tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Policja kupuje "motocyklowe" lidary. Czy tym razem także wybierze badziewie?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Policja kupuje "motocyklowe" lidary. Czy tym razem także wybierze badziewie?

Autor: Raff 2020.08.28, 12:59 Drukuj

Policja zamierza kupić 59 nowych lidarów (miernik prędkości, wykorzystujący wiązkę laserową). Ostatnie takie zakupy zakończyły się porażką - kupiono tandetne TruCamy z wadą fabryczną. Czy i tym razem nasze służby wybiorą ten szajs?

W zakończonym właśnie przetargu, podobnie jak w ostatnim, wzięły udział dwie firmy, które zaproponowały dwa różne urządzenia: Safety Camera Systems z Warszawy z "legendarnym" badziewiem LTI 20/20 TruCam i Lifor z Bytomia, która zaproponowała urządzenie LaserCam 4.

Advertisement
NAS Analytics TAG

TruCam, czyli dziadostwo w majestacie prawa

Problemów z TruCamem jest kilka, podstawowy jest taki, że urządzenie to posiada wadę fabryczną, polegającą na rozbieżności punktu promienia lasera i punktu widzianego w wizjerze przez wykonującego pomiar policjanta. Z powodu tej wady polskie sądy wydały kilka wyroków uniewinniających kierowców od zarzutów przekroczenia prędkości.

To jednak nie wszystko. Lidar LTI 20-20 TruCam nie spełnia określonych przepisami warunków, jakim powinny podlegać urządzenia pomiarowe używane przez policję. Zgodnie z prawem, miernik prędkości musi wskazywać prędkość i dokładny czas pomiaru, ale także jednoznacznie identyfikować mierzony pojazd. TruCam owszem, pokazuje mierzony pojazd na ekranie, ale nie jest w stanie jednoznacznie go zidentyfikować, ponieważ nie posiada funkcji śledzenia.

Laser Cam 4, czyli lepiej i skuteczniej, ale drożej

Co innego drugie, zaoferowane w przetargu urządzenie, czyli LaserCam 4. Lidar ten, dzięki wbudowanej funkcji śledzenia i możliwości przybliżenia obrazu obiektu na ekranie, pozwala na precyzyjną identyfikację mierzonego pojazdu, śledzenie go i dokładny pomiar jego prędkości. LaserCam 4 pozbawiony jest także wady polegającej na rozbieżności punktów celownika i lasera.

W obu lidarach możliwe jest wykonanie pomiaru prędkości oddalającego się pojazdu, czyli na przykład motocykla. Ale o ile w LaserCam 4, dzięki funkcji śledzenia, pomiar ten będzie precyzyjny i niepodważalny, o tyle w TruCamie będzie on obarczony podwójnym błędem - po pierwsze nie wiadomo co dokładnie będzie namierzał policjant, po drugie w zarejestrowanym na wideo materiale niewielki motocykl będzie stale rozjeżdżał się z kropką celownika, ponieważ urządzenie nie posiada funkcji śledzenia.

Co wybierze policja? Obawiamy się, że znów wygra tańsza, choć wcale nie tania, tandeta - TruCam. Z jednej strony to dobrze, bo znów będzie można podważać wyniki tych pomiarów. Z drugiej strony to smutne, że policja bez żenady używa dziadowskiego sprzętu, a sądy to dziadostwo hurtem przyklepują.

 

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę