Pirelli powraca z super miêkk± mieszank± w Misano. Skorzystaj± z niej zawodnicy Moto2
W dniach 12-14 września odbędzie się kolejna runda cyklu MotoGP, gdzie Pirelli jest wyłącznym dostawcą opon dla klas Moto2 i Moto3. Tym razem zawodnicy wystartują na torze Misano w ramach Grand Prix San Marino i Riwiery Rimini. Z tej okazji włoski producent opon dostarczy super miękką mieszankę, która zadebiutowała podczas Grand Prix Austrii.
Podczas Grand Prix San Marino i Riwiery Rimini powróci super miękka opona tylna w specyfikacji E0126, która jest przeznaczona dla klasy Moto2. Zadebiutowała w Grand Prix Austrii i od tego czasu nie była używana, choć zdobyła uznanie zawodników Mistrzostw Świata Superbike, gdzie użyto jej kilka razy. Nowe rozwiązanie korzysta z mieszanki SCX, ale ma strukturę z miękkiej opony E0125. Ta również będzie dostępna w Misano.
Podczas gdy zawodnicy Moto2 otrzymają dwie rozwojowe mieszanki opon tylnych, w Moto3 pojawią się standardowe rozwiązania. To oznacza, że startujący w najmniejszej klasie będą mieć do dyspozycji opony SC1 (miękka) i SC2 (pośrednia) na przód i tył. Opony SC1 i SC2 przewidziano też jako opony przednie w klasie Moto2.
W sezonie 2024 tor w Misano gościł Grand Prix dwa razy z rzędu. W obu przypadkach zawodnicy klasy Moto2 używali opon SC1 na przód i D0640 na tył. Ta druga jest obecnie standardową oponą SC0. W klasie Moto3 startujący najchętniej wybierali miękką mieszankę z przodu i z tyłu.
- W zeszłym roku tor Misano gościł dwie rundy z rzędu i w obu przypadkach zawodnicy Moto2 używali tylnej opony w specyfikacji D0640, która później została standardową oponą SC0. W tym roku będą mieli do wyboru dwie opcje, które wybrano na bazie dotychczasowych doświadczeń i zapewniają jeszcze lepsze osiągi. Z jednej strony mamy rozwojową oponę miękką E0125, która była najczęstszym wyborem podczas prawie wszystkich ostatnich wyścigów oraz bardziej miękką E0126 na bazie SCX, która z powodzeniem zadebiutowała w Austrii i jest często używana przez zawodników World Superbike, przynosząc doskonałe rezultaty. Oba rozwiązania mają taką samą strukturę, więc jedyna różnica polega na składzie mieszanki. Z ciekawością będziemy przyglądać się temu, jak opony radzą sobie na torze i która z nich będzie najczęściej wybierana przez zawodników. Na papierze to super miękka opcja powinna być najpopularniejszą opcją, bo zapewnia więcej przyczepności w wysokich temperaturach. Jeżeli zrobi się chłodniej, to najlepszym wyborem może okazać się E0125. W klasie Moto3 alokacja opon jest taka sama, jak w sezonie 2024, ale zawodnicy i zespoły mają większe doświadczenie, a same motocykle uległy niewielkim zmianom, więc zobaczymy, czy uda im się poprawić wyniki - podsumowuje Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze