tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Dunlop SportSmart TT - zwycięskie technologie wyścigowe na tor i drogę NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Dunlop SportSmart TT - zwycięskie technologie wyścigowe na tor i drogę

Autor: Materiał partnera 2018.03.14, 10:59 Drukuj

Nowe opony sportowe Dunlop SportSmart TT zaprojektowano zarówno do użytku w ruchu drogowym, jak i na torze wyścigowym. Bazują na technologiach sprawdzonych w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIM oraz wyścigach TT na wyspie Man.

  • Technologia NTEC RT umożliwia dynamiczne dostosowanie ciśnienia do warunków na drodze i torze.
  • Specjalna konstrukcja bieżnika zapewnia wentylację i optymalną temperaturę przedniej opony.
  • Formuła Dynamic Front zmniejsza siłę potrzebną do kierowania i poprawia przyczepność.

Dunlop zdradza więcej szczegółów na temat technologii zastosowanych w budowie najnowszej opony klasy hypersport - SportSmart TT. Jej opracowanie jest wyrazem realizacji ambitnej strategii produktowej marki. Nowe ogumienie zostało zaprojektowane z myślą o potrzebach motocyklistów, którzy chcą jeździć na tych samych oponach na torze i na drodze, jednocześnie ciesząc się osiągami i dobrym prowadzeniem w normalnym ruchu drogowym.

Technologia, która zwyciężyła w wyścigach Isle of Man TT i Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIM

Rozszerzenie TT w nazwie opony nawiązuje do zastosowanej tu Track Technology, czyli  "technologii na tor", która wielokrotnie sprawdzała się w wyścigach. Dunlop wyciągnął wnioski z sukcesów Iana Hutchinsona i Michaela Dunlopa, którzy triumfowali w klasach Isle of Man TT Superbike i Senior w 2017 roku, oraz z doświadczeń ze zwycięstw zespołu GMT94 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIM, w skład których wchodziły wyścigi Bol d’Or i 24-godzinny wyścig Le Mans.

Dla tych wyścigów Dunlop opracował specjalny polimer, zapewniający przyczepność i trwałość. Zastosowano go również w mieszance MultiTread, której użyto w konstrukcji nowej opony SportSmart TT. Polimer ten zapewnia stałe osiągi i szeroki zakres temperatur, co jest kluczowe podczas łączonej jazdy drogowej i torowej.

Technologia NTEC ewoluuje: NTEC RT

Wśród wielu innowacji wykorzystanych przez inżynierów Dunlopa, na uwagę zasługuje też technologia NTEC RT (Road and Track – Droga i Tor). Umożliwia ona dostosowanie ciśnienia w tylnej oponie, w celu maksymalizacji powierzchni styku przed planowaną jazdą na torze. Dzięki temu podczas jazdy drogowej możliwe jest utrzymanie standardowego, zalecanego przez producenta ciśnienia w oponie, a przed jazdą na torze zwiększenie powierzchni styku z nawierzchnią nawet o 24%. NTEC zapewnia przyczepność zbliżoną do opon przeznaczonych wyłącznie na tor.

Debiut bieżnika Speed Vent

SportSmart TT zachwyca również wizualnie, co jest zasługą oryginalnej rzeźby bieżnika z wbudowanym kanałem wentylacyjnym SV (Speed Vent). Bieżnik SV optymalizuje kontrolę temperatury za pomocą specjalnie zaprojektowanego wzoru i powierzchni styku. Przednia opona jest chłodzona w linii prostej przez efekt aerodynamiczny. Podczas skręcania, bieżnik SV poprawia sposób, w jaki jego rowki otwierają się i zamykają, zapewniając jednocześnie optymalną przyczepność i lepsze rozpraszanie ciepła.

Formuła Dynamic Front

Sprawdzona w wyścigach konstrukcja i kształt przekroju zapewniają precyzyjne wyczucie drogi, na czym szczególnie zależy motocyklistom wyścigowym.

Doświadczony zespół Dunlopa skupił się na znalezieniu równowagi między elastycznością, a stabilnością. Inżynierowie opracowali nową formułę, opartą na synergii dwóch technologii JLB (bezszwowe opasanie) i Rayon Plies (sztuczny jedwab układany warstwami). W połączeniu z nowymi rozwiązaniami w mieszance, zapewnia to użytkownikom opon SportSmart TT poczucie pewności niezbędne podczas szybkiej jazdy.

Xavier Fraipont, dyrektor marketingu opon motocyklowych Dunlop Europe, jest dumny z pracy zespołu rozwojowego: „Wprowadzenie na rynek czterech nowych opon klasy hypersport świadczy o możliwościach i sprawności naszego centrum technicznego. Nasze opony wyścigowe i drogowe rozwijane są przez ten sam zespół. Synergia współpracy umożliwiła nam szybkie wdrożenie wiedzy zdobytej podczas wyścigów długodystansowych i drogowych. Dunlop SportSmart TT wyposażona jest w najnowsze technologie, takie jak innowacyjne systemy NTEC RT i bieżnik SV, uzupełniając najmłodszy i najbardziej innowacyjny asortyment opon hypersport na rynku”. Są to:

  • Dla zawodowych motocyklistów  - D213 GP Pro – wprowadzona latem 2017 r.
  • Dla doświadczonych motocyklistów torowych – GP Racer D212 – wprowadzona w styczniu 2017 r.
  • Dla motocyklistów drogowych okazjonalnie jeżdżących na torze – SportSmart2 Max – wprowadzona w marcu 2017 r.
  • Dla doświadczonych motocyklistów torowych, a także do jazdy drogowej: SportSmart TT – wprowadzona w marcu 2018 r.
  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę