tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda NC750X co siê zmieni³o na rok 2025? Test, opinia, dane techniczne
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG

Motul Wash & Wax

Czyści i chroni bez użycia wody. Pozostawia trwałą ochronną woskową powłokę.

Motul
Wash
Wax

Sprawd¼ cenê >
NAS Analytics TAG

Honda NC750X co siê zmieni³o na rok 2025? Test, opinia, dane techniczne

Autor: £owca 2025.02.10, 15:56 Drukuj

Nowa Honda NC750X przygotowana na sezon 2025 to przykład małych zmian, które robią dużą różnicę. Za nami dzień w siodle tego motocykla, co oznacza że po pierwszych wrażeniach mogę podzielić się z Wami moimi przemyśleniami o tej maszynie.

Ten unikalny motocykl pojawił się na rynku, jako śmiała koncepcja. Honda postanowiła w niej na prosty pojazd, gdzie wykorzystano komponenty z silnika samochodowego, idąc w niski koszt produkcji, niski koszt eksploatacji i ekstremalnie wysoką trwałość. Aby takie cele zrealizować potrzebna była jednostka napędowa, która kręciła niskie obroty, zużywała mało paliwa, była generalnie rzecz biorąc mało wysilona. Do tego proste, acz solidne podwozie, komfortowa pozycja za kierownicą i mamy gotowy "dojazdowóz" (lub jak kto woli z angielskiego - commuter), urządzenie które świetnie sprawdzi się w codziennej eksploatacji.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Pomimo pierwszych sceptycznych głosów NC z miejsca okazał się dużym sukcesem. Na fali tego sukcesu Honda cyklicznie ulepszała ten model, aż doszliśmy do chwili obecnej, gdzie mamy przed sobą model 2025.

Co nowego?

W końcu NC ma dwutarczowe hamulce z przodu. Zmieniła się lampa oraz otaczające ją owiewki. Nowe są felgi kół. Co ważne - zmieniło się sterowanie systemem DCT, pojawił się nowy wyświetlacz oraz nowa elektronika, która pozwoliła na zastosowanie trybów jazdy oraz np. integrację telefonu z pojazdem. Do tego urósł katalog akcesoriów.

Na drodze

Zajęcie miejsca za sterami, to jak wskoczenie w ulubione spodnie. Od razu jest wygodnie. Po wybraniu trybu D - motocykl płynnie rusza z miejsca. Zmiana w sterowaniu DCT jest wyczuwalna już w pierwszym kontakcie. NC rusza płynnie, ale też subtelniej załącza i rozłącza napęd przy bardzo niskich prędkościach. To czyni wolną miejską jazdę w korkach po prostu przyjemniejszą. To uczucie pogłębia sama reakcja na gaz, która teraz z nowym oprogramowaniem sterującym silnikiem jest zależna od wybranego trybu jazdy. A trybów jazdy kierowca ma obecnie więcej, bo zostały rozszerzone o tryby User.

Przy większych prędkościach zmiana biegów jest płynna i ledwie zauważalna. Stopniowy postęp jaki się dokonał na przestrzeni ostatnich 13 lat jest ogromny. Ta poprawa rzecz jasna jest zauważalna zarówno przy zmianach biegów do góry, jak i przy redukcjach.

Na miejscu mieliśmy również modele z klasyczną skrzynią. Jazda nimi była również bardzo ciekawym doświadczeniem, ponieważ bezpośrednie porównanie dawało wyraźny i natychmiastowy pogląd na różnice. Pamiętam doskonale, że w pierwszych generacjach NC musiałem pilnować się, aby nie przekręcać silnika aż do ogranicznika. To była konsekwencja zarówno niskiej mocy, jak i krótkiego zakresu obrotów. W najnowszej NC mocy jest jest dużo więcej, a zakres obrotów został podniesiony. W rezultacie nową 750-tką jeździło się praktycznie jak każdym innym motocyklem. Co prawda kilka razy udawało mi się dokręcić motocykl do "odciny", ale to już nie było coś uciążliwego.

Przy bezpośrednim zestawieniu obu modeli natychmiast oczywista staje się różnica w masie obu maszyn. Możecie powiedzieć "to tylko 10kg", ale przy szybkich zmianach kierunków wersja z klasyczną skrzynią jest po prostu zwinniejsza i łatwiej poddaje się poleceniom kierowcy. To jest ten bonus, chociaż okupiony jest większym zaangażowaniem w jazdę, którego nie wymaga DCT.

Nawet jeśli NC750X nie jest pojazdem do szybkich przelotów autostradowych to warto odnotować wysoki komfort nawet przy szybszej jeździe. Tutaj wyraźnie widać wpływ nowej szyby na aerodynamikę. Jeździłem zarówno maszynami z szybą standardową, jak też tymi z szybami akcesoryjnymi i w żadnym wypadku nie odnotowałem zauważalnych zawirowań wokół głowy. Generalnie motocykl nieźle chroni kierowcę przed czynnikami atmosferycznymi, co było szczególnie odczuwalne na górskich przełęczach, gdzie temperatura na ranem spadała w okolice zera stopni. W takim przypadku grzane manetki to coś wartego każdych pieniędzy.

No i nowe hamulce! Działają dokładnie tak, jak bym tego po nich oczekiwał. Dobra dozowalność, porządne wyczucie punktu zadziałania. Mieliśmy kilka mocno nieprzepisowo pojechanych górskich odcinków i nie odnotowałem żadnego spadku sprawności tego systemu. Niedostępność opcji hamownia w zakrętach jest efektem braku 6-osiowego IMU, ale jest kwestia, z której zdałem sobie sprawę... dopiero po zakończonych jazdach.

Wyświetlacze TFT na stałe weszły do motocykli i chyba się ich nie pozbędziemy. To akurat bardzo dobrze, bo są kolorowe, czytelne i dają wiele możliwości. Ten 5-calowy wyświetlacz w NC jest identyczny jak w wielu innych modelach producenta z Tokio i daje szeroki wachlarz możliwości. Przede wszystkim możecie dzięki jego wykorzystaniu skorzystać z opcji integracji swojego motocykla z telefonem, co mocno personalizuje korzystanie z pojazdu i np. Pozwala nawigować w systemie "turn by turn". Wyświetlacze TFT ułatwiają też przekazywanie kierowcy dużych ilości informacji i czynią rozbudowane menu bardziej czytelnym. Same zalety! Do tego sterowanie tym rozwiązaniem realizowane jest przez dobrze działających "joystickopodobny" selektor na lewej kierownicy.

Całościowo - motocyklem jeździ się bardzo wygodnie. Z uwagi na jego parametry jest to przyjemna, płynna jazda. Dodatkowo w przypadku wersji DCT można spokojnie odpłynąć gdzieś myślami w czasie walki z miejską dżunglą, po po prostu masz jako kierowca pewność, że ten sprzęt nie zgaśnie, nie wierzchnie, nie zrobi niczego, co zmuszałoby cię do ciągłej czujności.

Wady?

Nie jestem w stanie wskazać na wady tego modelu. Mogę wskazać  jedynie na ograniczenia, które są ograniczenia, które są konsekwencją przyjętej koncepcji. Oczywiście konkurencja w tej klasie pojemnościowej oferuje więcej mocy, ale... do jazdy z użyciem DCT, przede wszystkim na krótkich dojazdowych dystansach dynamiki wystarcza w zupełności.

Nietypowy układ z bakiem pod siodłem i schowkiem w miejscu klasycznego baku? Jeśli to poręczne rozwiązanie Cię nie przekonuje, to po prostu nie jest to motocykl dla Ciebie. Jedyne na co bym zwrócił uwagę, to że do schowka nie zmieści się każdy kask integralny. To jest mały minus. Ale prostota w formie i brak wodotrysków? W tym sprzęcie dokładnie o to chodzi. Mógłbym przyczepić się do dostępnej kolorystyki, ale to przecież mocno subiektywny obszar.

Poza tym? Nic się nie grzeje, nie wibruje, nie trzeszczy, nie irytuje. Wszystko dopracowane jak to w Hondzie. Leć do salonu, przejedź się, jeśli rozglądasz się za czymś praktycznym, co będzie w mieście i na krótkich trasach działać lepiej, niż samochód!

Dane techniczne:

 

NC750X 2025

NC750X DCT 2025

NC750X (A2) 2025

NC750X DCT (A2) 2025

SILNIK

Typ silnika

Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy SOHC

Pojemność skokowa

745 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

77 mm x 80 mm

Stopień sprężania

10,7:1

Maksymalna moc

59 KM (43,1 kW) przy 6750 obr./min

48 KM (35 kW) przy 6000 obr./min

Maks. moment obrotowy

69 Nm przy 4750 obr/min

65 Nm przy 4000 obr./min

Poziom hałasu: mierzony stacjonarnie - (dB) (A)

88 dB (A)

Prędkość maksymalna

173 km/h

170 km/h

164 km/h

162 km/h

Pojemność układu smarowania

4,0 l

Rozrusznik

E-Starter

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Wtrysk paliwa PGM-FI

Zbiornik paliwa

14,1 l

Emisja CO2 wg WMTC

82 g/km

Zużycie paliwa

3,5 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Rodzaj akumulatora

AGM

Pojemność i napięcie akumulatora

12 V 11 Ah (10 godz.) / 11,6 Ah (20 godz.)

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre wielotarczowe

2x mokre sprzęgło wielotarczowe

Mokre wielotarczowe

2x mokre sprzęgło wielotarczowe

Typ skrzyni biegów

6-biegowa manualna skrzynia biegów

6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów

6-biegowa manualna skrzynia biegów

6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

Typ ramy

Stalowa rurowa (diament)

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2210 mm x 846 mm x 1330 mm

Rozstaw osi

1525 mm

1530 mm

1525 mm

1530 mm

Kąt pochylenia główki ramy

27°

Wyprzedzenie

110 mm

Wysokość siedziska

802 mm

Prześwit

145 mm

Masa własna

216 kg

226 kg

216 kg

226 kg

Promień skrętu

3 m

ZAWIESZENIE

Zawieszenie z przodu

Widelec teleskopowy 41 mm, skok 120 m

Tylne zawieszenie

Zespolone typu Pro-Link, skok 120 mm

KOŁA

Koło z przodu

17M/C X MT3.50 aluminiowe, odlewane wieloramienne

Koło z tyłu

17M/C X MT4.50 aluminiowe, odlewane wieloramienne

Opona przednia

120/70ZR17 M/C

Opona tylna

160/60ZR17 M/C

HAMULCE

Typ układu ABS

Dwukanałowy ABS

Hamulce przednie

Osiowo montowany dwutłoczkowy zacisk hamulcowy i podwójne pływające tarcze o średnicy 296 mm

Hamulce tylne

Pojedyncza tarcza 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

Zespół wskaźników

5-calowy ekran

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Łączność

Aplikacja RoadSync

USB

Opcjonalnie (Typ C)

System zabezpieczeń

HISS (Honda Intelligent Security System)

Tryb jazdy

Standard, Sport, Rain, User 1 i User 2

HSTC

3 Poziomy + wyłączony

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 Honda NC750X 2025 jazda
NAS Analytics TAG
02 Honda NC750X 2025 test
03 Honda NC750X 2025 na ulicy
04 Honda NC750X 2025 droga
05 Honda NC750X 2025 w podrozy
06 Honda NC750X 2025 wycieczka
07 Honda NC750X 2025 test mowego modelu
08 Honda NC750X 2025 dynamicznie
09 Honda NC750X 2025 w gorach
10 Honda NC750X 2025 na wycieczce
11 Honda NC750X 2025 podczas jazdy
12 Honda NC750X 2025 w trakcie podrozy
13 Honda NC750X 2025 nowy model
14 Honda NC750X model na rok 2025
15 Honda NC750X model 2025
16 Honda NC750X 2025 na winklu
17 Honda NC750X 2025 zakret
18 Honda NC750X 2025 jazda po asfalcie
19 Honda NC750X 2025 winkiel
20 Honda NC750X 2025 asfalt
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê