KTM 1290 Super Adventure R kontra reszta ¶wiata
Kupuj±c motocykl kierujemy siê ró¿nymi aspektami. Dla jednych najwa¿niejsza jest marka, dla drugich wygl±d, wyposa¿enie, osi±gi, koszty utrzymania, czy choæby awaryjno¶æ. Jak wiêc wypada KTM 1290 Super Adventure R w¶ród konkurencji?
Tak brzydki, ¿e a¿ ³adny
Wygl±d to zawsze kwestia gustu i indywidualny wybór ka¿dego motocyklisty. KTM 1290 Super Adventure R z ca³± pewno¶ci± jest w tej kwestii wyj±tkowy i nie mo¿na go pomyliæ z ¿adnym innym motocyklem. G³owa przypominaj±cego potwora z filmu „Alien” i du¿o pomarañczowego koloru wyró¿niaj± austriackiego turystyka z t³umu setek innych modeli dostêpnych na rynku.
Wyposa¿enie
W tym wypadku KTM 1290 Super Adventure R plasuje siê zdecydowanie na czele stawki, a przy konfigurowaniu motocykla mo¿emy go wyposa¿yæ w praktycznie wszystkie mo¿liwe dodatki dostêpne dla nowoczesnych motocykli. Kufry, dodatkowe o¶wietlenie, podgrzewane manetki, wydechy, stela¿e i wiele innych czê¶ci i gad¿etów, które mog± sprawiæ, ¿e motocykl bêdzie bezpieczniejszy, wygodniejszy i ³adniejszy. Sam wyliczy³em 183 dodatkowe opcje wyposa¿enia w ofercie KTM Power Parts dedykowane do naszego testowego modelu.
Silny jak Terminator
Nasz KTM 1290 Super Adventure R ma austriackie pochodzenie, tak samo jak legendarny Mister Universum, wspania³y aktor kina akcji i w koñcu polityk – Arnold Schwarzenegger. KTM i Arnold maj± naprawdê wiele wspólnych cech. Si³a, niezawodno¶æ, wytrwa³o¶æ i niepowtarzalno¶æ. Terminator jest przecie¿ niepokonany.
Zobaczmy, jak prezentuje siê nasz motocykl na tle najwiêkszych konkurentów. Do tego porównania wykorzystam metodê bardzo popularn± na warszawskim Mordorze i wstukam cyferki w tabelkê.
KTM 1290 Super Adventure R | Ducati Multistrada 1260 Enduro | BMW R1250GS Adventure | Honda CRF1000F Africa Twin Adventure Sport | |
Pojemno¶æ silnika | 1301 ccm | 1262 ccm | 1254 ccm | 998 ccm |
Moc silnika | 160 KM | 158 KM | 136 KM | 95,2 KM |
Moment obrotowy | 140 Nm | 128 Nm | 143 Nm | 99 Nm |
Uk³ad silnika | 2 cylindrowy, V75° | Testastretta DVT, L2 | 2 cylindrowy boxer | 2 cylindrowy, rzêdowy |
Spalanie | 5,52 l/100 km | 5,5 l/100 km | 4,75 l/100km | 4,7 l/100km |
Pojemno¶æ zbiornika paliwa | 23 litry (w tym rezerwa 3,5 litra) | 30 litrów | 30 litrów (w tym rezerwa 4 litry) | 24,2 litry |
Wysoko¶æ siedzenia | 890 mm | 860 mm | 890 mm | 900 - 920 mm |
Skok zawieszenia | Przód - 220mm / Ty³ – 220mm | Przód - 185mm / Ty³ – 185mm | Przód – 210 mm / Ty³ – 220 mm | Przód – 252 mm/ Ty³ – 240 mm |
Prze¶wit | 250 mm | 112 mm | 220 mm | 270 mm |
Waga | 217 kg na sucho | 225 kg na sucho | 249kg gotowy do jazdy | 243 kg |
Tarcze hamulcowe przód / ty³ | 320mm / 267 mmBrembo | 320mm / 265 mmBrembo | 305mm / 276 mmBMW | 310 mm / 256 mm |
Rozmiar opon | 90/90 R 21 – 150/70 R 18Pirelli Scorpion Trial II | 120/70 R19 - 170/60 R17Pirelli Scorpion Rally | 120/70 R 19 - 170/60 R 17 Michelin Anakee | 90/90 R 21 – 150/70 R 18Dunlop Trailmax |
Napêd | £añcuch | £añcuch | Wa³ | £añcuch |
Rama | Kratownicowa z rur chromowo-molibdenowych | Kratownicowa stalowa | Dwuczê¶ciowa, skrêcana | Stalowa |
Elektronika | Bosch | Bosch | BMW | Honda |
Interwa³ serwisowy | 15 000 km | 15 000 km | 10 000 km | 12 000 km |
Cena od: | 75 899 PLN | 98 900 PLN | 75 200 PLN | 64 600 PLN |
Tak wygl±da porównanie parametrów podanych przez producentów , gdzie brak typowych dla motocykli sportowych warto¶ci przyspieszenia do setki, czy prêdko¶ci maksymalnych, co akurat w turystyce nie jest najwa¿niejsze.
Je¿d¿±c po drogach Polski i Czech uda³o mi siê nakrêciæ KTM 1290 Super Adventure R ju¿ prawie 5000 kilometrów i muszê stwierdziæ, ¿e nawet przez chwilê przyspieszenia, elastyczno¶ci, ani prêdko¶ci mi nie brakowa³o, a czasem wrêcz trzeba trochê odpu¶ciæ. Czy co¶ bym w nim zmieni³? I tak i nie, gdy¿ ³adnie brzmi±cy wydech by³by trochê uci±¿liwy w trasie, a opony z kostk± wykorzysta³bym w do¶æ w±skim zakresie robionych przeze mnie tras, wiêc raczej pozostawi³bym KTMa w niezmienionej formie.
Je¶li wiêc potrzebujesz motocykla stworzonego do dalekiej turystyki, nie zawsze po równych drogach i masz chêæ poczuæ siê czasem jak Taddy B³a¿usiak, wybór jest oczywisty. Kieruj siê do salonu, testuj, przekonaj swoj± Pani± i ciesz siê w³asnym KTM 1290 Super Adventure R. Pani te¿ bêdzie zadowolona, gdy¿ poziom komfortu na tylnej kanapie jest naprawdê wysoki, tak przynajmniej s³ysza³em.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeDlaczego dali¶cie to tego zestawnia KTM 1290 Super Adventure R ani zwyk³a 1290
OdpowiedzKolego we¼ pod uwagê, ¿e w zestawieniu konkurencja te¿ jest w bardziej dopasionych wersjach.
Odpowiedz