Opony offroadowe Dunlop teraz także z homologacją drogową
Dwa modele bardzo wytrzymałych opon offroadowych firmy Dunlop otrzymały homologację drogową, która ma zapewnić znaczne korzyści zarówno kierowcom jeżdżącym rekreacyjnie, jak i hardkorowym entuzjastom enduro.
Dunlop D952, opona przeznaczona do rekreacyjnego użytku w terenie, otrzymała certyfikat ECE R75. Oznacza to, że można jej legalnie używać na drogach, a także na torach, oszczędzając motocyklistom kosztów i środków związanych z transportem motocykli lub sprzętu do zmiany opon.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Fermin Aldeguer, Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez, Marc Marquez w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP. W kalendarzu PSP Łukasza Świderka czeka na Ciebie 12 wyjątkowych zdjęć zawodników, którzy w sezonie 2025 zapisywali się na kartach historii motocyklowego Grand Prix.
KUP TERAZ. WYSYŁKA GRATIS »
Nowa kategoryzacja została przyznana czterem z sześciu rozmiarów z serii D952 i będzie dostępna od kwietnia 2021 roku. Specyfikacje drogowe tej wytrzymałej opony to: 110/90-18 61M, 110/90-19 62M, 120/90-18 65M i 80/100-21 51M.
Zaprojektowany do pracy w zróżnicowanym terenie, model D952 jest oparty na wytrzymałej konstrukcji, która zapewnia długą żywotność i doskonałą przyczepność. Jej wzór wywodzi się z popularnej D752, a dodanie homologacji drogowej dodatkowo podkreśla jej status, jako idealnej opony do rekreacyjnego użytku w terenie.
Kolejnym znaczącym osiągnięciem jest zastosowanie oznaczenia M+S (błoto i śnieg) na wszystkich trzech rozmiarach opony enduro D908 RR.
Oznacza to, że dopuszczony do ruchu drogowego wzór dual sport/desert opon Dunlop może być teraz używany także w motocyklach o wyższej prędkości maksymalnej, niż wynosi indeks prędkości opony. To sprawia, że będzie możliwe stosowanie tych opon w szerszej gamie maszyn.
Najnowsze motocykle enduro i adventure, takie jak: Honda CRF 1100L Africa Twin Adventure Sports, Yamaha Tenere 700 i kilka modeli KTM, od 250 EXC aż do 1290 Super Adventure R, mogą być wyposażone w opony Dunlop D908 RR M+S. Motocykle, w których również będzie można używać wskazanego modelu to także: Husqvarna 701 Enduro, BMW G450X i SWM RS650R oraz PR7 Adventure 650 firmy AJP i EC 450 GASGAS.
Wyjątkowa trwałość modelu D908 RR, wynikająca z jego korzeni rajdowych, zapewnia niezrównane osiągi na najtrudniejszych nawierzchniach, w tym na piasku, kamieniach i twardym podłożu.
Dmitri Talboom, Product Manager Dunlop Motorcycle EMEA: - Off-road jest kluczowym działem, jeśli chodzi o opony motocyklowe Dunlop i jesteśmy dumni z dalszego rozwoju naszych produktów w tej dziedzinie, aby sprostać potrzebom współczesnego kierowcy. Certyfikat ECE R75 dla D952 to rewolucja dla entuzjastów, którzy mogą teraz jeździć na swoich ulubionych torach, a po treningu od razu wyjechać na drogę bez zmiany opon. Ponadto oznaczenie M+S modelu D908 RR jest ważne dla rozszerzenia gamy motocykli, które teraz mogą korzystać z rajdowych atrybutów tego wzoru.







Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze