Dwie miękkie opony Pirelli dla Moto2 w Indonezji. Więcej kompletów deszczowych
W dniach 3-5 października odbędzie się kolejna azjatycka runda MotoGP. Tym razem zawodnicy będą rywalizować o Grand Prix Indonezji. Zarówno w klasie Moto2, jak i w Moto3 będą dominować miękkie mieszanki. Pirelli postanowiło również zwiększyć liczbę opon deszczowych, by przygotować się na nieprzewidywalne warunki pogodowe.
Po Grand Prix Japonii przyszedł czas na kolejną azjatycką rundę MotoGP. Tym razem zawodnicy udadzą się do Indonezji, gdzie będą rywalizować na torze Pertamina Mandalika International Circuit. Zawodnicy Moto2 będą mieli do dyspozycji dwie miękkie mieszanki na tył - standardową SC0 i rozwojową E0125. Można je połączyć z przednimi oponami SC1 lub SC2.
Opona E0125 stanowi rozwinięcie standardowej SC0. Posiada taką samą mieszankę, ale ma inny szkielet, który został opracowany na sezon 2025. Zawodnicy Moto2 doskonale ją znają, ponieważ pojawiła się już w 8 rundach tego sezonu i zebrała bardzo dobre opinie. W przypadku klasy Moto3 zawodnicy mają do dyspozycji opony SC1 i SC2 na przód i tył.
Pogoda w Azji bywa bardzo nieprzewidywalna. Dlatego Pirelli postanowiło pójść zawodnikom na rękę i zwiększyć liczbę opon SCR1. Zarówno w klasie Moto2, jak i Moto3 limit przednich opon zostanie zwiększony z 4 do 5, a tylnych - z 5 do 6. Dzięki temu zespoły będą przygotowane na każde warunki.
- Lombok nie jest wymagającym torem w kwestii ścieralności, a krytycznymi punktami są tu wysokie temperatury i zmienne warunki pogodowe. O tej porze roku klimat tam jest gorący i wilgotny, a temperatury asfaltu sięgają 60 st. C, nierzadko zdarzają się również intensywne i nagłe opady deszczu. Żeby poradzić sobie z tym drugim scenariuszem, postanowiliśmy zwiększyć liczbę opon SCR1 o 1 sztukę, by zapewnić odpowiednią alokację na wypadek deszczu. Jeśli chodzi o slicki, to historia tej serii oraz MŚ Superbike potwierdza, że zawodnicy preferują miękkie tyły. Z tego powodu dla Moto2 zaplanowaliśmy standardową oponę SC0 oraz jej rozwojową odmianę E0125, która została doceniona w poprzednich rundach. Spodziewamy się, że zawodnicy będą mieli te same pozytywne odczucia, które towarzyszyły im na innych torach. Obiekt bardziej obciąża przednią oś niż tylną, ale opony SC1 i SC2 pokazały doskonałą elastyczność w różnych warunkach, dlatego jesteśmy przekonani, że tutaj również doskonale się sprawdzą. W Moto3 tradycyjnie najbardziej miękką opcją jest SC1 i prawdopodobnie będzie najczęstszym wyborem na suchym asfalcie - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze