Yamaha Niken vs Yamaha Tracer 900. Test porównawczy [FILM]
Yamaha Niken czy Tracer 900? Pojechali¶my na Kaszuby aby sprawdziæ czym w praktyce ró¿ni siê trójko³owy transformers od normalnego turystyka. I odkryli¶my co¶ ciekawego.
Niken, jeszcze zanim oficjalnie pojawi³ siê na rynku, musia³ walczyæ z fal± hejtu. Niemal ka¿dy albo wy¶miewa³ siê trójko³owca, albo ods±dza³ go od czci i wiary, odbieraj±c mu prawo nazywania siê motocyklem. Faktycznie, na pocz±tku Niken móg³ wydawaæ siê szokuj±cy – wprawdzie nie by³ pierwszym trójko³owcem, ale chyba po raz pierwszy kto¶ tak odwa¿nie zestawi³ taki motocykl z typowymi jedno¶ladami.
Ja sam jeszcze w 2014 roku na¶miewa³em siê z konceptu 01Gen, protoplasty Nikena, pisz±c, ¿e trzecie ko³o u motocykla ma równy sens co pi±te ko³o u wozu. Po premierze Niken wcale nie mia³ ³atwiej – mimo ciep³ego przyjêcia przez z natury ciekawe i otwarte ¶rodowisko dziennikarskie, nabywcom ciê¿ko by³o siê przekonaæ do czego¶ tak burz±cego ich wizjê motocykla.
Sytuacjê zaczê³y powoli zmieniaæ jazdy testowe. Okaza³o siê, ¿e mimo dziwacznego wygl±du, Niken przekonuje w³asno¶ciami jezdnymi, wygodn± pozycj± i ponadprzeciêtn± stabilno¶ci±. Postanowili¶my sprawdziæ czym, prócz wygl±du, Yamaha Niken ró¿ni siê od normalnego motocykla. Do porównania wybrali¶my model Tracer 900, wyposa¿ony w identyczny silnik.
Zabrali¶my obie maszyny na piêkne kaszubskie drogi. Setki ³agodnych zakrêtów i bajeczne drogi pokaza³y nam dobitnie, ¿e Niken ró¿ni siê od Tracera niemal wszystkim. Nasz test ujawni³ tak¿e wa¿n± cechê Nikena. Jak±? Obejrzyjcie nasz film i dowiedzcie siê.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze