tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowa przednia opona Pirelli zadebiutuje w Estoril. Przedostatnia runda okazją do eksperymentów
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowa przednia opona Pirelli zadebiutuje w Estoril. Przedostatnia runda okazją do eksperymentów

Autor: Informacja prasowa 2025.10.10, 10:19 Drukuj

W weekend 10-12 października odbędzie się przedostatnia runda Mistrzostw Świata Superbike w sezonie 2025. Zawodnicy wystartują na portugalskim torze Estoril. Dotychczas Pirelli skupiało się na rozwoju tylnych opon, a tym razem zawodnicy będą mieli okazję wypróbować zupełnie nową oponę przednią, którą opracowano z myślą o klasie Superbike.

Przy okazji przedostatniej rundy Mistrzostw Świata Superbike w sezonie 2025 Pirelli dostarczy zawodnikom klasy Superbike nową pośrednią oponę, która ma oznaczenie E0672, a więc jest jeszcze w fazie rozwoju. Stanowi rozwinięcie obecnej opony SC1. Bazuje na dotychczasowym składzie mieszanki, ale ma zupełnie nową strukturę, która ma zapewnić większą stabilność podczas hamowania i wchodzenia w zakręty. Każdy zawodnik otrzyma 8 takich opon, podczas gdy standardowe SC1 i SC2 będą dostępne w liczbie 7 sztuk.

NAS Analytics TAG

Po rundzie w Aragonii, gdzie używano bardziej konserwatywnych rozwiązań ze względu na asfalt o zwiększonej ścieralności, Pirelli wraca do miękkich mieszanek opon tylnych. Zawodnicy klasy Superbike będą mieli do dyspozycji ekstra miękką rozwojową oponę E0479, której mogą użyć w trakcie treningów, kwalifikacji i wyścigu Superpole. Każdy otrzyma 4 takie opony. Na wyścigi na pełnym dystansie przewidziano super miękką oponę E0126. Do wyboru jest też SC0. Każdy zawodnik otrzyma po 8 opon w każdej z tych specyfikacji. Ogumienie było używane już wcześniej i spotkało się z pozytywnymi opiniami.

W klasie Supersport do alokacji powróci super miękka opona tylna SCX. Dostępna będzie również miękka opona SC0. Zawodnicy będą mieć do dyspozycji po 7 opon SCX i 6 opon SC0. Taka sama ilość opon będzie dostępna odpowiednio dla przednich mieszanek SC1 i SC2, które stanowią uzupełnienie alokacji.

- Mamy sporo danych z toru Estoril, co daje nam jasny obraz tego, jak opony zachowują się na tym torze. Nawierzchnia nie zmieniła się od 2006 r. i wiemy, że nie zapewnia zbyt wysokiej przyczepności, a do tego układ toru jest zróżnicowany. Dlatego uznajemy rundę w Portugalii za średnio wymagającą dla opon, które będą poddane różnym obciążeniom. Główną nowością jest przedstawienie przedniej opony w specyfikacji rozwojowej E0672. Bazuje na standardowej oponie SC1, dzieląc z nią mieszankę, ale różni się strukturą, która została zaprojektowana tak, by zapewniać lepszą stabilność podczas hamowania i wchodzenia w zakręty. Jeżeli chodzi o tylne opony, to powracają dwie znane już mieszanki rozwojowe. Jeżeli warunki pozwolą, zobaczymy, jak spisze się E0479, która została ciepło przyjęta podczas swojego debiutu, ale nadal musimy ją przetestować na różnych obiektach, a Estoril wydaje się do tego odpowiednie. Na długich dystansach polegamy na super miękkiej oponie E0126, która już pokazała, że jest bardzo elastyczna, zapewniając dobre osiągi i powtarzalność. Obie mieszanki powinny grać główną rolę w skompensowaniu faktu, że tor ma niską przyczepność, a do tego poradzić sobie z typowymi różnicami temperatur pomiędzy prawą i lewą stroną. W przypadku chłodniejszej nawierzchni doskonałą alternatywą jest SC0, na której Toprak Razgatlioglu wygrał tu pierwszy wyścig - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. sportów motocyklowych w Pirelli.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę