tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bajaj przejmuje stery w KTM, koniec Pierer Mobility. Umar³ król, niech ¿yje król
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Bajaj przejmuje stery w KTM, koniec Pierer Mobility. Umar³ król, niech ¿yje król

Autor: Wojciech Grzesiak 2025.11.20, 08:20 Drukuj

W środę, 19 listopada odbyło się nadzwyczajne posiedzenie rady nadzorczej Pierer Mobility. W trakcie jego trwania oficjalnie zakończono kwestię przejęcia spółki przez Bajaj, a także wprowadzono nowe osoby do zarządu i zdecydowano o zmianie nazwy. To ostatnie jest symbolicznym końcem ery Stefana Pierera.

Posiedzenie rady nadzorczej z 19 listopada zostało poprzedzone finalizacją transakcji przejęcia udziałów Pierer Industrie AG w spółce Pierer Bajaj AG przez Bajaj Auto B.V. - europejską spółkę koncernu Bajaj. To oznacza, że Pierer Bajaj ma teraz 74,9 proc. udziałów w Pierer Mobility AG i wkrótce spółka zmieni nazwę na Bajaj Mobility AG.

NAS Analytics TAG

Zmieniono też skład rady nadzorczej spółki. Odeszły z niej osoby nominowane przez Stefana Pierera. W ich miejsce wchodzą Pradeep Shrivastava - dyrektor zarządzający Bajaj Auto i wiedeński adwokat - Wolf Gordian Hauser. Na tym jednak nie koniec, bo do zespołu zarządzającego dołączyły też Petra Preining jako dyrektor finansowy i Verena Schneglberger-Grossmann, która jest dyrektorem ds. logistyki.

W komunikacie prasowym pojawia się też wypowiedź Gottfrieda Neumeistera, który zastąpił Stefana Pierera na miejscu prezesa KTM. Neumeister zapewnia oczywiście, że odbudowa marki jest na dobrej drodze. Do końca roku nadwyżka magazynowa ma się zmniejszyć o 110 tys. motocykli. Oprócz tego producent sukcesywnie tnie koszty i przeprowadza proces restrukturyzacji.

Jak wygląda cięcie kosztów w KTM i spółkach? Na razie najgłośniejsze przykłady to zamknięcie fabryki GASGAS w Hiszpanii oraz wycofanie tej marki z trialowych mistrzostw świata oraz z mistrzostw Hiszpanii. Rajiv Bajaj zapowiedział jednak, że koszty działalności muszą być obniżone o połowę. Wcześniej mówił też, że europejska produkcja i przemysł umierają, co jest przyjmowane jako chęć przeniesienia produkcji do Indii.

Nie wiadomo też, co stanie się z projektami sportowymi KTM. Tylko w 2025 r. wydano na nie 60 mln euro. Niedawno pojawiła się informacja, że chiński koncern CFMoto, z którym KTM współpracował, jest zainteresowany przejęciem slotów ekipy fabrycznej w klasie królewskiej. Zbiegło się to z informacjami o wizycie oficjeli Dorny w Chinach, by porozmawiać o powrocie MotoGP do tego kraju. Przy okazji odwiedzili oni również fabrykę CFMoto. Jakkolwiek Gottfried Neumeister chciałby uspokajać wszystkich dookoła, należy się spodziewać, że w KTM nadchodzą rządy twardej ręki.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê