Schuberth C3 Pro - turystyka zaawansowana

Autor: Łukasz "Boczo" Tomanek 2013.06.25, 11:39 16 Drukuj

Długo oczekiwany następca znanego i lubianego kasku Schubertch C3 - C3 Pro trafił do naszej redakcji na początku sezonu i mieliśmy wiele okazji, aby sprawdzić, czy sprosta wysokim wymaganiom postawionym przez jego poprzednika.

Jakość wykonania

Już C3 był wyjątkowo solidnym kaskiem, a C3 Pro sprawia wrażenie, jakby był wykonany jeszcze lepiej. Wszystko jest perfekcyjnie spasowane, po zamknięciu przyłbicy wszystkie elementy pozostają szczelne i domknięte, nic nie trzeszczy. Jedynie w czasie jazdy z podniesioną szczęką blenda ma czasami tendencje do trzepotania, ale po pierwsze, nie jeździ się w ten sposób przesadnie często, a po drugie nie jest to na tyle irytujące, aby psuło eksploatacje. Po kilku tysiącach kilometrów, w najróżniejszych warunkach na kasku nie widać żadnych śladów zużycia czy uszkodzeń i rys. Żaden element się nie poluzował, nie rozciągnął (zapięcie kasku) czy zniszczył, a C3 Pro był testowany często w ekstremalnych warunkach (w tym na torze Poznań). Po prostu jakość typowa dla Schubertha.

Cicho i szczelnie

Jeśli kask nie jest szczelny i wiatr przedziera się do środka, jest u mnie przegrany. Na szczęście w C3 Pro wszystko działa tak samo jak w C3, czyli dobrze. Po zamknięciu (domknięciu) szyby w środku nie wieje, jest cicho i sucho. Kaski tego producenta mają specyficzną zaletę, świetnie tłumią dźwięk wiatru, który jest mega wkurzający, ale pozwalają słyszeć dźwięk silnika. Prawdę mówiąc, od czasów C3 nie było w tej kwestii wiele do poprawienia. Sporo zmian zaszło natomiast w kwestii wentylacji kasku. Przede wszystkim, otwarcie wlotu na górze kasku nie wpuszcza już do środka strumienia chłodnego powietrza, ale rozprowadza je po górze głowy w sposób rozproszony, łagodniejszy. Bardzo komfortowe i przemyślane. W podobny sposób działa klapka na szczęce, która również "spokojniej" wentyluje przednią część kasku. Daje to wrażenie siedzenia w klimatyzowanym samochodzie i jest serio przyjemne, kiedy słupek temperatury zatrzymuje się w okolicach 35 stopni, co ostatnio nam się przydarzyło w drodze na Słowację.

Dopasowanie i komfort

C3 Pro jest jednym z tych kasków, które pasują natychmiast, nie wymagają przyzwyczajenia się. Po prostu jest wygodnie i co ważniejsze, wyraźnie poprawiła się wyściółka, która teraz nie tylko jest milsza w dotyku, ale jest też lepiej absorbująca, a po jeździe w czasie upałów nie generuje już tak przykrych zapachów. Mechanizm zapięcia szczęki jest w porządku i w sumie działa poprawnie, ale są na rynku sprawniej działające rozwiązania. Poważną zaletą C3 był genialny "wszystkowidzący" panoramiczny wizjer. W C3 Pro pole widzenia (zaznaczam wyraźnie, że pole widzenia np. przy spoglądaniu przez ramię za siebie) jest trochę mniejsze, co jednak nie utrudnia w żaden sposób upewniania się, czy nikt za nami np. nie rozpoczął wyprzedzania etc. Zmianie uległo też zapięcie micro lock, które teraz jest znacznie solidniejsze i mocniejsze, ale nadal poręczne i szybkie w użyciu.

Ultimate Touring?

Mówiąc krótko i zwięźle, Schuberth C3 Pro to kask, który ma mnóstwo zalet i bardzo niewiele wad. Podobnie jak w przypadku C3, C3 Pro to perfekcyjna opcja do turystyki. C-trójki nie trzeba było poprawiać, a jednak Schuberthowi udało się ulepszyć kilka rzeczy. Jeśli zależy ci na solidnym wykonaniu, dobrych materiałach, a przede wszystkim komforcie, z pewnością się nie zawiedziesz. Warto dodać, że testowaliśmy C3 Pro z systemem bluetooth SRCS, który przybliżymy wam w najbliższym czasie w osobnej publikacji. Kask z tym systemem staje się potężnym narzędziem do turystyki, a spektrum jego użyteczności jeszcze bardziej się powiększa. Niemniej jednak, sam kask do kolejna dobra robota wykonana przez Schubertha.

Cena: 2499 zł

Ocena redakcji (w skali szkolnej 1-6): 5+

Gdzie kupić?

Sprawdźcie też test Schubertha C3 oraz Schuberth C3 Lady

Zdjęcia
Schuberth C3Pro z bliskaGS Adventure i kask C3Pro
C3Pro w akcjiBMW buszuje w zbozu
BMW od przoduw czasie jazdy
C3Pro Tom TomC3 Pro detale przodu
detale szczekimechanizm podnoszenia szczeki
przyciski systemu Bluetoothkable SRCS
widok od doluwysciolka wewnatrz kasku
przycisk podnoszeniaprzyciski SRCS
wlot na gorze kaskulogo C3 Pro
w deszczuzapiecie i mikrofon
przednia czesc kaskupodniesiona szczeka
widok z bokuszyba i mechanizm podnoszenia
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę