Kawasaki Versys 1100 test modelu na 2025. Po 1000 km nie chcesz zsiadać!
Kawasaki ponownie podniosło poprzeczkę w segmencie motocykli sportowo-turystycznych, wprowadzając na rynek nowy model Versys 1100. Ta udoskonalona wersja popularnego Versysa 1000 to kwintesencja inżynieryjnej myśli japońskiego producenta, łącząca komfort turystyczny z atletycznymi możliwościami maszyny klasy ADV.
Mocny napęd dla długodystansowca
Sercem Versysa 1100 jest czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 1100 cm³, generujący imponującą moc 135 KM. To znaczący wzrost o 15 KM w porównaniu do poprzednika. Równie istotny jest przyrost momentu obrotowego, który osiąga wartość 112 Nm.
Inżynierowie Kawasaki zastosowali dłuższe kanały dolotowe w airboxie, co skutkuje znakomitym przyspieszeniem już od średniego zakresu obrotów. Dzięki temu Versys 1100 oferuje dynamiczną jazdę, zachowując jednocześnie komfort niezbędny podczas długich podróży.
Zawieszenie Kawasaki dopasowane do potrzeb
Kawasaki Versys 1100 dostępny jest w dwóch wariantach zawieszenia:
- wersja standardowa wyposażona jest w widelec USD o średnicy 43 mm z regulacją wstępnego napięcia sprężyny i tłumieniem odbicia. Z tyłu pracuje pojedynczy poziomy amortyzator z wygodną regulacją wstępnego napięcia, którą można obsługiwać bez użycia narzędzi,
- wersja SE oferuje elektronicznie regulowane zawieszenie Showa EERA, znane w Kawasaki jako KECS. To zaawansowane rozwiązanie znacząco poprawia prowadzenie motocykla i umożliwia precyzyjną regulację poprzez menu na wyświetlaczu.
Niezawodne hamulce i zaawansowane systemy bezpieczeństwa nowego Versysa 1100
Układ hamulcowy Versysa 1100 opiera się na dwóch pływających tarczach o średnicy 310 mm z czterotłoczkowymi zaciskami typu monoblok oraz promieniową pompą hamulcową. Z tyłu zamontowano nową, większą tarczę o średnicy 260 mm. Całym systemem zarządza zaawansowany ABS.
W wersji SE dodatkowo wbudowano sześcioosiowy czujnik inercyjny, który pozwala na działanie ABS również podczas pokonywania zakrętów, co znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach.
Zaawansowane oświetlenie i widoczność
Versys 1100 wyposażono w pełne oświetlenie LED, co stanowi znaczącą zaletę podczas długich podróży. Konstruktorzy zadbali o komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy, wbudowując w przednią część owiewek dodatkowe panele świetlne doświetlające zakręty. Dla osób planujących jazdę w trudniejszych warunkach, istnieje możliwość doposażenia motocykla w dodatkowe światła drogowe.
Ergonomia i technologia najnowszego Kawasaki Versys 1100 na rok 2025
W zależności od wersji, Versys 1100 posiada różne zestawy wskaźników. W obu wariantach analogowy obrotomierz współpracuje z wyświetlaczem - LCD w wersji standardowej lub TFT w wersji SE. Wyświetlacz TFT oferuje dodatkowo dwa tryby wyświetlania informacji oraz zaawansowane funkcje, takie jak wskaźnik nacisku na dźwignię hamulca czy wskaźnik otwarcia przepustnicy.
Motocykl dysponuje czterema trybami jazdy: Rain, Road, Sport i User. Pierwsze trzy mają predefiniowane ustawienia, natomiast tryb User można dostosować do własnych preferencji. Wszystkie wersje wyposażono w kontrolę trakcji, przy czym wersja SE oferuje system działający również podczas pokonywania zakrętów.
Jako motocykl z turystycznymi aspiracjami, Versys 1100 posiada tempomat, który choć nie jest aktywny, stanowi cenne udogodnienie podczas długich tras.
Wrażenia z jazdy najnowszym Versysem: harmonia technologii i komfortu
Testując Kawasaki Versys 1100 SE, od razu doceniłem elektronicznie regulowane zawieszenie. To niezwykle praktyczna funkcja, która znacząco ułatwia prowadzenie motocykla nawet mniej doświadczonym kierowcom. Możliwość wypoziomowania maszyny z poziomu kierownicy, z czytelnym wskazaniem na wyświetlaczu TFT obciążenia przedniego i tylnego zawieszenia, to rozwiązanie godne uwagi.
Jazda z pasażerem, zwykle bardziej wymagająca, została uproszczona dzięki intuicyjnemu interfejsowi - wystarczy wybrać na ekranie TFT odpowiednią ikonkę, czy jedziemy sami, z pasażerem, czy z pasażerem i bagażami. System automatycznie dostosowuje parametry zawieszenia do nowych warunków.
Elastyczność silnika to kolejny mocny punkt Versysa 1100. Jednostka napędowa pracuje płynnie w szerokim zakresie obrotów, co pozwala ograniczyć częstotliwość zmiany biegów. Kiedy jednak decydujemy się na zmianę przełożenia, udoskonalony quick shifter działa bez zarzutu - biegi wchodzą płynnie i precyzyjnie nawet przy niskich prędkościach i obrotach.
Podczas nocnych przejazdów autostradą szczególnie doceniłem dwa elementy wyposażenia: doskonałą ochronę przed wiatrem oraz grzane manetki. Te ostatnie skutecznie zapobiegają drętwienieniu dłoni, co ma niebagatelne znaczenie dla komfortu i bezpieczeństwa podczas długich tras.
Praktyczne rozwiązania dla podróżnika
Kawasaki zadbało o wygodę użytkowania, wyposażając Versysa 1100 w dwa gniazda do ładowania urządzeń elektronicznych. Jedno umieszczono pod zegarami, drugie na kierownicy, co ułatwia korzystanie z telefonu czy nawigacji podczas jazdy.
Model SE posiada fabrycznie montowane crash pady chroniące owiewki przed uszkodzeniem podczas ewentualnego upadku. Każdy Versys 1100 wyposażony jest w centralną stopkę, która znacząco ułatwia rutynowe czynności serwisowe, takie jak naciąg i smarowanie łańcucha - szczególnie istotne podczas dalekich wypraw.
Komfort podczas długich podróży
Projektanci Kawasaki zadbali o odpowiednią ochronę przed wiatrem, stosując regulowaną ręcznie szybę oraz handbary. Przepływ powietrza został zoptymalizowany, dzięki czemu motocykl zachowuje stabilność nawet przy bocznym wietrze.
Szeroka, wygodna kanapa zapewnia komfort podróżowania. Wersja SE Travel Pack wyposażona jest w trzy kufry: dwa boczne o pojemności 28 litrów każdy oraz centralny o pojemności 47 litrów. Kufry są polakierowane w kolorze motocykla i obsługiwane jednym kluczykiem.
Koła 17-calowe (120 mm z przodu i 180 mm z tyłu) wyposażono w opony o sportowo-turystycznym profilu, które dodają pewności podczas pokonywania szybkich zakrętów.
Podsumowanie testy najnowszego modelu Kawasaki Versys 1100 na2025
Kawasaki Versys 1100 to doskonałe połączenie komfortu, osiągów i użyteczności, które stanowi logiczną ewolucję popularnej serii. Zwiększona moc, udoskonalone systemy bezpieczeństwa oraz wygoda podczas długodystansowej jazdy sprawiają, że nowy Versys jest jednym z najbardziej wszechstronnych motocykli dla pasjonatów turystyki asfaltowej.
Dzięki licznym udogodnieniom praktycznym, zaawansowanemu oświetleniu i elektronice wspierającej jazdę, Versys 1100 stanowi idealny wybór dla osób poszukujących niezawodnego towarzysza długich podróży. Intuicyjne elektroniczne zawieszenie, elastyczny silnik z płynnie działającym quick shifterem oraz przemyślane rozwiązania poprawiające komfort jazdy - wszystko to składa się na motocykl, który zadowoli nawet najbardziej wymagających turystów, bez uszczerbku dla dynamicznych wrażeń podczas jazdy.
Kawasaki Versys 1100 model 2025 Dane Techniczne
| Silnik |
| Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy |
| Pojemność skokowa silnika: 1,099 cm³ |
| Średnica x skok: 77 x 59 mm |
| Stopień sprężania: 11.8:1 |
| Układ zaworów: 16 zaworów DOHC |
| Układ paliwowy: Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 4 |
| Zapłon: Elektroniczny |
| Układ rozruchowy: Elektryczny |
| Smarowanie: Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa |
| Hamulce i Zawieszenie |
| Hamulce, przednie: Podwójne półpływające tarcze płatkowe 310 mm. Zacisk hamulcowy: Podwójny, montowany promieniowo, monoblokowy, przeciwstawny 4-tłoczkowy |
| Hamulce, tylne: Pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 260 mm. Zacisk hamulcowy: Pojedynczy tłok |
| Zawieszenie, przednie: Odwrócony widelec ø43 mm z tłumieniem odbicia (prawa strona) i regulacją napięcia wstępnego sprężyny |
| Zawieszenie, tylne: Poziome zawieszenie tylne, doładowane gazem, z tłumieniem odbicia i zdalną regulacją napięcia wstępnego sprężyny |
| Osiągi i Przeniesienie Napędu |
| Moc maksymalna: 135 KM (99.0 kW) przy 9,000 rpm |
| Maksymalny moment obrotowy: 112 Nm przy 7,600 rpm |
| Przeniesienie napędu: Łańcuch |
| Sprzęgło: Mokre wielotarczowe, manualne |
| Emisja C02: 128 g/km |
| Przełożenie podstawowe: 1.528 (83/51) |
| Przełożenie całkowite: 2.800 (42/15) |
| Przełożenie: 6-biegowa |
| Przełożenie biegu 1: 2.600 (39/15) |
| Przełożenie biegu 2: 1.950 (39/20) |
| Przełożenie biegu 3: 1.600 (24/15) |
| Przełożenie biegu 4: 1.389 (25/18) |
| Przełożenie biegu 5: 1.217 (28/23) |
| Przełożenie biegu 6: 1.069 (31/29) |
| Wymiary i masy |
| Typ ramy: Dwururowa, aluminiowa |
| Ślad: 106 mm |
| Skok zawieszenia, przednie: 150 mm |
| Skok zawieszenia, tylne: 152 mm |
| Opona, przednia: 120/70ZR17M/C (58W) |
| Opona, tylna: 180/55ZR17M/C (73W) |
| Kąt skrętu L/P: 34° / 34° |
| Długość: 2 270 mm |
| Szerokość: 895 mm |
| Wysokość: 1,490 mm (1,530 mm wysoka szyba) |
| Rozstaw osi: 1,520 mm |
| Prześwit pod pojazdem: 150 mm |
| Pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów |
| Wysokość siedzenia: 840 mm |
| Masa pojazdu gotowego do użytku: 255 kg |


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze