tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW Motorrad Days 2010 - trzydzie¶ci lat serii GS
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

BMW Motorrad Days 2010 - trzydzie¶ci lat serii GS

Autor: Micha³ Mikulski 2010.07.07, 20:12 5 Drukuj

Starsi panowie z brzuchami między szelkami, duże, ciężkie motocykle i hektolitry niemieckiego piwa? Tak, to pierwsze trzy skojarzenia, które pojawiają się pod czaszką. Kolejne to: genialna organizacja i multum atrakcji. Jaka w końcu jest flagowa impreza motocykli z biało-niebieskim logotypem? Czy to rzeczywiście spotkanie „starszych panów", a może stereotypowe pozory są mylne?

Dziesiąta edycja zlotu odbyła się, uwaga, będzie szok, w Garmish Partenkirchen w pierwszy, piekielnie słoneczny weekend lipca. Nie wiem czy to kwestia dobrej organizacji (jestem w stanie uwierzyć, że ludzie z BMW mogliby to załatwiać), czy też przypadku, ale pogoda była rewelacyjna. Oczywiście, jeśli ktoś lubuje się w wystawianiu klaty na palące słońce. Przezornie jednak, gdyby miało popadać, organizator pomyślał o wyłożeniu ścieżek gumowymi chodnikami, coby zapobiec błotu. Zresztą, kwestie dopinania wszystkiego na ostatni guzik zasługuje na osobny akapit.

NAS Analytics TAG

„Ordnung muss sein"

Pola namiotowe były odgrodzone siatkami, między którymi rozmieszczono ścieżki wyłożone wyżej wspomnianymi chodnikami. Wszystko pięknie oznakowane. Co ciekawego, na polu namiotowym nie znajdowały się motocykle. Parkingi na jednoślady były lekko oddalone, tak by wykorzystać jak największą liczbę miejsca. W germańskich krajach najwyraźniej nie trzeba się bać o magiczne „znikanie" jednośladów.

Nie brakowało punktów sanitarnych, ubikacje były czyste i w sumie nie pozostawiały wiele do życzenia. Jedzenia też było pod dostatkiem, chociaż jak na polskie portfele było najzwyklej w świecie drogie (no, chyba, że często chodzicie na obiady po 80 zł za osobę), nawet jak na standardy posiadaczy BMW. Co rzucało się w oczy, to nieźle pomyślane ułożenie stoisk wszelkich wystawców. Zamiast często spotykanego na tego typu imprezach bałaganu (pewnie można nazwać to dosadniej) na Motorrad Days panował niemiecki porządek. Każde stoisko było zewnętrznie takie samo, z napisami „kto, co i jak" nad stoiskiem. To pozwalało szybko się odnaleźć. Super!

A stoisk było sporo. Największe wrażenie robiła wystawka dealera BMW - firmy Panda Moto. Chłopaki ostatnio wrzucili silnik z nowego GS-a do starusieńkiego R 32. Motocykl wygląda genialnie. Zresztą, ich pocket bike również z silnikiem z GS-a, czy F 800 w kwiaty, przyciągały tłumy. Tuningowych wystawców było więcej. Cafe racer z R 100? Pewnie, że można. Nie zabrakło też wszelkiego rodzaju akcesoriów, od siedzeń, przez felgi, kaski i odzież, na breloczkach kończąc.

Pfeiffer, Tarkkala, Salminen i... Concept 6

Oprócz zakupów i wchłaniania piwa, było też co pooglądać. BMW zadbało o atrakcje, zapraszając zawodników fabrycznego zespołu Mistrzostw Świata w Enduro, Marko Tarkkale i Juhę Salminena, oraz stunt-maszynę Chrisa Pfeiffera. Wszystkie pokazy odbywały się cyklicznie, co dwie godziny. Pfeiffer to Bóg. Cyrkle na prawie 200-konnym, seryjnym S 1000 RR, czy trenowanie nowych tricków. Na tym samym placu popisywali się swoimi umiejętnościami także rowerowi trialowcy. Na rowerach BMW, a jak!

W międzyczasie na tak zwanym x-tracku można było dosiąść wyczynowych motocykli offroadowych BMW, ale także Husqvarny. Trasa niestety była mało wymagająca i nieco krótka - przy tak ograniczonej przestrzeni dużo lepiej sprawdziłby się tor endurocrossowy, niżeli kilka zakrętów po szutrze. Raz na jakiś czas na tor wyjeżdżali szoferzy BMW-Husqvarna Motorsport Team. Tarkkala, Salminen, Lettenbichler i Kirssi dwoili się i troili, żeby zaimponować zgromadzonym kibicom. Szło średnio, bo mało kto offroadowców kojarzył.

Dużo większe wrażenie robiła wystawa motocykli BMW. W sumie to wystawy były dwie. W jednej prezentowano aktualne modele z gamy niemieckiej marki, włącznie z limitowanymi edycjami GS-a z okazji trzydziestolecia. Zobaczyć można tam było także Concept 6. Pojazd prezentuje się obłędnie i BMW zrobi błąd życia, jak nie wypuści go w takiej formie na rynek (a pewnie nie wypuści...).

30 lat serii GS

Nawet jeśli konferencja prasowa z tej okazji była nudna jak wykłady o rozwoju jednokomórkowych roślin morskich, to trzeba przyznać, że „beemka" ma czym się pochwalić. A chwaliła się poprzez opowieści ludzi. Poprzez opowieść Juty Kleinsmith, która w latach osiemdziesiątych lądowała 30 metrowe skoki na GS-ie w rajdzie Paryż-Dakar, poprzez historie Huberta Oriola, który ten rajd dla BMW wygrywał. Czy w końcu poprzez Charleya Boormana, gościa który z Ewanem McGregorem objechali na GS-ach świat. Boorman zresztą był najluźniejszą postacią, opowiadając jak podcierać się (!) z połamanymi rękoma.

Z okazji trzydziestolecia zorganizowano też kilka konkursów. Najstarszy GS, GS z największym przebiegiem, przeróbka GS-a. 500 euro nagrody było sporą pokusą. Nawet jeśli wyznaje się filozofię „GS? I'd rather walk", to BMW trzeba przyznać jedno - stworzyli motocykl, w którym zakochało się pół miliona ludzi. To jest coś.

Imprezy, imprezy i... jeszcze raz imprezy

Pod wielkim namiotem, który w ciągu dnia był punktem gastronomicznym, wieczorami odbywały się mocno zakrapiane imprezy. Imprezy intensywne. Nawet jeśli nie jest się fanem niemieckojęzycznego rocka weselnego, to przyjazna atmosfera i możliwość alkoholizowania się wespół z zawodnikami fabrycznych teamów ma swój urok. Zwłaszcza, kiedy impreza przenosiła się z namiotu do niedużego klubu. Co ciekawe, BMW postarało się zadbać o dotarcie do gustów większej rzeszy ludzi - dla osób z duszą poety można było posiedzieć przy ognisku i posłuchać delikatnie grającej gitary.

Uff... Czy udało odpowiedzieć się nam, jaka to impreza? Ciut droga, ciut elitarna. Z drugiej strony genialnie zorganizowana i posiadająca specyficzną, rodzinną atmosferę. Posiadacze motocykli BMW czują więź, ale nie w snobistycznie-harleyowym znaczeniu. Bo na BMW Motorrad Days było masę motocykli innych marek - nikomu to w żadnych wypadku nie przeszkadzało. To bardzo proste: jeśli posiadasz BMW, to powinieneś tam być. Poczujesz się jak w domu. No, chyba, że akurat odbywał będzie się mecz Niemicy-Argentyna, a Ty wystąpisz w koszulce tych drugich...

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
30 lat GSa30 te urodziny BMW GS
NAS Analytics TAG
After party na Garmischalufelgi bmw motorrad days
andreas lettenbichner zakret x track 2010bmw
bmw 900cc motorrad daysbmw chris pfaiffer stunt
bmw custom chopperBMW G450X offroad
bmw gs malowanie specialbmw gs motorrad 2010
BMW gs motorrad days garmishbmw gs motrrad days
bmw gs r80 garmish motorradbmw gs sidecar garmish
bmw gs450 factory racingbmw husqvarna 450x
BMW Husqvarna motocyklBMW konkurs GS
BMW malowanie Marlboro Playboybmw motorrad days beach
bmw motorrad days partybmw motorrad days party 10 years
BMW Motorsport offroad Teambmw n 85 maly motocykl
BMW ubrania casual 10 years Garmisch PartenkirchenBMW X drive
Charley Boorman wywiadchris alpinestar stunt
bmw tent garmish motorrad daysChris Pfeiffer drifts
Chris Pfeiffer konczy pokazchris pfeiffer pokazy stunt autografy
Dziewczyna BMW Motorrad DaysDakarowka na torze offroadowym
factory racing bmw gs 450xGS 165000 km
GS po tuninguHendrik Von Kuenheim konferencja prasowa
husqvarna smr450 supermotoImpreza wieczorna na BMW Motorrad Days
Konferencja prasowa 30 lat GSakaski hemlets bmw motorrad days
kibice bmw motorrad days 2010kirssi letti x track bmw motorrad days
konferencja prasowa 30 yeas of bmw gsKonkursowy GS
Motocykl BMW G450Xmalowanie koszulek bmw motorrad days
Mecz Niemcy Argentyna kibicemarko tarkkala wywiad bmw motorrad
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: PiotrJ 08/07/2010 16:36

racja, dziêki :)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê