tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Jak wyczyścić kask motocyklowy? 10 prostych kroków NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Jak wyczyścić kask motocyklowy? 10 prostych kroków

Autor: Redakcja 2019.09.16, 13:09 Drukuj

Wyczyścić kask motocyklowy wcale nie jest tak łatwo. Owszem na drodze, specjalnym sprayem robimy to w minutę, ale od czasu do czasu warto zapewnić własnemu garnkowi prawdziwe SPA.

Czyszczenie kasku to obowiązek tyle konieczny, co przykry. O ile wizjer staramy się utrzymywać w czystości, bo przez czysty po prostu lepiej widać, o tyle resztę najczęściej dotykamy dopiero po zakończeniu sezonu. Tymczasem kanały wentylacyjne potrafią skutecznie zapchać się truchłami owadów, a nieprana tygodniami wyściółka rozsiewa zapach śmierci.

NAS Analytics TAG

Nie jest tajemnicą, że zadbany, czysty kask ma szansę posłużyć znacznie dłużej niż brudny. Resztki owadów, liści i niektóre inne zanieczyszczenia są agresywne chemicznie dla skorupy - mogą spowodować trwałe odbarwienia i zmatowienia. Dlatego od czasu do czasu warto poświęcić kilkadziesiąt minut na gruntowne SPA dla garnka.

1. Przygotuj akcesoria

Oprócz specjalnego środka do czyszczenia, warto zatroszczyć się o kilka dodatkowych narzędzi - miękką szczoteczkę (może być stara szczoteczka do zębów), płatki kosmetyczne, miękkie szmatki (idealnie z mikrofibry), smar silikonowy.

2. Przygotuj stanowisko

Jeśli czyścisz kask po raz pierwszy, zrób dokładne zdjęcia mocowania wizjera i ułożenia wyściółki. Mogą przydać się podczas montażu. Zrób sobie miejsce na stole lub blacie, podłóż gruby ręcznik, żeby przypadkiem nie ułamać żadnego elementu.

3. Czas na demontaż

Zdejmij wizjer, jeśli masz na nim pinlocka, to także go zdemontuj. Ostrożnie - pinlock jest bardzo wrażliwy na zarysowanie. Zdemontuj wyściółkę, wypnij wkładki policzkowe i zdejmij z nich materiał. Jeśli jeszcze coś można zdemontować, na przykład blendę, zrób to także. Pamiętaj, że każdy element przystosowany do demontażu, daje się łatwo odczepić. Nic na siłę - jeśli coś nie chce puścić, albo wydaje się skomplikowane w demontażu, istnieje duża szansa, że nie zostało do tego przewidziane.

4. Wypierz wyściółkę

Do prania wyściółki najlepiej użyć zwykłego mydła. Pranie w pralce jest oczywiście możliwe, ale większość współczesnych wyściółek wykonana jest ze specjalnych materiałów technicznych - antybakteryjnych, oddychających i tym podobnych. Agresywne środki piorące mogą nieodwracalnie zniszczyć ich właściwości. Na kilkanaście minut zanurz elementy wyściółki w ciepłej wodzie z dodatkiem mydła. Następnie pougniataj je kilka minut, dokładnie wypłucz w ciepłej wodzie, delikatnie wyciśnij i rozwieś w zacienionym miejscu.

5. Umyj skorupę

Na dnie zlewu lub umywalki połóż ręcznik, połóż na nim kask i opłucz go ciepłą wodą wewnątrz i na zewnątrz. Namydl dłoń mydłem i przetrzyj nią dokładnie kask, następnie spłucz ponownie ciepłą wodą. Nie susz kasku mechanicznie, pozostaw go w zacienionym miejscu aż wyschnie sam. Nigdy nie używaj do czyszczenia kasku środków na bazie benzyny - mogą zniszczyć malowanie i strukturę skorupy.

6. Umyj wizjer

Wizjer zanurz w ciepłej wodzie z mydłem, następnie delikatnie, opuszkami palców przetrzyj miejsce przy miejscu, usuwając zanieczyszczenia. Opłucz i pozostaw go do wyschnięcia w pozycji stojącej, a następnie wypoleruj czystą, miękką szmatką. Unikaj papieru - ma właściwości ścierające i pozostawia na powierzchni mikrorysy. Podobnie wyczyść blendę i pinlock - zachowaj szczególną ostrożność przy polerowaniu tego drugiego - używaj wyłącznie miękkiej i czystej mikrofibry.

7. Diabeł tkwi w szczegółach

Szczoteczką wyczyść wszelkie szczeliny, płatkami kosmetycznymi zagłębienia otworów wentylacyjnych. Niewielkie odpryski lakieru możesz zamaskować samochodową kredką do ubytków. W ten sposób zabezpieczysz miejsce ubytku przed wodą i brudem.

8. Smarujemy!

Ruchome części kasku, takie jak klapy wlotów powietrza, mechanizm wizjera i szczęki trzeba nasmarować. Do tego celu służy smar silikonowy, inny środek może nieodwracalnie zniszczyć delikatne elementy. Przy okazji smarowania, warto przetrzeć także płatkiem kosmetycznym z odrobiną smaru uszczelkę wizjera.

9. Czas na montaż

Dokładnie zmontuj kask, korzystając ze zrobionych wcześniej zdjęć. Upewnij się, że wszystko pasuje jak należy, wizjer i blenda działają bez zarzutu, a pinlock dokładnie przylega do wizjera. Elementy wyściółki, szczególnie wkładki policzkowe powinny być dobrze przypięte, a ewentualne paski do awaryjnego wypinania dobrze widoczne.

10. Ma błyszczeć!

Jeśli masz specjalny środek do czyszczenia kasków, możesz użyć go na koniec do nadania skorupie pięknego połysku. Nie używaj do tego celu środków do mycia szyb - w niektórych przypadkach zawarte tam rozpuszczalniki mogę zmatowić lakier. Do polerowania używaj tylko miękkiej szmatki, najlepiej mikrofibry.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę