BMW R18 - znamy szczegó³owe dane dotycz±ce silnika!
BMW ujawniło szczegółowe dane techniczne swojego nowego silnika - boksera o pojemności 1800 cm3. To największy silnik tego typu, jaki kiedykolwiek został wykorzystany w jednośladzie.
BMW R18 po raz pierwszy mieliśmy okazję oglądać na początku roku podczas Concorso d'Eleganza w Villa d'Este we Włoszech. Wcześniej pokazano jednostkę napędową w dwóch konceptach - Departed i Birdcage. Przedprodukcyjną wersję motocykla - R18/2 mogliśmy oglądać na targach EICMA.
Teraz BMW ujawnia szczegóły techniczne swojego wielkiego boksera. Chłodzony powietrzem i olejem silnik ma cztery zawory, podwójny zapłon, nowoczesną komorę spalania i kolektor dolotowy oraz system zarządzania silnikiem BMS-O.
Jak czytamy w informacji prasowej BMW, zaletą silnika z dwoma wałkami rozrządu są krótsze popychacze, co zmniejsza ruchome masy, minimalizuje ugięcia i ogranicza zmniejsza rozszerzalność liniową. Uzyskany efekt to znacznie sztywniejszy mechanizm zaworów z wysoką precyzją sterowania i większą stabilnością pracy.
Jak wyglądają dane w języku zrozumiałym przez przeciętnego motocyklistę? Pojemność monstrum to 1802 cm3, średnica cylindra to 107 mm, a aluminiowe tłoki mają skok 100 mm. Silnik osiąga 92 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 160 Nm przy 3000 obr/min. Zakres obrotomierza kończy się na 5750 obr/min.
Najważniejszym pytaniem pozostaje w tej chwili kiedy BMW R18 trafi do sprzedaży. Wiele wskazuje na to, że motocykl zobaczymy w salonach w przyszłym roku. Wygląd nie będzie się zapewne znacząco różnił od modelu R18/2 pokazanego w Mediolanie. Ile będzie kosztować? Szacujemy, że około 100 tys. zł.
Więcej informacji o motocyklach BMW znajdziesz na stronie https://www.bmw-motorrad.pl/pl/home.html
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze