Dunlop TrailSmart Max - nowe opony turystyczno-terenowe

Autor: Konrad Bartnik / Informacja prasowa 2017.11.14, 09:28 1 Drukuj

Firma Dunlop zaprezentowała nową linię opon TrailSmart Max, czyli następcę wielokrotnie nagradzanego modelu TrailSmart. Są to gumy przeznaczone do jazdy turystyczno-terenowej, które powstały z myślą o cięższych motocyklach typu enduro, takich jak BMW R1200GS czy Honda Africa Twin.

Rynek dużych motocykli segmentu adventure od lat nieustannie się powiększa, stąd nie słabnące zainteresowanie oponami typu trail, czyli przeznaczonymi zarówno do turystycznej jazdy po asfalcie, jak i pokonywania odcinków terenowych. Poprzednia generacja opon Dunlop TrailSmart powstała w 2015 roku i z miejsca odniosła ogromny sukces. Była chwalona przez ekspertów z czołowych magazynów motocyklowych za świetne prowadzenie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Co najważniejsze, pokochali ją również klienci - była jedną z najczęściej wybieranych opon w segmencie trail.

Nowa generacja tych opon, TrailSmart Max bazuje na rozwiązaniach oryginalnych TrailSmart, wprowadzono ponadto kilka modyfikacji, które wydłużają ich trwałość i zapewniają niezmienność właściwości na drodze przez cały okres użytkowania. Poszczególne warstwy opony wzmocnione są sztucznym jedwabiem, zapewniającym większą sztywność i bardziej precyzyjne kierowanie. Unikalny skład mieszanki, połączony z charakterystyczną dla Dunlopa bezszwową konstrukcją JLB, daje z kolei krótszy czas rozgrzewania opony i poprawia jej zachowanie w szerokim zakresie temperatur.

Korzystając z doświadczeń wyniesionych z prac nad modelami drogowymi, takimi jak RoadSmart III i SportSmart2 Max, udało się znacząco poprawić trwałość również w modelu TrailSmart Max. Przednia opona ma wzmocniona konstrukcję i poprawiony profil, a testy wykazały, że jest aż o 64% trwalsza od poprzedniczki. Z kolei w oponie tylnej sztandarową technologią Dunlopa pozostała Multi Tread, czyli zróżnicowanie mieszanki bieżnika na poszczególnych fragmentach opony, którą również poddano modyfikacjom. Opona jest teraz o 15% bardziej wytrzymała i zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie w zakrętach.

Opony TrailSmart Max posiadają ponadto ciekawą rzeźbę bieżnika z rowkami krzyżowymi - Crass Groove Tread (xGT). Mieszanka użyta do wykonania bieżnika jest bogata w krzemionkę, poprawiającą prowadzenie na mokrej nawierzchni. Nowy model Dunlopa produkowany jest w szerokiej gamie rozmiarów, zoptymalizowanej pod najnowsze modele dużych motocykli adventure, takich jak BMW R1200GS w wersji chłodzonej cieczą (120/70 R19 i 170/60 R17) oraz powietrzem (110/80 R19 i 150/70 R17) czy Honda Africa Twin (90/90 R21 i 150/70 R18).

Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę