Nowe motocykle Harley-Davidson zadebiutuj± w styczniu. Co z modelem Sprint?
Harley-Davidson pozostaje konsekwentny w kwestii premier swoich nowości. Choć na targach EICMA 2025 producent pokazał kilka zaktualizowanych modeli, to resztę pokaże w swoim tradycyjnym już terminie, a więc w styczniu. Kiedy dokładnie będzie premiera? Jakich nowości możemy się spodziewać?
Podczas targów EICMA 2025 Harley zaprezentował wiele pomniejszych aktualizacji, ale prawdziwe nowości pozostały schowane pod kocem. Zostaną pokazane w ramach drugiego rozdziału prezentacji premier na sezon 2026. Kolejne motocykle zobaczymy już 14 stycznia 2026 roku. Choć są one schowane pod płachtami, to można wysnuć pewne domysły.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Na stronie internetowej Harleya widnieje kilka modeli, które nie zostały odsłonięte. Line up zawiera m.in. Street Glide Limited i Road Glide Limited, będące ultra luksusowymi turystykami, które zbudowano w oparciu o baggery. Pojawią się nie tylko w standardowych wersjach, ale również CVO - Custom Vehicle Operations. Wariant CVO przewidziano też dla Street Glide ST i Road Glide ST. W ostatnich latach modele CVO otrzymywały znaczące aktualizacje technologiczne, które szybko spłynęły do standardowych wersji.
Jeszcze ciekawszy jest fakt, że Harley szykuje prawdziwą ofensywę trzykołowców. W ofercie na rok modelowy 2025 znajdują się Freewheeler, Road Glide 3 i Tri Glide Ultra. Tymczasem na sezon 2026 pojawią się Road Glide 3, Street Glide 3 Limited oraz CVO Street Glide 3. Jednocześnie nie jest do końca pewne, czy producent zrezygnuje z modeli Freewheeler oraz Tri Glide Ultra. Modele Road Glide i Street Glide znacząco zmieniły swój wygląd, zwłaszcza jeśli mówimy o przednich owiewkach, dlatego aktualizacja oferty trzykołowców jest czymś naturalnym.
Jeszcze ciekawszy jest fakt, że wśród nowości brakuje modelu Sprint. Informacje na jego temat pojawiły się jeszcze przed zmianą władzy w Harleyu. Ze szczątkowych informacji wynika, że Sprint miałby być produkowany przy współpracy z Hero MotoCorp. Jednocześnie jest to motocykl projektowany od podstaw, a więc nie powinien być po prostu kalką modelu X440, a obecnie X440T.
Niedawno pojawiły się plotki, że w grudniu ma się odbyć prezentacja dla wybranych dilerów Harley-Davidson. Brakuje jednak plotek i informacji o możliwej dacie globalnej premiery motocykla. Producent będzie miał tu ciężki orzech do zgryzienia w kwestii serwisu. W końcu kupując taniego Harleya, który ma silnik o średniej pojemności, klienci będą spodziewać się niskich kosztów utrzymania. To z kolei może rozdrażnić pozostałych, bo będzie oznaczało stosowanie podwójnych standardów. Dlatego na ten moment uznajemy, że Sprint nie pojawi się wśród premier zaplanowanych na 14 stycznia 2026 r.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze