tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CX 500 po delikatnym customizingu. Jak dobre odnowione hi fi
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CX 500 po delikatnym customizingu. Jak dobre odnowione hi fi

Autor: Lech Wangin 2024.08.16, 13:19 1 Drukuj

Właściciel tej Hondy jest pasjonatem i docenia  styl vintage. Lubi połączenie nowoczesnej klasyki z tym co najlepsze w historii, dlatego wyposażył  przestrzeń, w której żyje w nowoczesny design z akcentami klasyki Art Deco. Przekonał się również, że w muzyce powrót do korzeni niesie ze sobą nową lepszą jakość - nowoczesny sprzęt grający wymienił na odnowione hi fi z lat 70. i coraz częściej słucha muzyki z poszerzającej się kolekcji płyt winylowych. Jeśli chodzi o motoryzację, również preferuje klasyki, którym przywraca dawną świetność poprzez subtelne zmiany i modyfikacje.

Prezentowany motocykl należy do Bartka. Ukończył on warszawski AWF, jednak od lat nie pracuje w zawodzie lecz prowadzi własny biznes. Jako pomysłodawca hip hop’owej marki B3 założył i prowadził firmę produkującą odzież. Od 2011 roku jest właścicielem firmy recyclingowej.

NAS Analytics TAG

Motocyklami pasjonuje się od dawna, ale nie jest wysmaganym przez wiatr bikerem i bywalcem zlotów tylko codziennym uczestnikiem ruchu drowogowego. Motocykl traktuje użytkowo. Prawo jazdy zrobił w liceum, ale posiadaczem pierwszej Hondy Shadow został dopiero po trzydziestce. Później na świat przyszły dzieci i w motocyklowym życiorysie pojawiła się przerwa. A ponieważ każda przerwa ma swój koniec w głowie zrodził się pomysł, by zrealizować "niskobudżetowy" customowy projekt. Nie bez przyczyny zbiegło się to z ekranizacją "Dziewczyny z Tatuażem" i drugoplanową rolą Hondy CB 350.  Rozpoczęły się poszukiwania Hondy CB 550 lub 750, ewentualnie Yamahy XS 650. Okazało się jednak, że egzemplarze w dobrym stanie już dziś trudno znaleźć, szczególnie jeśli ma to być zakup nienadwyrężający domowego budżetu. Ostatecznie trafił na Hondę CX 500 z 1981 roku z przebiegiem 40 000 km. Motocykl był w stanie oryginalnym, a więc miał z przodu małą owiewkę, potężną kanapę z równie masywnym zadupkiem i gigantyczną tylną lampą. Również kierunkowskazy trudno by nazwać subtelnymi. Decydując się na zakup był pewny, że to wzornictwo z lat 80. zdecydowanie będzie wymagało ingerencji, dlatego  nie jeździł swym nowym nabytkiem, tylko od razu zaczął go odchudzać. W realizacji pomysłów Bartka pomagał Artur Agilar prowadzący warsztat "Dos Manos". Od strony mechanicznej motocykl wymagał jedynie rutynowych czynności serwisowych, a więc w gaźnikach pojawił się zestaw naprawczy, wymieniono łożyska główki ramy, przedni widelec został odświeżony, a tylne amortyzatory wymieniono na nowe. Reszta prac przy motocyklu to już zabiegi restylizacyjne. Chodziło o to, by Honda nabrała nieco lekkości i stylizacyjnie cofnęła się w lata 70. Miejsce oryginalnego kokpitu zajęły zegary z modelu CX 500 C, z tego modelu pochodzą również boczki i tylny błotnik. Rama w tylnej części została lekko zmodyfikowana, w układzie wydechowym pojawiły się nowe akcesoryjne tłumiki, a zgrabną, choć nie tak komfortową jak oryginalna, kanapę według projektu Bartka wykonano w Wersonie. Całości obrazu dopełnia mała lampka na tylnym błotniku i zgrabne kierunkowskazy w stylu lat 70. Motocykl otrzymał też nowy lakier i szparunki. Początkowo Bartek zamontował sportową kierownicę typu "M", ale zdecydował się jednak powrócić do seryjnej. Chodzi o to, że CX 500 jest motocyklem dość "kobylastym" szczególnie jak na pięćsetkę, więc przy wzroście Bartka (177 cm) nawet seryjna wysoka kierownica wymusza wyraźnie pochyloną do przodu pozycję. Lusterka pozostały oryginalne, zmieniono jedynie wsporniki, aby można było lusterka zamontować na końcach kierownicy. Patrząc na Hondę Bartka dochodzę do wniosku, że idealnie udało mu się zrealizować założenia projektu. Motocykl stał się po prostu ładniejszy, nie tracąc przy tym nic ze swoich walorów użytkowych. Okazuje się, że taki minimalistyczny customizing również może przynieść bardzo fajny efekt. Honda jeździ doskonale i jak to Honda nie zawodzi. Realizacja tego projektu spowodowała, że Bartek na dobre zainfekował się wirusem customizingu i myśli już o nowym projekcie. Będzie to bobber w stylu lat 50. - 60. na bazie Kawasaki W 650.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
01 Honda CX 500 1981 CUSTOM jazda
NAS Analytics TAG
02 Honda CX 500 1981 CUSTOM na ulicy
03 Honda CX 500 podczas jazdy
04 Honda CX 500 na drodze
05 Honda CX 500 1981 minimalistyczny customizing
06 Honda CX 500 1981 CUSTOM statyka
07 Honda CX 500 wersja custom
08 Honda CX 500 z roku 1981
09 Honda CX 500 1981 CUSTOM lewy bok
10 Honda CX 500 1981 CUSTOM prawy bok
11 Honda CX 500 1981 rok
12 Honda CX 500 po zmianach
... więcej zdjęć »
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę