Schuberth C3 - klasa super Premium
Jakość wykonania
Po całosezonowym użytkowaniu nic się nie urwało ani nie przestało działać, a kask jeździł w dosłownie każdej pogodzie, włącznie z burzami i gradem. W skorupach tego typu często po pewnym czasie uszkodzeniu ulega mechanizm, a dokładnie spust podnoszenia skorupy. W C3 takiego czegoś nie stwierdzono. Podobnie jak rozciągania tzw. „bródki”, czyli kawałka materiału blokującego dopływ wiatru. Kaski często są trzymane za ten element, co skutecznie go rozciąga, ale tutaj po licznych zakupach i chwytaniu kasku w dokładnie ten sposób nic takiego nie miało miejsca. Wspomnianą „bródkę” można regulować, dostosowując jej przyleganie do szyi np. ze względu na niższą temperaturę.
Wentylacja i walka z żywiołami
Jeśli o mnie chodzi, to kask musi być szczelny. Kropka. Nienawidzę sytuacji, kiedy jest chłodno, pada deszcz, a kask mimo zamknięcia wszystkich szczelin i otworów nadal tłoczy aurę prosto w twarz. Tutaj C3 jest klasą samą w sobie i z ręką na sercu mogę powiedzieć, że żaden inny kask nie jest w tej dziedzinie lepszy. Jeśli w C3 zamkniemy wszystkie nawiewy, czyli z przodu, na górze i na styku szyby ze szczęką, to czujemy się jak w ciepłym pokoju. Może się zdarzyć, że mamy na sobie jakiegoś rodzaju golf przeciwwiatrowy lub kołnierz. Wtedy jest możliwy delikatny, naprawdę delikatny nawiew z dołu, ale wystarczy zsunąć blendę, aby odbić strumień powietrza.
Szyba, o której za chwilę, nie ma żadnych fikuśnych systemów dociskających z boku kasku, przy mocowaniach. Mechanizm jest arcyprosty i arcyskuteczny – na szybie znajduje się wypustka, która nachodzi na drugą wypustkę w szczęce. Proste i 100% skuteczne, choć często trzeba użyć obu dłoni lub docisnąć szybę od góry. Otwór wentylacyjny na wysokości ust jest prosty w obsłudze (klapka, nie suwak) i po otwarciu kieruje delikatny strumień powietrza na twarz.
Komfort
W tym momencie trzeba powiedzieć o szybie. Jest ona bowiem panoramiczna. W żadnym innym garnku nie znajdziecie tak wielkiej szyby, która pozwala widzieć tak wiele. Oprócz tego, że jest wysoka, jej pole „widzenia” rozciąga się aż po okolice uszu. Genialna sprawa jeśli chcemy upewnić się czy np. można wyprzedzać. Pinlock owszem, wymięka, ale potrzeba do tego naprawdę paskudnej pogody. C3 jest jednym z tych kasków, które pasują od razu. Nic nie uciska, nie gniecie, nie urywa uszu przy zdejmowaniu. Producent twierdzi, że C3 jest najcichszym kaskiem na świecie i ja mu wierze. Całkowicie zamknięty i uszczelniony drastycznie zmienia wrażenia słuchowe silnika, co dla niektórych może być zaletą. Warto także wspomnieć o zapięciu micro lock. Moim zdaniem to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie z wszystkich dostępnych. Wystarczy wsunąć ząbkowany pasek w klamrę, a później zwolnić ją małym paskiem. Proste, skuteczne i szybkie.
Podsumowując, Schuberth C3 to kask bliski ideałowi jeśli chodzi o turystykę motocyklową. Nie jest przesadnie lanserski, nie ma szokujących malowań ani zaawansowanych spojlerów, ale jest wyjątkowo solidny, komfortowy, nigdy nie zawiedzie i po prostu działa.
Zalety: - Perfekcyjna szczelność
- System domykania szyby - Wentylacja, zwłaszcza przednia klapka nawiewowa - Komfort, komfort, komfort - Jakość i solidność wykonania - Olać DD, zapięcie micro lock rządzi - Panoramiczny, „wszystkowidzący” wizjer |
Wady: - zbyt absorbująca pot wyściółka
- to by było na tyle... |
Ocena redakcji w skali 1-6 : +5
Cena: od 1999 zł
Zobacz także test kasku Shubert C3 przeznaczonego specjalnie dla pań
Zobacz gdzie możesz kupić kask Schuberth. Kliknij tutaj, aby zobaczyć listę dealerów.
|
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeSerdecznie zapraszamy wszystkich którzy nie mieli jeszcze przyjemnosci zapoznać się z kaskami firmy Schuberth i ubraniami Firmy Rukka. W najblizszą sobotę 08.10.2011 o godziny 10-16 mozna będzie ...
OdpowiedzChyba pierwszy raz czytam na Ścigaczu pochlebną opinię o zapięciu microlock i trochę nie dowierzam, bo nareszcie mogę się z nią zgodzić. Zapięcie DD w turystycznych kaskach to kompletna porażka, ...
Odpowiedzmusisz jeździc po torze, zeby miec bezpieczną głowe? to na ulicy nie rozpedzasz sie do predkosci wiekszej, niz 30 km/h?
OdpowiedzTwoje inicjały mnie martwią ;p. Równie dobrze możesz mówić, że niebezpiecznie jest jeździć motocyklem, i lepiej jeździć samochodem. Miałem kaski z DD i z microlockiem, ale wybieram to co jest dla mnie wygodniejsze, zresztą chodziło mi o zmianę w podejściu testujących a nie użytkowników. Dotąd wszędzie lansowany był ten pasek z kółkami, tu jednak jakaś zmiana. Mam nadzieję, że to nie dlatego, że importer "zasugerował" takie podejście.
OdpowiedzTo Cię zaskoczę, z konieczności latałem w tym roku w C3 na torze kilka razy :] CO do bezpieczeństwa to przecież na torze jest bezpieczniej niż na ulicy kolego, to chyba jasna sprawa, nie?
OdpowiedzPrzerażają mnie ceny fajnych skorup, przecież za to można kupić nowy dwukołowy Taiwan na który też poszły pieniądze na testy i badania. Szanuję swoje życie mimo to uważam że dwa koła za kask to ...
OdpowiedzPytanie jak cenisz swoje życie. Czy 2 tysiące to wysoka cena? Poza tym kasku nie kupujesz co tydzień, ja w swoim XR-1000 jeżdżę już trzeci sezon, w tym czasie na samo paliwo wydałem ponad 10 tys
Odpowiedzgdy nadejda czasy że przestaniesz używać nicku ,,młody" , zrozumiesz dlaczego warto zapłacić za luksusowy towar i nie bedziesz go porównywał do dwukołowego Tajwanu ( tak na marginesie gdie kupiłes tajwański motocykl za równowartość 500Euro ?)
Odpowiedz