Honda NC750X na rok 2025. Lepsze hamulce, udoskonalona DCT. Sprawdzam zmiany w nowym modelu
Honda ugruntowała już swoją pozycję z modelem NC. Ta unikatowa koncepcja przyjęła się i klienci z biegiem czasu dostrzegli jej zalety. Odprężony, spokojny motocykl oferujący liczne walory użytkowe w przystępnej cenie nie ma odpowiedników wśród konkurencji, ale... ma za to licznych klientów. Na sezon 2025 tych zalet ma być więcej.
Co zmieniło się w nowym NC750? Zacznijmy od sprawy najważniejszej, którą są poprawki w sterowaniu DCT. Do tego dochodzą długo oczekiwane dwu tarczowe hamulce z przodu. Zmianie uległ wyświetlacz TFF, który teraz jest zunifikowany z innymi modelami Hondy i oferuje wiele zalet, z których najważniejsze to świetna czytelność oraz możliwość integracji z telefonem. Zmieniła się przednia lampa, poprawione zostały plastiki, przeprojektowane zostały koła. Napęczniał również katalog akcesoriów. Nowa Honda NC750X oddaje moc płynniej dzięki poprawionemu oprogramowaniu silnika i kryje w sobie cztery tryby jazdy. A tutaj słowo o pierwszych wrażeniach...
Dane techniczne Honda NC750X 2025, NC750X DCT 2025, NC750X (A2) 2025, NC750X DCT (A2) 2025
NC750X 2025 | NC750X DCT 2025 | NC750X (A2) 2025 | NC750X DCT (A2) 2025 | |
SILNIK | ||||
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy SOHC | |||
Pojemność skokowa | 745 cm3 | |||
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 77 mm x 80 mm | |||
Stopień sprężania | 10,7:1 | |||
Maksymalna moc | 59 KM (43,1 kW) przy 6750 obr./min | 48 KM (35 kW) przy 6000 obr./min | ||
Maks. moment obrotowy | 69 Nm przy 4750 obr/min | 65 Nm przy 4000 obr./min | ||
Poziom hałasu: mierzony stacjonarnie - (dB) (A) | 88 dB (A) | |||
Prędkość maksymalna | 173 km/h | 170 km/h | 164 km/h | 162 km/h |
Pojemność układu smarowania | 4,0 l | |||
Rozrusznik | E-Starter | |||
SYSTEM PALIWOWY | ||||
Zasilanie | Wtrysk paliwa PGM-FI | |||
Zbiornik paliwa | 14,1 l | |||
Emisja CO2 wg WMTC | 82 g/km | |||
Zużycie paliwa | 3,5 l/100 km | |||
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | ||||
Rodzaj akumulatora | AGM | |||
Pojemność i napięcie akumulatora | 12 V 11 Ah (10 godz.) / 11,6 Ah (20 godz.) | |||
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | ||||
Typ sprzęgła | Mokre wielotarczowe | 2x mokre sprzęgło wielotarczowe | Mokre wielotarczowe | 2x mokre sprzęgło wielotarczowe |
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa manualna skrzynia biegów | 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów | 6-biegowa manualna skrzynia biegów | 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów |
Przeniesienie napędu | Łańcuch | |||
RAMA | ||||
Typ ramy | Stalowa rurowa (diament) | |||
PODWOZIE | ||||
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2210 mm x 846 mm x 1330 mm | |||
Rozstaw osi | 1525 mm | 1530 mm | 1525 mm | 1530 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 27° | |||
Wyprzedzenie | 110 mm | |||
Wysokość siedziska | 802 mm | |||
Prześwit | 145 mm | |||
Masa własna | 216 kg | 226 kg | 216 kg | 226 kg |
Promień skrętu | 3 m | |||
ZAWIESZENIE | ||||
Zawieszenie z przodu | Widelec teleskopowy 41 mm, skok 120 m | |||
Tylne zawieszenie | Zespolone typu Pro-Link, skok 120 mm | |||
KOŁA | ||||
Koło z przodu | 17M/C X MT3.50 aluminiowe, odlewane wieloramienne | |||
Koło z tyłu | 17M/C X MT4.50 aluminiowe, odlewane wieloramienne | |||
Opona przednia | 120/70ZR17 M/C | |||
Opona tylna | 160/60ZR17 M/C | |||
HAMULCE | ||||
Typ układu ABS | Dwukanałowy ABS | |||
Hamulce przednie | Osiowo montowany dwutłoczkowy zacisk hamulcowy i podwójne pływające tarcze o średnicy 296 mm | |||
Hamulce tylne | Pojedyncza tarcza 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem | |||
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | ||||
Zespół wskaźników | 5-calowy ekran | |||
Reflektor | LED | |||
Światła tylne | LED | |||
Łączność | Aplikacja RoadSync | |||
USB | Opcjonalnie (Typ C) | |||
System zabezpieczeń | HISS (Honda Intelligent Security System) | |||
Tryb jazdy | Standard, Sport, Rain, User 1 i User 2 | |||
HSTC | 3 Poziomy + wyłączony |
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeMam taki ze slrzyni± DCT z 2019 r. jest naprawdê dobry motocykl do przemieszczania siê. Najwiêkszy plus to spalanie.... Co do nowszych modeli to powinni jednak wymy¶li¶ i zmie¶ciæ wiêkszy ...
Odpowiedz