tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Odmłodzony Superksiążę - KTM 1290 Super Duke R po serii poprawek NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Odmłodzony Superksiążę - KTM 1290 Super Duke R po serii poprawek

Autor: Janusz Bębenek 2019.06.14, 16:56 Drukuj

Szosowy potwór z Mattighofen, czyli KTM 1290 Super Duke R, w roku modelowym 2020 doczeka się serii istotnych modyfikacji. Nowa rama, układ wydechowy, koła, przełączniki, wyświetlacz… kolejna generacja flagowego nakeda pod wieloma względami będzie zupełnie nowym motocyklem.

Wypłynięcie szpiegowskich zdjęć z testów drogowych nowego KTM-a 1290 Super Duke R zbiegło się w czasie z informacjami o debiucie na Pikes Peak Ducati Streetfightera V4. Ciężko nam uwierzyć w przypadek, a pewnym jest, że rywalizacja na szczycie w segmencie powernakedów będzie w przyszłym sezonie bardzo zażarta. Fabryka w Mattighofen nie chce jeszcze zdradzać szczegółów ulepszonego motocykla, twierdzi tylko bardzo oględnie, że "wszystko będzie w nim lepsze".

Co można zobaczyć na zdjęciach? Przede wszystkim nową kratownicową ramę stalową, choć ze słowem "kratownica" należy być tym razem bardzo ostrożnym. Rama bardzo zmieniła kształt, jest jakby odchudzona, wręcz wizualnie wątła, zniknęła też rurowa rama pomocnicza, zastąpiona elementem odlewanym. Ogólnie cały motocykl mocno wizualnie odchudzono, nie jest już tak napakowany i agresywny. Zmieniono również koła, a zmiana jest najbardziej widoczna z tyłu. Masywną "gwiaździstą" piastę na jednoramiennym wahaczu zastąpiła bardzo filigranowa.

ZDJĘCIA ZOBACZYCIE TUTAJ

Nowa jest również konstrukcja wydechu. On z kolei ma teraz dłuższe rury i kończy się mocno pogrubionym tłumikiem. Tutaj najprawdopodobniej chodziło o spełnienie wymogów normy Euro 5, która wejdzie w życie już w 2021 roku. Widać także nowy zestaw przełączników - wielu użytkowników narzekało na poprzedni - oraz kolorowy wyświetlacz TFT, znany z maszyn serii Adventure. Przednie zaciski hamulcowe to Brembo Stylema, które zastąpiły model M50.

Silnik wydaje się niezmieniony, choć na przednim cylindrze pojawił się nowy punkt mocowania ramy. Zmieniono również umiejscowienie pompy wody. W dalszym ciągu do dyspozycji będzie imponujące 174 KM z V-twina o pojemności 1301 cm3.

Czekamy na oficjalną premierę, która powinna nastąpić jesienią na targach w Mediolanie.

  NAS Analytics TAG

Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę