tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Odm³odzony Superksi±¿ê - KTM 1290 Super Duke R po serii poprawek
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Odm³odzony Superksi±¿ê - KTM 1290 Super Duke R po serii poprawek

Autor: Janusz Bêbenek 2019.06.14, 16:56 Drukuj

Szosowy potwór z Mattighofen, czyli KTM 1290 Super Duke R, w roku modelowym 2020 doczeka się serii istotnych modyfikacji. Nowa rama, układ wydechowy, koła, przełączniki, wyświetlacz… kolejna generacja flagowego nakeda pod wieloma względami będzie zupełnie nowym motocyklem.

Wypłynięcie szpiegowskich zdjęć z testów drogowych nowego KTM-a 1290 Super Duke R zbiegło się w czasie z informacjami o debiucie na Pikes Peak Ducati Streetfightera V4. Ciężko nam uwierzyć w przypadek, a pewnym jest, że rywalizacja na szczycie w segmencie powernakedów będzie w przyszłym sezonie bardzo zażarta. Fabryka w Mattighofen nie chce jeszcze zdradzać szczegółów ulepszonego motocykla, twierdzi tylko bardzo oględnie, że "wszystko będzie w nim lepsze".

NAS Analytics TAG

Co można zobaczyć na zdjęciach? Przede wszystkim nową kratownicową ramę stalową, choć ze słowem "kratownica" należy być tym razem bardzo ostrożnym. Rama bardzo zmieniła kształt, jest jakby odchudzona, wręcz wizualnie wątła, zniknęła też rurowa rama pomocnicza, zastąpiona elementem odlewanym. Ogólnie cały motocykl mocno wizualnie odchudzono, nie jest już tak napakowany i agresywny. Zmieniono również koła, a zmiana jest najbardziej widoczna z tyłu. Masywną "gwiaździstą" piastę na jednoramiennym wahaczu zastąpiła bardzo filigranowa.

ZDJĘCIA ZOBACZYCIE TUTAJ

Nowa jest również konstrukcja wydechu. On z kolei ma teraz dłuższe rury i kończy się mocno pogrubionym tłumikiem. Tutaj najprawdopodobniej chodziło o spełnienie wymogów normy Euro 5, która wejdzie w życie już w 2021 roku. Widać także nowy zestaw przełączników - wielu użytkowników narzekało na poprzedni - oraz kolorowy wyświetlacz TFT, znany z maszyn serii Adventure. Przednie zaciski hamulcowe to Brembo Stylema, które zastąpiły model M50.

Silnik wydaje się niezmieniony, choć na przednim cylindrze pojawił się nowy punkt mocowania ramy. Zmieniono również umiejscowienie pompy wody. W dalszym ciągu do dyspozycji będzie imponujące 174 KM z V-twina o pojemności 1301 cm3.

Czekamy na oficjalną premierę, która powinna nastąpić jesienią na targach w Mediolanie.

Advertisement
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê