tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jaki skuter 125 - do miasta, do pracy, na co dzień?
NAS Analytics TAG

Jaki skuter 125 - do miasta, do pracy, na co dzień?

Autor: Artykuł sponsorowany 2019.06.10, 16:40 Drukuj

Segment miejskich skuterów klasy 125 ma właśnie swój złoty czas. Niewielkie, ale bardzo dynamiczne jednoślady mogą być prowadzone przez kierowców posiadających wyłącznie samochodowe prawo jazdy kat. B, co bardzo rozszerzyło grupę klientów. Poszło za tym ogromne zwiększenie oferty rynkowej tych pojazdów, w której łatwo się pogubić komuś, kto szuka swojej pierwszej maszyny.

Po pierwsze - styl

Od czego zacząć poszukiwania idealnego skutera klasy 125? Cały urok jednośladów polega na tym, że są one nie tylko praktyczne, ale również cieszą oko. Warto więc zacząć od tego jaki styl pojazdu najbardziej pasuje do naszej osobowości - klasyczny czy nowoczesny?

Historia tych pojazdów zaczęła się we Włoszech, jeśli więc szukamy skutera w stylu vintage, będzie on nawiązywał do włoskich wzorców. Miękkie linie, zaokrąglone lampy, klasyczne zegary, elegancko obszyta kanapa, stonowane barwy bez dużych naklejek oraz wyprostowana pozycja kierowcy z dużą przestrzenią pod nogami - to właśnie wyróżniki klasycznego skutera.

Z drugiej strony mamy pojazdy mocno patrzące w przyszłość, narysowane ostrą kreską. Często nawiązują one stylistycznie do sportowych motocykli, a ich projektanci nie boją się mocnych kolorów i odważnych grafik. W tym segmencie znajdziemy zarówno niewielkie skutery typowo miejskie, służące do błyskawicznego przeciskania się między autami, jak też duże maszyny o turystycznym charakterze. Na nie przede wszystkim powinni zwrócić uwagę kierowcy wyższego wzrostu - dzięki obszernej kanapie i dużej ilości miejsca na nogi będą mogli komfortowo korzystać z maszyny nawet na dłuższych dystansach.

Po drugie - potrzeby

Oglądając dziesiątki dostępnych na rynku modeli skuterów 125, musimy dokładnie poznać swoje potrzeby, żeby wybrać optymalny pojazd. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, jak wygląda nasza codzienna aktywność i do czego będziemy dany pojazd wykorzystywać. Mogą to być okazjonalne, weekendowe przejażdżki po mieście i jego okolicach. W tym przypadku najważniejsze jest, by skuter cieszył nas swoim wyglądem i dobrym prowadzeniem. Walory praktyczne mogą odejść na dalszy plan.

Z drugiej strony mamy codzienne dojazdy do pracy i szkoły, a później na zakupy, siłownię lub inny trening. Oznacza to najczęściej konieczność zabrania dodatkowego bagażu. Wtedy jednym z najważniejszych czynników stają się możliwości przewozowe. Sprawdzamy, czy skuter posiada obszerny schowek pod kanapą, czy bagażnik, do którego można przymocować dodatkowy kufer lub torbę. Często spotykanym rozwiązaniem w klasycznych skuterach jest haczyk na torbę z zakupami, umieszczony pod kierownicą.

Po trzecie - budżet

Przeglądając ofertę skuterów 125, dostępnych na polskim rynku, łatwo zauważyć, że mimo fizycznego podobieństwa, ceny poszczególnych modeli potrafią się różnić nawet kilkukrotnie! Nowy pojazd można kupić już za 5 tysięcy zł, ale równie dobrze można za niego zapłacić ponad 20 tysięcy.

Oprócz oczywistych czynników, takich jak zaawansowanie konstrukcyjne, miejsce produkcji oraz jakość użytych materiałów, cena kształtowana jest również przez markę danego skutera. Krótko mówiąc, niektóre maszyny są droższe nie dlatego, że są obiektywnie lepsze, tylko umieszczony na nich znak firmowy jest więcej wart.

Nie znaczy to oczywiście, że najdroższe na rynku skutery włoskie i japońskie klasy "premium" są drastycznie przeszacowane. My skłaniamy się ku innemu tokowi myślenia - w dzisiejszym świecie nastąpiła potężna unifikacja technologii. Producenci, którzy kiedyś stali w cieniu, mają dziś dostęp do dokładnie takich samych rozwiązań, co ci najbardziej uznani. Przy zachowaniu tego samego, lub nawet wyższego poziomu jakości oraz innowacji, są w stanie zaoferować swoje produkty w dużo bardziej atrakcyjnych cenach.

Po czwarte - rozsądny wybór

Jeśli podchodzisz do życiowych wyborów od strony skuteczności i rozsądku, z pewnością będziesz szukał pojazdu prezentującego najlepszy stosunek jakości do ceny. Pomiędzy bardzo drogimi skuterami z najwyższej półki, a tanią chińska produkcją, która nie przekonuje jednak poziomem materiałów i wykonania, można znaleźć "złoty środek".

Doskonałym przykładem producenta nowoczesnych i niezawodnych pojazdów, który buduje swoją pozycję na polskim rynku, jest działająca na Tajwanie firma Sanyang Motor, znana jako SYM. Jest ona doskonale znana na rynkach azjatyckich, a także w zachodniej Europie. Przez ponad 60 lat działalności, przy współpracy z największymi koncernami motoryzacyjnymi na świecie, zdołała ona wypracować zajmowaną przez siebie wysoką pozycję. Swoich zadowolonych nabywców znajduje kilka milionów pojazdów SYM rocznie, co stawia go w gronie najpoważniejszych graczy na świecie.

Od niedawna skutery SYM dostępne są ponownie w Polsce. W ofercie klasy 125 znalazły się zarówno modele klasyczne: Fiddle III oraz wyposażony w duże koła Symphony ST, jak też sportowy Jet 4 i ultrawygodny turystyk GTS 125. Jeśli oczekujesz doskonałych parametrów i jakości wykonania w bardzo rozsądnej cenie, koniecznie odwiedź najbliższego dealera marki SYM. Teraz nie musisz wybierać, czy serce, czy rozum - te skutery mają cały pakiet!

Zdję™cia

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę