silnika, co dla niektórych może być zaletą. Warto także wspomnieć o zapięciu micro lock. Moim zdaniem to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie z wszystkich dostępnych. Wystarczy wsunąć ząbkowany pasek w klamrę, a później zwolnić ją małym paskiem. Proste, skuteczne i szybkie.

Podsumowując, Schuberth C3 to kask bliski ideałowi jeśli chodzi o turystykę motocyklową. Nie jest przesadnie lanserski, nie ma szokujących malowań ani zaawansowanych spojlerów, ale jest wyjątkowo solidny, komfortowy, nigdy nie zawiedzie i po prostu działa.

Zalety:

- Perfekcyjna szczelność
- System domykania szyby
- Wentylacja, zwłaszcza przednia klapka nawiewowa
- Komfort, komfort, komfort
- Jakość i solidność wykonania
- Olać DD, zapięcie micro lock rządzi
- Panoramiczny, „wszystkowidzący” wizjer

Wady:

- zbyt absorbująca pot wyściółka
- to by było na tyle...

Ocena redakcji w skali 1-6 : +5

Gdzie kupić?

Cena: od 1999 zł

Zobacz także test kasku Shubert C3 przeznaczonego specjalnie dla pań

Zobacz gdzie możesz kupić kask Schuberth. Kliknij tutaj, aby zobaczyć listę dealerów.

  NAS Analytics TAG

Zdjęcia
dynamika DiversioN F
Adv Spec Code err:"Btn_300_250_p//odstr"
pochylenie zakret
skladajac sie w zakret
w zakrecie BMW R1200GS
branie winkla Honda SWT600
offroad GS
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę