tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Vallelunga - Zwycięstwo Baylissa i dramat Toselanda w drugim wyścigu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Vallelunga - Zwycięstwo Baylissa i dramat Toselanda w drugim wyścigu

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.09.30, 16:43 Drukuj

Australijczyk Troy Bayliss (Xerox Ducati) wygrał po raz siódmy w tym sezonie, mijając linię mety drugiego wyścigu World Superbike na włoskim torze Vallelunga przed Maxem Biaggim (Alstare Suzuki Corona Extra) i Noriyukim Hagą (Yamaha Motor Italia). Lider klasyfikacji generalnej, Brytyjczyk James Toseland (HANNspree Ten Kate Honda) po upadku finiszował dopiero na jedenastej pozycji.

Po starcie na prowadzenie wysunął się Bayliss przed Toselandem, który kolejny raz, na pierwszym kółku dwukrotnie zderzył się ze skutecznie atakującym go Noriyukim Hagą (Yamaha Motor Italia). Japończyk awansował na drugą pozycję pod koniec pierwszego okrążenia. Tym razem nie udało się dobrze wystartować Maxowi Biaggiemu, który pierwsze kółko zakończył dopiero na siódmej pozycji. Cyrkulację później Włoch był już piąty i przymierzał się do ataku na Troya Corsera (Yamaha Motor Italia). Rzymianin skutecznie zaatakował Australijczyka na nawrocie w połowie okrążenia choć dla obu skończyło się to prawie upadkiem. Zawodnik ekipy Alstare Suzuki Corona Extra na piątym okrążeniu wyprzedził też lidera klasyfikacji generalnej i ruszył w pościg za jadącym na drugiej pozycji Hagą.

Podobnie jak w pierwszym wyścigu, po kilku okrążeniach pierwsza trójka nieco się rozciągnęła, zaś jadącego na czwartej pozycji Toselanda zaciekle atakował Troy Corser. Na dziewiątym kółku Brytyjczyk nie wytrzymał presji, popełnił błąd i zaliczył uślizg przedniego koła zatrzymując się na asfalcie obok swojej Hondy. Po chwili lider klasyfikacji generalnej był już z powrotem na torze (na dwunastej pozycji), z desperacją próbując wyprostować podczas jazdy wygiętą lewą stronę kierownicy i klamkę sprzęgła.

Upadek zawodnika ekipy HANNspree Ten Kate okazał się wiatrem w skrzydła duetu Haga/Biaggi, który po chwili znalazł się tuż za plecami prowadzącego w wyścigu Troya Baylissa. Na trzynastym okrążeniu faworyt publiczności i zwycięzca pierwszego wyścigu skutecznie zaatakował japońskiego jeźdźca Yamahy i awansował na drugą pozycję. W międzyczasie swój wyścig zakończyli: Francuz Regis Laconi (PSG-1 Corse Kawasaki) i Rzymianin Michel Fabrizio (D.F.X. Corse Honda).

Podczas gdy Haga zaczął tracić kontakt z prowadzącą dwójką, Max Biaggi jak cień podążał za prowadzącym Baylissem, starając się zmusić Australijczyka do błędu. Rozpaczliwa próba ataku na siedemnastym okrążeniu skończyła się prawie zderzeniem i upadkiem Biaggiego, któremu udało się jednak utrzymać na torze. Jednocześnie jadący na jedenastej pozycji Toseland wyjątkowo szybko zbliżał się do Maxa Neukirchnera z przewagi którego urywał aż sekundę na każdym kolejnym okrążeniu. Niemiec na osiemnastym kółku wyprzedził z kolei dosiadającego Yamahy Japończyka Shinichi Nakatomi, który stał się nowym "celem" Toselanda.

Błąd Maxa był ostatnią próbą odmienienia losów wyścigu. Pierwsza trójka spokojnie pokonała ostatnią jego fazę, co pozwoliło Biaggiemu i Hadze na zredukowanie straty w generalce do jedenastego na mecie Toselanda do odpowiednio 29 i 33 punktów. Bayliss tymczasem mógł cieszyć się swoim siódmym w tym sezonie i czterdziestym pierwszym w karierze zwycięstwem w World Superbike.

Dwunasta, ostatnia runda mistrzostw świata odbędzie się w dniach 5-7 października na francuskim torze Magny Cours. Tam też poznamy w niedzielę nazwisko tegorocznego króla tej serii. Pełna relacja oczywiście na stronach portalu Ścigacz.pl.

Wyniki drugiego wyścigu World Superbike

1. Bayliss T. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 39'30.861 24
2. Biaggi M. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K7 39'32.292 24
3. Haga N. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 39'35.327 24
4. Corser T. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 39'44.627 24
5. Rolfo R. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 39'51.709 24
6. Xaus R. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 39'52.791 24
7. Lanzi L. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 40'00.708 24
8. Nieto F. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 40'00.847 24
9. Nakatomi S. Yamaha YZF. Yamaha YZF-R1 40'10.987 24
10. Neukirchner M. Suzuki Germany. Suzuki GSX-R1000 K6 40'11.594 24
11. Toseland J. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 40'13.405 24
12. Iannuzzo V. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 40'25.365 24
13. Muggeridge K. Alto Evolution Honda. Honda CBR1000RR 40'25.885 24
14. Martin S. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 40'26.165 24
15. Tiberio Y. Alto Evolution Honda. Honda CBR1000RR 40'30.642 24
16. Brignola N. Team Guandalini. Ducati 999 F05 40'31.470 24
17. Morelli L. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 40'37.783 24
18. Borciani M. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 40'49.089 24
19. Ellison D. Team Pedercini. Ducati 999RS 39'40.931 23

Nie ukończyli:

20. Laconi R. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 20'06.597 12
21. Fabrizio M. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 13'22.600 8
22. Smrz J. Team Caracchi Ducati SC. Ducati 999 F05 1'49.455 1

Klasyfikacja generalna na dwa wyścigi przed końcem sezonu

1. J. Toseland 396
2. M. Biaggi 367
3. N. Haga 363
4. T. Bayliss 341
5. T. Corser 267
6. L. Lanzi 192
7. R. Xaus 187
8. R. Rolfo 177
9. M. Neukirchner 136
10. M. Fabrizio 123
11. R. Laconi 122
12. Y. Kagayama 116
13. F. Nieto 98
14. J. Smrz 66
15. S. Nakatomi 61
16. K. Muggeridge 53
17. J. Brookes 40
18. S. Martin 27
19. V. Iannuzzo 19
20. M. Borciani 12
21. G. Bussei 11
22. L. Morelli 9
23. A. Polita 8
24. D. Ellison 7
25. M. Sanchini 5
26. Y. Tiberio 3
27. J. Drazdak 2
28. R. Pietri 2
29. C. Morales 2
30. M. Svoboda 2
31. M. Nutt 1
32. S. Cruciani 1
33. C. Zaiser 1


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę