Nowości Yamahy 2018 - podsumowanie

Autor: Konrad Bartnik 2017.11.07, 10:21 Drukuj

W poniedziałek 6 listopada 2017, tuż przed oficjalnym rozpoczęciem targów EICMA w Mediolanie, odbyła się konferencja prasowa firmy Yamaha. Pokazano na niej nowości na sezon 2018. Trzęsienia ziemi nie było - w większości są to zmodernizowane wersje dobrze znanych modeli. Mamy dla was ich pełne zestawienie.

Tenere 700 World Raid

Nowa, średnia Tenere jest już bardzo długo wyczekiwana przez środowisko motocyklowe, zwłaszcza, że doskonała baza dla niej - model MT-07 - jest do dyspozycji od kilku dobrych lat. W zeszłym roku zaprezentowano koncept T7, więc oczekiwania były spore. Niestety i tym razem skończyło się na prototypie nazwanym Tenere 700 Raid, który teraz odbędzie roczne tournee po wszystkich kontynentach, gdzie zbierze opinie zaproszonych testerów, głównie zawodników rajdowych. Wersja produkcyjna (za rok?) będzie więc dopieszczona, oby nie było dla niej za późno. Konkurencja nie śpi…

XT1200ZE Super Tenere Raid Edition

Wersja specjalna dużej Super Tenere, dobrze wyposażona na długie wyprawy. Podstawa pozostała bez zmian - rzędowy twin o pojemności 1199 cm3, napęd wałem, 23-litrowy zbiornik paliwa, zintegrowane hamulce i bogata elektronika (mapy zapłonu, kontrola trakcji, tempomat). W wersji Raid Edition dołożono całkiem nowe kufry boczne, wykonane z aluminium i wzmocnione w narożnikach nakładkami z odpornego tworzywa. Mają łączną pojemność 74 litrów, a na ich pokrywach można przymocować dodatkowy bagaż. Front motocykla wzbogacił się o wysoką szybę i dodatkowe deflektory chroniące przed wiatrem. Na wyposażeniu motocykla znalazła się też para reflektorów przeciwmgłowych. Pod silnikiem zamontowano mocnę osłonę, chroniącą również boki jednostki napędowej. Dołożono również karbonowe panele boczne. Dostępne wzory malowania to czarny i niebieski, na które nałożono okolicznościową grafikę z nazwa modelu.

Tracer 900/900GT

Zmiany w modelu Tracer 900 poszły w kierunku jeszcze większego komfortu kierowcy i pasażera, dzięki m.in. szerszym owiewkom, łatwo regulowanej szybie oraz nowej kanapie. Zaprezentowano również bardzo bogato wyposażoną wersję GT z twardymi bocznymi kuframi. Szczegółowy opis odświeżonego Tracera 900 oraz Tracera 900GT przygotowaliśmy dla was w oddzielnym artykule.

MT-07

Model MT-07 to obecnie fundament sukcesu rynkowego Yamahy. Naked z dwucylindrowym twinem o pojemności 698 cm3 i mocy 75 KM w ciągu ostatnich czterech lat  sprzedał się w ilości ponad 80 tysięcy egzemplarzy. W tym roku wprowadzono kilka zmian stylistycznych. Pojawiła się nowa, bardziej zaokrąglona lampa oraz zmieniono kształt zbiornika paliwa oraz wlotów powietrza. Dodano nowe panele boczne, a tylna lampa przypomina teraz tą z MT-09. Siodło zostało poszerzone w przedniej części, co zwiększa komfort kierowcy, którego pozycja również została nieco skorygowana. MT-07 jest teraz bardziej przyjazny dla osób o różnym wzroście. Poprawiono również zawieszenie - przedni widelec otrzymał bardziej sportowe ustawienia, a amortyzator centralny łatwą regulację. Kolory MT-07 na sezon 2018 to szaro-fluorescencyjny, niebieski oraz czarny.

MT-09SP

Po sporym sukcesie wzbogaconej wersji hyper nakeda MT-10SP przyszedł czas na nieco mniejszego MT-09SP, który zyskał bardziej sportowy charakter. Zaczynając od zawieszenia, z przodu pojawił się obustronnie regulowany widelec Kayaba, a z tyłu porządny amortyzator Öhlinsa z pełną, łatwą regulacją oraz arsenałem dodatkowych sprężyn, dostępnych w katalogu akcesoriów Yamahy. Motocykl otrzymał agresywną, podwójną lampę LED z przodu oraz nowy wyświetlacz, pokazujący białe znaki na czarnym tle. Wygląda to świetnie i jest bardziej czytelne w ostrym słońcu. Specyfikację SP zamyka specjalny wzór kolorystyczny, mieszający wykończenia srebrne, niebieskie oraz karbonowe z naniesionymi na nie grafikami. Odlewane, 10-ramienne obręcze kół mają kolor niebieski, a wstawki w tym kolorze znalazły się również na siodle. Napęd bez zmian - trzy cylindry w rzędzie, 847 cm3 pojemności i 115 KM mocy.

Niken

Szybki trójkołowiec na bazie modelu MT-09 to jeden z najbardziej odważnych projektów Yamahy od lat. Posiada dwa 15-calowe koła z przodu, każde osadzone na podwójnym widelcu mocowanym jednostronnie. Cały ten układ pochyla się w zakrętach dokładnie tak, jak w znanym już skuterze Tricity 125, jest jednak dostosowany do zupełnie innych osiągów. Niken ma znakomicie prowadzić się w zakrętach, dając kierowcy dawkę pewności i ekscytacji niedostępną na zwykłym motocyklu. Jego maksymalne złożenie to aż 45 stopni, a prowadzenie ułatwione jest przez elektroniczny system kontroli trakcji. Niken nie jest przy tym szerszy od tradycyjnego motocykla, będzie więc bardzo ciekawą alternatywą dla dwóch kółek. Jego silnik to dobrze znana jednostka trzycylindrowa o pojemności 847 cm3 i mocy 115 KM. Trójkołowiec Niken pojawi się w salonach Yamahy w drugiej połowie 2018 roku, a jego cena nie jest jeszcze znana.

2018 Yamaha MT09 Studio 850x506 2018 Yamaha MT 07 2 850x540 2018 Yamaha MT 07 Detail 8 850x567
2018 Yamaha MT 07 Static 1 850x532 2018 Yamaha MT 07 Static 5 850x666 2018 Yamaha MT 07 Studio 7 850x602
2018 Yamaha MT 07 Studio 9 850x590 2018 Yamaha MT 09 Detail 3 850x567 2018 Yamaha MT 09 Detail 6 850x567
2018 Yamaha MT 09 Static 1 850x600 2018 Yamaha MT 09 Static 2 850x566 2018 Yamaha Tracer 900 Detail 45 850x567
2018 Yamaha Tracer 900 Outdoor 6 850x544 2018 Yamaha Tracer 900 Studio 19 850x620 2018 Yamaha Tracer 900 Studio 20 850x516
2018 Yamaha Tracer 900 Studio 21 850x581 2018 Yamaha XTZ1200ESV Super Tenere Outdoor 1 850x547 2018 Yamaha XTZ1200ESV Super Tenere Outdoor 2 850x553
2018 YAM MXT850 EU DNMG ACT 001 03 gal worlds full tcm221 719884 2018 YAM MXT850 EU DNMG ACT 003 03 gal worlds full tcm221 719890 2018 YAM MXT850 EU DNMG ACT 004 03 gal worlds full tcm221 719893
2018 YAM MXT850 EU DNMG DET 008 03 gal worlds full tcm221 719791 2018 YAM MXT850 EU DNMG DET 011 03 gal worlds full tcm221 719800 2018 YAM MXT850 EU DNMG DET 012 03 gal worlds full tcm221 719803
2018 YAM MXT850 EU DNMG STA 001 03 gal worlds full tcm221 719842 2018 YAM MXT850 EU DNMG STU 001 03 gal worlds full tcm221 719875 2018 YAM MXT850 EU DNMG STU 005 03 gal worlds full tcm221 719881
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę