tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykliści z osobnymi ograniczeniami prędkości. Komisja Europejska odrzuciła kontrowersyjny pomysł
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykliści z osobnymi ograniczeniami prędkości. Komisja Europejska odrzuciła kontrowersyjny pomysł

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.12.19, 08:28 Drukuj

Komisja Europejska odrzuciła kontrowersyjny pomysł, który zakładał wprowadzenie osobnych ograniczeń prędkości dla motocyklistów. Na dodatek miał on być inny dla każdej z kategorii prawa jazdy. Propozycja była częścią pakietu przedstawionego przez Komisję Transportu i Turystyki.

Komisja Europejska odrzuciła kontrowersyjny pomysł wprowadzenia osobnych maksymalnych prędkości dla motocyklistów. Dla kategorii A1 miało to być 90 km/h, dla kategorii A2 limit wynosiłby 100 km/h, a motocykliści z prawem jazdy kat. A nie pojechaliby szybciej niż 110 km/h. Pomysłowi sprzeciwiały się takie organizacje jak FIM i FEMA.

NAS Analytics TAG

W swoim oświadczeniu FEMA argumentowała sprzeciw wobec tej propozycji tym, że do większości wypadków z udziałem motocyklistów dochodzi przy prędkościach poniżej 100 km/h i mają one miejsce na podmiejskich i miejskich drogach. Tylko 8 proc. wypadków śmiertelnych z udziałem motocyklistów to wypadki na drogach szybkiego ruchu. Przedstawiciele FEMA twierdzili również, że takie przepisy stałyby w sprzeczności z walką z wykluczeniem komunikacyjnym.

- To duże zwycięstwo dla lobby europejskich motocyklistów. Odrębne limity prędkości dla różnych kategorii prawa jazdy to najdziwniejsza i najbardziej niebezpieczna propozycja, jaką widziałem od dłuższego czasu. Nie tylko zniechęciłoby to wielu użytkowników dróg do przesiadki na jednoślady, ale również postawiłoby motocyklistów w niebezpiecznej sytuacji, która jest nie do zaakceptowania - komentuje Wim Taal, sekretarz generalny FEMA.

To nie jest pierwszy raz, kiedy politycy w Europie próbują ograniczyć motocyklistów. Przez lata we Francji nie można było kupić jednośladów z silnikiem o mocy większej niż 100 KM. Kontrowersyjny przepis został zniesiony dopiero w 2016 r., ale tylko dla motocykli spełniających normę emisji spalin od EURO 3.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę