tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykl używany? Ciekawe dane z OTOMOTO
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykl używany? Ciekawe dane z OTOMOTO

Autor: Barry / Łukasz Borowicz, OTOMOTO 2019.05.19, 09:20 1 Drukuj

Pochylając się nad analizą potężnej bazy danych zaczerpniętych z serwisu OTOMOTO można zaobserwować rynkowe trendy i wyciągnąć ciekawe wnioski. Sprawdzamy, jak wyglądał rynek motocykli używanych w pierwszej części tego roku.

Sezon 2019 - wczesne przebudzenie

Wiosenne przebudzenie na rynku motocykli używanych nastąpiło w tym roku znacznie wcześniej niż w ubiegłym. Co oczywiste, ruch jest w tym przypadku mocno uzależniony od pogody. Łagodniejsza i raczej nieobfitująca w opady zima oraz chwilowe, ale wyczuwalne ocieplenie w lutym spowodowały, że ruch na rynku zintensyfikował się o miesiąc wcześniej niż w poprzednim roku (dotyczy zarówno zainteresowanie ogłoszeniami, jak i liczbę publikowanych ogłoszeń).

W marcu odnotowaliśmy ponad dwukrotnie większy ruch w kategorii Motocykle niż w tym samym okresie rok temu, nie mówiąc już o tym, ze przekroczył on nawet poziom kwietnia 2018. Można zatem śmiało powiedzieć, że wiosna dla motocyklistów zaczęła się znacznie wcześniej, a za główny czynnik na to wpływający należy uznać przede wszystkim pogodę - mówi Łukasz Borowicz z serwisu OTOMOTO.

Podium dla japońskiego trio

Trio najbardziej popularnych producentów nie zmienia się od miesięcy. To Yamaha, Honda i Suzuki. Japończycy zawłaszczyli sobie podium w zestawieniu opublikowanych ogłoszeń, przy czym pierwsza dwójka od początku roku idzie niemalże łeb w łeb. Każda z tych trzech marek od stycznia ma średnio 19,5% udział w liczbie wszystkich motocyklowych ogłoszeń w OTOMOTO. Do Suzuki należy niespełna 13% tego tortu, a za podium są odpowiednio BMW, Kawasaki i Harley-Davidson. Co ciekawe, układ ten jest tożsamy z danymi dotyczącymi samego zainteresowania internautów, czyli uśrednionej liczby kliknięć w opublikowane ogłoszenia w serwisie.

Liczba ogłoszeń według marek:

  sty-19 lut-19 mar-19 kwi-19
yamaha 19% 20% 19% 20%
honda 19% 20% 20% 18%
suzuki 11% 13% 13% 14%
bmw 8% 7% 7% 7%
kawasaki 7% 7% 7% 8%
harley_davidson 8% 7% 6% 6%
ktm 4% 3% 3% 3%
piaggio 2% 2% 2% 2%
aprilia 1% 1% 2% 1%
kymco 1% 2% 1% 2%

Kliknięcia w ogłoszenia według marek:

  sty-19 lut-19 mar-19 kwi-19
yamaha 20% 21% 20% 20%
honda 20% 20% 20% 20%
suzuki 11% 12% 12% 12%
bmw 8% 8% 7% 8%
kawasaki 8% 8% 8% 8%
harley_davidson 7% 6% 6% 6%
ktm 3% 3% 3% 3%
ducati 2% 2% 2% 2%
aprilia 1% 1% 2% 2%
triumph 2% 2% 2% 2%

Co budzi zainteresowanie?

Nie zawsze jest tak, że to co oferuje rynek, budzi też największe zainteresowanie. Analitycy OTOMOTO przygotowali zestawienie modeli, które oparte jest o prosty algorytm, który jest iloczynem liczby odsłon ogłoszeń do liczby opublikowanych ogłoszeń. Na podstawie otrzymanego współczynnika powstał obiektywny ranking, który może zaskoczyć.

Co zatem oglądamy w sieci, a niekoniecznie kupujemy do codziennego użytku? Na pierwszym miejscu w marcu był crossowy Derbi Senda z 2012 roku! Tuż za nim (!) quad Kymco MXU wyprodukowany w 2014 roku. Trzeci w kolejności uplasował się Harley-Davidson Sportster, który jest jednym z najtańszych modeli w ofercie amerykańskiego giganta. Tuż za podium mamy natomiast jeszcze 5-letnią Yamahę YBR i zeszłoroczne Ducati Diavel.

Marka Model Rok produkcji Popularność
derbi senda 2012 4,8416
kymco mxu 2014 4,7852
harley_davidson sportster 2008 4,67
yamaha ybr 2014 4,6071
ducati diavel 2018 4,532
suzuki ltz 2006 4,0924
yamaha royal_star 2004 4,0826
harley_davidson sportster 2012 4,0597
ktm duke 2013 3,8024
yamaha r6 2002 3,5899

Ile pieniędzy na zmianę jednośladu?

Na rynku znajdziemy zdecydowanie najwięcej ofert na motocykle japońskie, których ceny wahają się od 5100 do 15100 zł. Dość powiedzieć, że w OTOMOTO co drugi motocykl marek Yamaha, Honda, Suzuki i Kawasaki mieści się w tym przedziale cenowym…

Znacznie szerszy zakres cen znajdziemy w BMW, Triumph czy Ducati, które pozycjonowane są jako marki premium i trudno tu o jedną dominującą grupę mieszczącą się wybranych widełkach. Niemniej połowa ofert na każdą z powyższych marek mieści się w przedziale cenowym od 5100 zł do 30100 zł.

  100- 5100 5100- 10100 10100- 15100 15100- 20100 20100- 25100 25100- 30100 30100- 35100
yamaha 13,99% 30,50% 20,76% 13,13% 7,81% 5,51% 2,38%
honda 13,79% 33,44% 20,17% 14,92% 6,61% 3,72% 2,08%
suzuki 17,88% 30,90% 20,41% 13,78% 6,38% 4,39% 2,79%
bmw 2,81% 13,58% 14,22% 16,74% 10,13% 8,42% 5,81%
kawasaki 14,68% 25,57% 20,82% 14,95% 9,11% 5,43% 3,36%
harley- davidson 0,29% 0,26% 3,23% 11,14% 12,78% 18,14% 11,50%
ktm 5,06% 22,85% 24,57% 18,89% 7,09% 5,70% 3,91%
ducati 1,69% 11,67% 9,95% 11,25% 9,30% 8,26% 6,31%
aprilia 38,50% 32,20% 13,05% 7,27% 1,87% 2,65% 1,10%
triumph 2,82% 9,16% 11,15% 17,86% 15,87% 12,30% 7,42%
  35100- 40100 40100- 45100 45100- 50100 50100- 55100 55100- 60100 60100- 65100 65100- 70100
yamaha 1,64% 1,05% 1,16% 0,54% 0,57% 0,22% 0,24%
honda 1,18% 0,98% 0,86% 0,42% 0,36% 0,32% 0,24%
suzuki 1,55% 0,82% 0,51% 0,16% 0,11% 0,12% 0,04%
bmw 4,90% 3,40% 3,54% 2,79% 2,72% 1,45% 1,97%
kawasaki 2,06% 0,53% 0,52% 0,69% 0,67% 0,30% 0,09%
harley- davidson 10,94% 4,95% 5,21% 2,56% 2,96% 2,25% 2,06%
ktm 5,23% 2,69% 1,36% 0,96% 0,47% 0,49% 0,57%
ducati 7,73% 4,90% 3,92% 4,29% 3,79% 2,10% 1,57%
aprilia 0,51% 0,31% 0,33% 0,23% 0,19% 0,53% 0,05%
triumph 5,81% 4,72% 3,73% 2,20% 2,82% 1,93% 1,05%
  NAS Analytics TAG

Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę