Płatne parkowanie dla motocykli spalinowych w Paryżu. Klienci rzucili się na elektryki
Francuscy urzędnicy wsławili się już wymyślaniem różnych sposobów, które mają za zadanie utrudnić życie motocyklistom, a od niedawna w szczególności tym, którzy posiadają maszyny z silnikami spalinowymi. Teraz nadchodzi prawdziwa rewolucja w postaci płatnego parkowania w Paryżu.
Jak informuje BFM, od 1 września posiadacze motocykli z silnikami spalinowymi będą musieli płacić za parkowanie. Koszt ma wynosić od 2 do 3 euro za godzinę i analogicznie do stref dla samochodów cena ma zależeć od dzielnicy. Już zyskują na tym właściciele salonów oferujących motocykle i motorowery elektryczne. Przedstawiciel paryskiego salonu NIU na łamach BFM przyznaje, że od dwóch miesięcy obserwuje znaczny wzrost zainteresowania ofertą. Wiele osób parkuje swoje jednoślady na ulicy i nawet wykupienie abonamentu mogłoby być sporym wydatkiem. Pierwsze informacje na temat chęci wprowadzenia przez Paryż płatnego parkowania dla motocykli pojawiły się już w ubiegłym roku.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSYŁKA GRATIS »
W opozycji do tego pomysłu oczywiście stoją wkurzeni motocykliści. Przedstawiciel tego ruchu - Jean-Marc Belotti twierdzi, że władze działają na niekorzyść obywateli, ponieważ utrudni to wielu osobom dojazd do pracy. W lipcu podobny problem pojawił się w Londynie, gdzie w dzielnicy Hackney motocykliści będą musieli płacić 6 funtów za godzinę parkowania lub 60 funtów za cały dzień. Co ciekawe, tamtejsi urzędnicy sami przyznają, że niewiele osób będzie stać na taki wydatek.
Zastępca burmistrza Paryża - David Belliard, który zajmuje się transportem, powiedział, że motocykle są głośne i często parkują w sposób utrudniający życie pieszym i rowerzystom, więc wprowadzenie zmian ma na celu uregulowanie wykorzystania przestrzeni publicznej, ale także ruch w stronę obniżenia hałasu w mieście.







Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze