tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Z900, co się zmienia od roku 2025? Test, opinia, dane techniczne
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG

Motul Wash & Wax

Czyści i chroni bez użycia wody. Pozostawia trwałą ochronną woskową powłokę.

Motul
Wash
Wax

Sprawdź cenę >
NAS Analytics TAG

Kawasaki Z900, co się zmienia od roku 2025? Test, opinia, dane techniczne

Autor: Marlena Dudek 2025.03.06, 11:28 1 Drukuj

Kawasaki Z900 od lat jest jednym z najchętniej wybieranych nakedów w swojej klasie. Czy nowa wersja Z900 to ewolucja czy rewolucja? Odpowiedź zależy od punktu siedzenia. Kiedy porównamy nowe Z900 z poprzednim modelem to będzie to rewolucja, jednak kiedy spojrzymy na całe motocyklowe podwórko to będzie to dopracowana ewolucja.

Silnik to wciąż czterocylindrowa rzędówka o pojemności 948 cm³, ale moc zmniejszyła się o 1,6 KM w stosunku do poprzedniego modelu i teraz wynosi 122 KM przy 9500 obr./min oraz 97 Nm momentu obrotowego przy 7700 obr./min. Główną zmianą w silniku jest obniżenie krzywek wałków rozrządu, co wpływa na lepsze mieszanie i spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej, spełniając normy emisji Euro 5+. Nowością jest elektroniczna przepustnica ride by wire, co pozwoliło na zastosowanie tempomatu - świetna wiadomość dla podróżników. Silnik działa płynnie i liniowo oddaje moc, a dzięki elektronicznej przepustnicy reakcja na gaz jest natychmiastowa i przewidywalna. Nowoczesne systemy wspomagające, takie jak 6-osiowy IMU, kontrola trakcji i ABS działający w zakrętach, zwiększają pewność siebie kierowcy w różnych warunkach drogowych.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Zawieszenie to widelec USD o średnicy 41 mm. Wersja SE otrzymała zawieszenie Öhlins z tyłu, które oferuje lepszą kontrolę tłumienia. Hamulce doczekały się istotnej modernizacji - wreszcie w standardzie znalazły się radialne czterotłoczkowe zaciski Nissin, a wersja SE ma zaciski Brembo. Tarcze przednie mają średnicę 300 mm, a tylny układ hamulcowy to tarcza 250 mm z jednotłoczkowym zaciskiem.

Design jest w duchu Sugomi, ale z bardziej wygładzonymi liniami i nowymi owiewkami, które wyglądają nowocześniej. Przednie reflektory są mniejsze i bardziej agresywne, a tylna lampa LED nie ma już charakterystycznej litery "Z". Nowa kanapa jest wygodniejsza dzięki zwiększonej ilości wyściółki i została zaprojektowana tak, aby ułatwiać przesuwanie się w zakrętach. Wysokość siedziska wynosi teraz 830 mm, ale dla niższych motocyklistów dostępna jest obniżona wersja na 810 mm. Kierownicę zmieniono na aluminiową, która jest grubsza, co poprawia precyzję prowadzenia i sztywność całej konstrukcji.

Elektronika w nowym modelu to duży krok naprzód. 5-calowy wyświetlacz TFT ma świetny kontrast i rozdzielczość, a dodatkowo pokazuje dynamiczny obraz motocykla przechylającego się w zakrętach - podobne rozwiązanie znane jest z Hayabusy. Nowe IMU poprawia działanie kontroli trakcji i cornering ABS, oferując trzy poziomy interwencji oraz możliwość całkowitego wyłączenia systemu. W wersji SE znajdziemy gniazdo USB-C przy zegarach, którego zabrakło w standardowej wersji. System Kawasaki Rideology pozwala na łączność ze smartfonem.

Motocykl w wersji SE jest o kilogram cięższy od podstawowej wersji - podobnie jak w poprzedniku. Wzrost masy o dodatkowy kilogram w stosunku do modelu 2024 wynika najpewniej z nowego katalizatora. W rezultacie standardowy model waży teraz 213 kg, a SE - 214 kg. Zbiornik paliwa mieści 17 litrów, co pozwala na przejechanie około 350 km na jednym baku. Koła pozostają 17-calowe, a fabrycznie montowane opony to Dunlop Sportmax w rozmiarach 120 mm z przodu i 180 mm z tyłu.

Z900 2025 to motocykl, który przypadnie do gustu doświadczonym riderom. Sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na krętych trasach podczas dalszych wypraw, zachowując przy tym uniwersalny charakter. Kawasaki po raz kolejny postawiło na dopracowaną ewolucję, która wzbogaca model o nowoczesne technologie, ale nie odbiera mu jego charakterystycznej duszy. Jeśli posiadasz Z900 2024, zmiany mogą nie być wystarczające, by skusić się na wymianę. Jeśli jednak szukasz dynamicznego nakeda z dopracowaną elektroniką i świetnym prowadzeniem, Z900 2025 będzie jednym z najlepszych wyborów w tej klasie.

Kawasaki Z900 model 2025 Dane Techniczne

Silnik 

Typ silnika

Chłodzony cieczą, 4-suwowy rzędowy

Pojemność skokowa silnika

948 cm³

Średnica x skok

73.4 x 56 mm

Stopień sprężania

11.8:1

Układ zaworów

DOHC, 16 zaworów

Układ paliwowy

Wtrysk paliwa: Ø 36 mm x 4, podwójne przepustnice

Zapłon

Cyfrowy

Układ rozruchowy

Elektryczny

Smarowanie

Wymuszone smarowanie, mokra miska olejowa

Osiągi & Przeniesienie Napędu 

Moc maksymalna

91.0 kW {124 PS} / 9,500 rpm

Zużycie paliwa

4.8 l/100 km

Zestaw dławiący 85 kW

Dostępny

Emisja C02

117 g/km

Maksymalny moment obrotowy

97.4 N•m {9.9 kgf•m} / 7,700 rpm

Zużycie paliwa (zestaw dławiący 85 kW)

4.8 l/100 km

Emisja CO2 (zestaw dławiący 85 kW)

117 g/km

Przełożenie

6 biegów

Przeniesienie napędu

Łańcuch

Hamulce & Zawieszenie 

Hamulce przednie

Podwójne półpływające tarcze Brembo 300 mm. Zacisk hamulcowy: Podwójny, montowany promieniowo, monoblok Brembo M4.32, przeciwstawny 4-tłoczkowy

Hamulce tylne

Pojedyncza tarcza 250 mm. Zacisk hamulcowy: Pojedynczy tłok

Zawieszenie przednie

Odwrócony widelec 41 mm z tłumieniem dobicia i odbicia oraz regulacją napięcia wstępnego sprężyny

Zawieszenie, tylne

Poziome zawieszenie tylne z regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego sprężyny (w wersji SE Ohlins)

Rama & Wymiary 

Typ ramy

Kratownica, stal o wysokiej wytrzymałości

Ślad

110 mm

Skok zawieszenia, przednie

120 mm

Skok zawieszenia, tylne

140 mm

Opona przednia

120/70ZR17M/C (58W)

Opona tylna

180/55ZR17M/C (73W)

Kąt skrętu L/P

33° / 33°

Dł x Szer x Wys

2,065 x 830 x 1,075 mm

Rozstaw osi

1,450 mm

Prześwit pod pojazdem

145 mm

Pojemność zbiornika paliwa

17 litrów

Wysokość siedzenia

830 mm

Masa pojazdu gotowego do użytku

213 kg

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę