Motocykl Honda Fireblade w wersji elektrycznej? To możliwe i producent ma pierwsze patenty
Honda coraz prężniej działa w segmencie motocykli elektrycznych. Dotychczas producent skupiał się na szeroko pojętej kategorii urban mobility. Jednak w lipcu pojawiły się szkice, które wskazują na przygotowywanie do opracowania sportowego motocykla elektrycznego. Na dodatek Honda ma do tego mocne podstawy.
Honda ma ambitny plan znaczącego zwiększenia swojej oferty motocykli elektrycznych. Dotychczas producent komunikował, że do 2025 r. chce wprowadzić 10 modeli, a do 2040 r. producent ma osiągnąć neutralność węglową. To ostatnie oznacza, że będzie neutralizować tyle samo szkodliwych substancji, ile generuje jej działalność.
W gąszczu modeli przeznaczonych dla posiadaczy prawa jazdy kat. AM i A1, a więc odpowiedników motorowerów i motocykli klasy 125, pojawił się ciekawy patent, który wskazuje na elektryczny motocykl superbike. Na dodatek Honda ma dość mocne podstawy do stworzenia takiej maszyny. Motocykl widoczny na szkicach patentowych ma dość ciekawą konstrukcję. Silnik i przekładnia zostały umieszczone w wahaczu, co pozwala zwiększyć ilość dostępnego miejsca w ramie. Dzięki temu można zastosować wydajny akumulator.
Umieszczenie mechanizmu napędu w wahaczu ma jeszcze jedną zaletę. Producent może przenosić system pomiędzy różnymi typami motocykli. Dzięki temu Honda w prosty sposób rozszerzy swoją ofertę elektryków. Cały system jest prosty w konstrukcji i montażu, co jeszcze bardziej ograniczy koszty produkcji i w efekcie pozwoli oferować motocykle elektryczne w konkurencyjnych cenach.
Honda już kiedyś wspierała projekt elektrycznego motocykla superbike. Mowa o Mugen Shinden, który startował w TT Zero. Klasa dla elektryków funkcjonowała w latach 2014-2019. Zasięg motocykli pozwalał zawodnikom na przejechanie jednego okrążenia, ale za to z pełną mocą. Tor Mountain Course ma długość 60,72 km, a to oznacza, że w przypadku standardowych obiektów motocykl mógłby z powodzeniem przejechać kilka sesji. Jeżeli do tego Hondzie udałoby się opracować baterie z elektrolitem w stanie stałym, to pozwoliłoby zwiększyć wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu masy i rozmiarów akumulatora.


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze