tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jazda motocyklem w korku: midzy autami czy po pasie awaryjnym?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Jazda motocyklem w korku: midzy autami czy po pasie awaryjnym?

Autor: Raff 2019.06.25, 15:17 3 Drukuj

Przeciskanie się w korku motocyklem to jeden z naszych rytuałów. Dzięki temu oszczędzamy swój czas i skracamy korki innym. Ale którędy w zasadzie się przeciskać - między kolumnami stojących samochodów czy wygodnie, po pasie awaryjnym?

Wbrew opiniom wielu kierowców samochodów, motocykliści nie przeciskają się w korkach z niecierpliwości czy cwaniactwa. Każdy doświadczony biker wie, że stanie motocyklem w korku stwarza ryzyko zasłabnięcia na skutek ekspozycji na bardzo wysoką temperaturę i wysoki poziom spalin. Jazda między samochodami zapewnia zatem minimum chłodzenia i pozwala szybciej opuścić miejsca o nadmiernym stężeniu szkodliwych zanieczyszczeń.

NAS Analytics TAG

Jazda między autami w korku…

Najczęściej wybieranym przez motocyklistów sposobem przemieszczania się do przodu jest wirtualny korytarz między samochodami. Jest to rozwiązanie najbezpieczniejsze, o ile zachowuje się podstawowe środki bezpieczeństwa - nie przesadza z prędkością, trzyma palce na klamce, a stopę na dźwigni hamulca, bacznie obserwuje zachowanie innych uczestników ruchu.

Kierowcy w ogromnej większości spodziewają się jakiegoś ruchu w tej części drogi, dlatego zwykle uważnie przemieszczają się do przodu. Do rzadkości należą sytuacje, gdy ktoś otworzy drzwi, czy wyjdzie z samochodu.

...czy może wygodniej pasem awaryjnym?

Coraz częściej jednak można zauważyć motocyklistów przeciskających się do przodu po pasie awaryjnym. To bardzo wygodne rozwiązanie, niestety po pierwsze, w odróżnieniu od jazdy między samochodami, niezgodne z prawem, po drugie szalenie niebezpieczne. Pas awaryjny, jak sama nazwa wskazuje, służy do zatrzymania pojazdu w czasie awarii, nie do wygodnej jazdy w korku.

Kiedy na drodze tworzy się zator, zwłaszcza długotrwały, związany z wypadkiem lub blokadą drogi, sytuacji awaryjnych, które wymagają skorzystania z pasa na poboczu drogi robi się zaskakująco dużo - choroba lokomocyjna, zasłabnięcie, nagła potrzeba fizjologiczna, przegrzanie silnika, usterka skrzyni biegów.

Kierowca, który ma na pokładzie pasażera szykującego się do wymiotowania albo tracącego przytomność, nie będzie się zastanawiał czy po pasie awaryjnym nie jedzie akurat wygodnie motocykl, bo motocykla nie powinno tam w ogóle być! Ten pas jest do użytku tylko w sytuacjach awaryjnych.

Jazda motocyklem w korku - tylko między autami!

Reasumując - korzystając z pasa awaryjnego aby ominąć korek, nie tylko narażasz się na mandat, ale także na poważne niebezpieczeństwo ze strony kierowców, którzy po prostu nie spodziewają się tam jednośladu. O tym jak prawidłowo jeździć w korku, dowiesz się z naszego artykułu.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie
Komentarze 2
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr