tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha XSR900 GP - opis, zdjêcia, dane techniczne. Nowoczesne technologie spotykaj± wy¶cigow± nostalgiê
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha XSR900 GP - opis, zdjêcia, dane techniczne. Nowoczesne technologie spotykaj± wy¶cigow± nostalgiê

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.10.24, 16:11 Drukuj

Ponad rok temu Yamaha wniosła o zarejestrowanie na terenie Unii Europejskiej znaku towarowego dla modelu XSR GP i od tego czasu, z wypiekami na twarzy świat czekał na motocykl serii XSR z owiewkami. Nadszedł koniec oczekiwań, bo oto jest - Yamaha XSR900 GP.

Yamaha bardzo szczyci się swoim wyścigowym DNA i każdy model z serii XSR jest bardzo przemyślaną konstrukcją. Producent łączy najnowsze rozwiązania technologiczne z nawiązaniami do modeli, które zapisały się na kartach historii marki i wyścigów motocyklowych. Nie inaczej jest w przypadku XSR900 i XSR900 GP. Dla XSR900 punktem wyjścia był model Ya-1, który wygrał wyścig Mount Fuji Ascent Race w 1955 r. W przypadku XSR900 GP producent nawiązuje do kształtów wyścigówek z lat 80. ubiegłego stulecia.

NAS Analytics TAG

Owiewka nawiązuje do modeli YZR Grand Prix oraz FZR i TZR z przełomu lat 80. i 90. ubiegłego stulecia, co widać też w nowym, kompaktowym reflektorze LED. Owiewka jest połączona z ramą za pośrednictwem przestrzennej konstrukcji w stylu czasów złotej ery wyścigów. Nowoczesny wyświetlacz z modułem Bluetooth jest umieszczony na prostych wspornikach. Nakrętki górnego wspornika owiewki mają konstrukcję wziętą żywcem z modelu TZ250 i jest zamocowana za pomocą sworzni beta. To pierwszy raz, kiedy Yamaha zastosowała takie rozwiązanie w motocyklu produkcyjnym. Przednia szyba i indywidualne osłony dłoni również nawiązują do motocykli z lat 80. W panelach bocznych owiewki umieszczono dodatkowe wloty powietrza, które zwiększają skuteczność chłodzenia.

Siedzenia kierowcy i pasażera zostały dopasowane stylistycznie i to drugie można oczywiście zakryć oldschoolową nakładką w kolorze nadwozia. Przy okazji zapewnia ona lepszą stabilność podczas jazdy. Malowanie nawiązuje do motocykli, których dosiadał Wayne Rainey. Żółte pola odpowiadają tym, które Rainey miał na swoim motocyklu. Rama i wahacz zyskały srebrne wykończenie.

Jeśli chodzi o ergonomię, to prosta kierownica została zastąpiona kierownicą clip-on, więc pozycja jest bardziej sportowa. To wymusiło zastosowanie aluminiowego wspornika kierownicy, który dostosowuje sztywność. Zmodyfikowano też ramę pomocniczą, która jest teraz wzmocniona. Pozycja za kierownicą ma łączyć sportowy styl z komfortem, którego dodaje grubiej obszyta kanapa. Aluminiowe podnóżki można ustawić w dwóch pozycjach i domyślnie są w położeniu bardziej sportowym.

Jeśli chodzi o zawieszenie i układ jezdny, to mamy tu widelec upside-down KYB z pełną regulacją i w pełni regulowany tylny amortyzator KYB. Felgi Spinforged z oponami Bridgestone Battlax Hypersport S23 zapewniają precyzję prowadzenia i lepszą przyczepność. Elektronika jest taka sama jak w modelach MT-09 i XSR900, a więc oparto ją na sześcioosiowym module. Do wyboru są trzy predefiniowane tryby jazdy - Sport, Street i Rain oraz dwa tryby, które można dowolnie konfigurować. Nowością jest ergonomiczny, zintegrowany system przełączników oraz kierunkowskazy z funkcją automatycznego kasowania po przejechaniu 150 metrów i systemem uruchamiającym światła awaryjne podczas nagłego hamowania.

Najważniejsze jest jednak to, że nowa Yamaha XSR900 GP wygląda po prostu świetnie. Na razie nie wiadomo, jaka będzie cena motocykla i kiedy pojawi się w salonach. Za model XSR900 trzeba zapłacić 54 500 zł, więc tu kwota do wydania może przekroczyć 60 000 zł.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê