8 minut i gotowy do jazdy. To przełom w bateriach?
Nowa technologia akumulatorów wspiera ultraszybkie ładowanie 6C, co pozwala naładować baterie LFP od 10 do 80 procent w zaledwie 8,55 minuty.
Wyobraź sobie możliwość naładowania elektrycznego motocykla w ciągu kilku minut. Dzięki przełomowej technologii opracowanej przez Farasis Energy wizja ta może stać się rzeczywistością. Chińska firma stworzyła innowacyjne rozwiązanie pozwalające na ultraszybkie ładowanie 6C, co odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na szybkie i wygodne uzupełnianie energii.
Redukcja czasu ładowania to priorytet w wielu branżach, ale bez wątpienia najbardziej wyczekiwana jest w segmencie pojazdów zasilanych prądem, bo czyni je bardziej funkcjonalnymi w codziennym użytkowaniu.
Podczas ostatniego wydarzenia w Szanghaju Jiang Weiran, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Farasis Energy, ujawnił kluczowe aspekty innowacyjnej technologii 6C. Korzystając z zaawansowanego modelu symulacji ROM (rapid optimization model), firma przeprojektowała konstrukcję akumulatorów w formacie pouch, co umożliwiło obsługę ultraszybkiego ładowania z niespotykaną dotąd wydajnością.
Tajemnica sukcesu tkwi w strukturze SPS (super pouch solution), która poprawia odprowadzanie ciepła nawet pięciokrotnie w porównaniu do standardowych akumulatorów. Dzięki temu temperatura ładowania pozostaje pod kontrolą, nie przekraczając 50°C nawet przy najwyższych prędkościach uzupełniania energii.
Optymalizacja systemu pozwoliła skrócić czas ładowania od 10 do 80 procent poziomu naładowania (SOC) o 16,8% w porównaniu do poprzednich wersji akumulatorów LFP 6C. Oznacza to, że gdyby użyć nowego rozwiązania w motocyklach elektrycznych mogłyby być gotowe do jazdy w niecałe 10 minut.
Kolejną kluczową zaletą tej technologii jest prędkość modelu symulacyjnego ROM. Standardowe narzędzia wymagające 8-10 godzin na analizę i optymalizację teraz wykonują te same zadania w zaledwie 10 sekund. To nie tylko przyspiesza rozwój baterii, ale także zwiększa efektywność projektowania nowych modeli pojazdów elektrycznych.
Nowe rozwiązanie jest kompatybilne z różnymi typami akumulatorów, w tym 5C litowo-jonowymi, 6C LFP oraz opartymi na chemii sodowej. Ta wszechstronność sprawia, że technologia może znaleźć zastosowanie w szerokiej gamie elektrycznych pojazdów.
Farasis Energy umacnia swoją pozycję jako czołowy gracz na chińskim rynku akumulatorów. Nowe rozwiązanie dotyczące łqdowania 6C nie tylko wzmacnia pozycję firmy w branży, ale może wyznaczyć nowe standardy dla szybkości uzupełniania energii w pojazdach elektrycznych. Być może to długo oczekiwany krok w stronę przyszłości, w której motocykle elektryczne będą nie tylko wydajne, ale przede wszystkim bardziej praktyczne jeśli chodzi o czas oczekiwania na gotowość do jazdy.


Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeAndrzej, znowu masz braki, tym razem mniejszego kalibru. C oznacza pojemność baterii a cyfra przed tą literą oznacza krotność. Czyli w tym przypadku akumulator można ładować prądem (liczonym w kW)...
Odpowiedz