tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati szykuje siê do przetasowañ z nowym dyrektorem sportowym. Zawodnicy nie maj± co liczyæ na astronomiczne pensje
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Ducati szykuje siê do przetasowañ z nowym dyrektorem sportowym. Zawodnicy nie maj± co liczyæ na astronomiczne pensje

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.03.19, 08:58 Drukuj

Paolo Ciabatti przeszedł do motocrossowego projektu Ducati, a jego miejsce jako dyrektora sportowego zajął Mauro Grassilli. Udzielił już pierwszego wywiadu, w którym opowiada o transferowych planach i polityce marki. Najgorętszym tematem jest oczywiście fotel drugiego kierowcy w boksie fabrycznego zespołu. Co na ten temat ma do powiedzenia Grassilli?

Nowy dyrektor sportowy Ducati Corse, Mauro Grassilli udzielił wywiadu niemieckiemu portalowi Motorsport-Total, w którym wypowiadał się na temat potencjalnych ruchów transferowych w obrębie zespołów wspieranych przez włoską markę. Przede wszystkim przyznał, że podpisanie nowego kontraktu z Pecco Bagnaią wcale nie było takie proste i doszło nawet do sytuacji, gdzie nie było też oczywiste. Ostatecznie udało się zabezpieczyć zawodnika na sezony 2025 i 2026.

NAS Analytics TAG

Kolejna kwestia to oczywiście pozostali zawodnicy i drugi fotel w boksie fabrycznej ekipy z Borgo Panigale. Wcale nie jest powiedziane, że Enea Bastianini go straci. Decyzje są podejmowane wspólnie, więc dużo do powiedzenia mają też Luigi Dall'Igna i Claudio Domenicali. Grassilli wyraził swój podziw dla Marqueza, podczas gdy Ciabatti wyrażał się o zawodniku w dość chłodny sposób. To mogłoby oznaczać, że zawodnik jest w grze o miejsce w zespole fabrycznym. Drugim chętnym na miejsce Bastianiniego jest oczywiście Jorge Martin. Wiadomo już na pewno, że zawodnik rozstanie się z Pramac Racing z końcem tego sezonu, bo koniecznie chce zapewnić sobie miejsce w zespole fabrycznym. Jeżeli nie będzie to Ducati, to odejdzie do innego producenta.

Enea Bastianini pokazał bardzo dobre wyniki pod koniec zeszłego sezonu i podczas pierwszej rundy w Katarze, więc może się okazać, że jego kontrakt zostanie przedłużony. Grassilli powiedział też ciekawą rzecz, że producent próbuje wrócić do bardziej zrównoważonych liczb w kwestii zarządzania zespołem i pensji zawodników. Dysproporcje są całkiem spore. Według nieoficjalnych informacji i plotek Pecco Bagnaia zarabia 7 mln euro rocznie, podczas gdy Jorge Martin dostaje 1 mln euro rocznie. Wynagrodzenie Bastianiniego z kolei wynosi 2,5 mln euro rocznie. Do tego oczywiście dochodzą prywatne kontrakty sponsorskie.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê