tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Harley-Davidson pracuje nad systemem awaryjnego hamowania
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Harley-Davidson pracuje nad systemem awaryjnego hamowania

Autor: Raff 2018.08.01, 11:16 Drukuj

System awaryjnego hamowania to pionierskie w motocyklach rozwiązanie, nad którym pracuje Harley-Davidson. Producent złożył właśnie dokumenty patentowe.

System awaryjnego hamowania, który dość powszechnie stosowany jest dziś w samochodach, wciąż nie może doczekać się skutecznej i bezpiecznej motocyklowej wersji. Dzieje się tak, ponieważ hamowanie motocyklem to proces znacznie bardziej skomplikowany niż hamowanie samochodem. W grę wchodzi znacznie więcej czynników, które mogą stanowić zagrożenie dla motocyklisty.

NAS Analytics TAG

Mimo tego, producenci wciąż próbują zaadaptować rozwiązania samochodowe do jednośladów. Obok Boscha czy Hondy, także Harley postanowił popracować nad takim właśnie systemem. Jego działanie opierać będzie się na współpracy radaru, lidaru (radaru laserowego) i aktywnego układu hamulcowego.

Czujniki będą skanować obszar przed motocyklem w poszukiwaniu przeszkód. Jeśli wykryją coś, co może spowodować kolizję, na przykład gwałtownie hamujący samochód lub pieszego, przekażą dane do komputera, który uruchomi hamulce, zamknie przepustnicę i włączy sprzęgło.

Podstawowym wyzwaniem dla konstruktorów jest takie wysterowanie działania systemu, które skutecznie zatrzyma motocykl, nie katapultując jednocześnie kierowcy, który na motocyklu nie jest zabezpieczony pasami bezpieczeństwa jak kierowca samochodu. Tutaj z pomocą przyjść ma kolejny zestaw czujników, który zbada gotowość kierowcy do reakcji na gwałtowne hamowanie. Znajdą się one w manetkach, siedzeniu, na tablicy zegarów, a nawet w kasku. Wszystko po to, by sprawdzić czy kierowca trzyma kierownicę, nie jedzie w pozycji stojącej i jest skupiony na drodze.

Działanie systemu kierowca będzie mógł obserwować na tablicy zegarów - odpowiednie kontrolki będą włączać się tuż przed zadziałaniem hamulców. Użyte będą także sygnały dźwiękowe i wibracje w kierownicy i siedzeniu. Na razie brak informacji czy system faktycznie znajdzie się w motocyklach H-D, a jeśli tak, kiedy to nastąpi. Ofensywa nowych modeli, zapowiedziana ostatnio przez Milwaukee, każde przypuszczać, że takie rozwiązanie jest wielce prawdopodobne.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê