tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda VTX 1800. W tym egzemplarzu robotê robi± ko³a
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda VTX 1800. W tym egzemplarzu robotê robi± ko³a

Autor: Lech Wangin 2024.11.15, 11:08 1 Drukuj

W pierwszej dekadzie XXI wieku segment motocyklowych cruiserów miał się bardzo dobrze. Japońscy potentaci wypuszczali kolejne modele dysponujące widlastymi twinami o coraz większej mocy. Bronią Hondy w tym wyścigu był model VTX 1800, który do dziś ma grono wiernych zwolenników. Jednym z nich jest Jacek Stefański z Warszawy, który jak wielu podobnych mu entuzjastów poświęca wiele czasu i energii, by korzystając z japońskiej bazy stworzyć motocykl swoich marzeń.

Jacek przygodę z motocyklami zaczynał w latach 80., kiedy był jeszcze uczniem szkoły średniej. Jeździł na Jawach i Emzetkach, a więc najlepszych maszynach jakie można było wówczas kupić w oficjalnym obiegu, czyli mówiąc po prostu w sklepie. Wraz ze zdobyciem matury zakończył się pierwszy etap motocyklowej przygody. W czasach studenckich, wolne chwile pochłaniał sport (koszykówka), a później trzeba było założyć rodzinę i jakoś ustawić się w życiu. Fascynacja motocyklami, choć uśpiona, pozostała, więc kiedy tylko fundusze pozwoliły i nadarzyła się okazja Jacek zajął się realizacją marzeń, które przez lata musiał odkładać na później. Zafascynowały go cruisery i ostatecznie wybór padł na Hondę VTX, która łączyła dużą moc z trwałością i niezawodnością.  Model ten miał znakomite opinie i co było równie ważne napęd tylnego koła realizowany jest w nim niemal bezobsługowym wałem. W dobie Internetu znalezienie interesującego egzemplarza nie było problemem. Jak to często w podobnych przypadkach bywa Jacek namierzył swoją Hondę w Stanach, przy czym jej poprzedni właściciel miał duże zacięcie biznesowe i przekonał Jacka, że zamiast kupować jeden motocykl, może wziąć od razu pięć. W sumie czemu nie, wszak od przybytku głowa nie boli. Trzy z tych motocykli udało się sprzedać w ciągu tygodnia, czwartym Jacek jeździł a piąty wciąż czekał na nowego właściciela. Na szczęście się nie doczekał …

NAS Analytics TAG

W 2012 roku Jacek miał ciężki wypadek motocyklowy, którego skutki musiał leczyć przez sześć miesięcy. Na szczęście w wypadku nie ucierpiała jego psychika, więc motocyklowy entuzjazm nie opuścił naszego bohatera. Honda poszła na złom, ale na szczęście w garażu stała jeszcze jedna. Podczas rekonwalescencji Jacek zaczął wprowadzać w życie plan przebudowy motocykla, w czym pomagał mu Tomek, również entuzjasta Hondy VTX. Chodziło o to, by Honda zyskała bardziej rasowy customowy wygląd, a jak wiadomo nic tak nie podnosi walorów wizualnych motocykla lub samochodu jak odpowiednio efektowne koła. Są to trzyczęściowe skręcane koła, ich ranty wyprodukowano w Niemczech, natomiast frezowane szprychy połączone z piastami powstały w Polsce zgodnie z zamówieniem Jacka. Tylne koło ma średnicę 18 cali - tak jak oryginalne, ale jest szersze. Na 8,5 calowej feldze spoczywa opona o szerokości 240 mm (w oryginale 180 mm). Dla odmiany przednie koło zachowało oryginalną szerokość, ale za to ma większą średnicę, która urosła z 18 do 21 cali. Wraz z kołami wymieniono również tarcze hamulcowe, by stworzyć spójną stylistycznie całość. Przednie zaciski hamulcowe zachowały swą posadę, ale ze względu na większą średnicę tarcz trzeba było dorobić specjalne adaptery łączące zaciski z mocowaniami na lagach widelca. Sam widelec pozostał oryginalny, ale lagi wstawiono w nowe półki zwiększające kąt pochylenia o sześć stopni i obudowano gustownymi aluminiowymi szklankami. Montaż szerokiego tylnego koła pociągnął za sobą konieczność modyfikacji wahacza. By tarcza hamulcowa nie przysłaniała ładnego koła przeniesiono ją na lewą stronę, co z kolei pociągnęło za sobą konieczność przeróbki piasty. Ponieważ oryginalny tylny zacisk hamulcowy nie mieścił się wewnątrz felgi zastąpiono go innym, pochodzącym z motocykla sportowego.  Oprócz tego, z tyłu pojawił się nowy, wykonany przez Retro Garage z Warszawy błotnik i krótsze amortyzatory. Również szeroką kierownicę wraz z riserami wykonano na zamówienie. Dziełem polskiej firmy customowej JCB z Kielc, oprócz elementów kół i kierownicy, są również klamki wraz z pompami, natomiast małe przełączniki to produkt katalogowy. Zbiornik paliwa wraz z zegarami i przedni reflektor pozostały oryginalne, zmieniono za to kierunkowskazy, a rolę tylnej lampy przejął ledowy pasek zgrabnie wkomponowany w linię błotnika. Filtr powietrza wykonano w polskiej firmie SMW Project należącej również do entuzjasty VTX-ów. Motywy zdobiące karoserię motocykla są dziełem Przemka Drozda. W trosce o lepszą prezencję i brzmienie wymieniono również układ wydechowy.

Po zakończeniu wszystkich prac Jacek może cieszyć się jazdą motocyklem, o którym może powiedzieć, że jest naprawdę jego. Wiele patentów zastosowanych w jego Hondzie sprawdza się również w innych maszynach przyjaciół z internetowego forum fanów cruiserów Hondy.

Jak widzicie Jacek bardzo mocno wkręcił się w VTX-ową zajawkę, dzięki czemu nie tylko czerpie przyjemność z jazdy i daje upust customowej kreatywności. Ten motocykl wpłynął również pozytywnie na życie towarzyskie w gronie sympatycznych i pomocnych ludzi zainfekowanych tym samym motocyklowym wirusem.

Kiedy spytałem go dlaczego uparł się akurat na VTX-a odpowiedział:

Jak sam nie spróbujesz, nigdy się nie dowiesz.

Zdaje się, że gdzieś już kiedyś to słyszałem…

Customowa Honda VTX 1800. Zobacz wszystkie zdjêcia motocykla Jacka:

10 Honda VTX 1800 custom od tylu
11 Honda VTX 1800 custom w pelnej krasie
12 Honda VTX 1800 custom staw w parku
13 Honda VTX 1800 custom
14 Honda VTX 1800 custom
15 Honda VTX 1800 custom potezny silnik
16 Honda VTX 1800 custom reflektor
17 Honda VTX 1800 custom lusterko manetka klamka
18 Honda VTX 1800 custom rollgaz kierownica
19 Honda VTX 1800 custom wydech
20 Honda VTX 1800 custom silnik kolektor
21 Honda VTX 1800 custom zawieszenie
22 Honda VTX 1800 custom cylindry
23 Honda VTX 1800 custom filtr powietrza
24 Honda VTX 1800 custom detale
25 Honda VTX 1800 custom z bliska
26 Honda VTX 1800 custom blotnik
27 Honda VTX 1800 polski custom
28 Honda VTX 1800 custom hamulce
Honda VTX 1800 custom. Stylowa i elegancka z customowym sznytem [GALERIA ZDJÊÆ] - FOTORELACJA
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 Honda VTX 1800 custom jazda
NAS Analytics TAG
02 Honda VTX 1800 custom Jacek Stefanski
03 Honda VTX 1800 custom na ulicy
04 Honda VTX 1800 custom podczas jazdy
05 Honda VTX 1800 custom nad woda
06 Honda VTX 1800 custom na zdjeciach
07 Honda VTX 1800 custom w parku
08 Honda VTX 1800 custom lewy profil
09 Honda VTX 1800 custom sesja zdjeciowa
10 Honda VTX 1800 custom od tylu
11 Honda VTX 1800 custom w pelnej krasie
12 Honda VTX 1800 custom staw w parku
13 Honda VTX 1800 custom
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê